۰ نفر
۲۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۹

تسنیم نوشت:

مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات ژنو گفت: "پروتکل الحاقی بخشی از بازی نهایی است. این موضوع برروی میز قرار دارد، اما نه درحال حاضر، این بخشی از مرحله پایانی است."
عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران که درحال حاضر مدیریت مذاکرات میان ایران و شش کشور اروپایی را برعهده دارد صبح امروز (چهارشنبه) در مصاحبه‌ای با اینترپرس سرویس در هتل محل اقامتش اعلام کرد که ایران مایل به اجرای پروتکل الحاقی در بخش نهایی توافق هسته‌ای است که بر روی آن توافق حاصل شده است.

عراقچی در پاسخ به این سوال که پس از اولین دور مذاکرات آیا شما انتظار دستاوردی را را دارید یا خیر اعلام کرد که این مساله به طرف دیگر مذاکره‌کننده بستگی دارد.
وی همانند یکی از مقامات غربی پس از پیشنهاد از عبارت "خوشبینی محتاطانه" استفاده کرد. معاون وزیر خارجه ایران با اشاره به پیشنهادات ارائه شده از سوی ایران در پاورپوینت گفت: " ما دیروز پیشنهادی متوازن، منطقی و بسیار خوب ارائه کردیم."
معاون وزیر خارجه ایران در ادامه افزود: " ما امروز منتظر شنیدن پیشنهادات طرف مقابل، واکنش آنها و ارزیابی آنها از پیشنهادات ما هستیم."
وی همچنین تصریح کرد: "صحبت درباره پیشرفت در این مذاکرات زود است اما ممکن است اگر امروز همه‌چیز خوب پیش برود بتوان به یک نتیجه‌گیری خوب با طرف غربی رسید."
عراقچی به خبرنگار آی‌پی‌اس گفت: " احساس خوبی دارم اما نمی‌توانم قضاوت کنم." وی همچنین تاکید کرد که تصمیم‌گیری درباره گام‌های اولیه بدون داشتن تصویری روشن از آینده و هدف درست نیست.
وی درپایان گفت: "بنابریان بسیار مهم است که اهداف مشترکی را تعیین کنیم که هردوطرف بتوانند برروی آن به توافق برسند. این توافق میان دوطرف وجود دارد که باید باردیگر بایکدیگر دیدار کنیم. درمورد سطح این دیدرا هنوز تصمیم‌گیری نشده است."

49/212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 317880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهران . ت A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    137 5
    خدا به خیر کند.
  • ایرانمهر IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    آقای ظریف و تیم محترم مذاکره کننده ما از شما انتظار داریم که همچنان محکم و استوار در مقابل این گروه زیاده خواه بایستید . و این را بدانید که همه مردم ایران با جان و دل پشت سر شما قرار دارند و لی همه مردم و ملت نماینده آن 5 کشور پشت سر آنها نیستند . پس محکم و استوارتر باشید . به لطف ایزد منان پیروزی با ماست.
    • نیما A1 ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
      1 0
      آقای ایرانمهر شما این اطلاعات دقیق آماری ازکجا به دست آوردی؟!
    • nima A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
      3 0
      عمو جان کشورهايى که تو.کار هسته اى هستن با فروشش به ديگران درآمدزاىى ميکنن. ما فقط ميلياردها دلار خرج کرديم تحريم شديم رابطمون با کشورهاى مطرح جهان قطع شد عاقبتمون شده اين
    • مهراب A1 ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
      3 0
      داداش کجایی وضع مملکت خرابتر از این حرفهاست
    • بی نام A1 ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
      3 0
      تعداد منفی ها خود گویا میزان گسترش چنین عقاید تندی در جامعه است. عده ای قلیل که با فریاد قصد بزرگنمایی تعداد خود را دارند.
    • بی نام A1 ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
      2 0
      اصلا فهمیدی چی گفتی یا همینطوری از دهنت شعار تراوش شد؟
    • یه شهروند A1 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
      3 0
      اینو لطفا تعمیم به همه ی ملت ایران نده! این 8 سال که به این فلاکت از فقر و بیکاری و تورم و ... رسیدیم برای این بود که محکم و استوار ایستادیم ولی این و یادمون رفت که تعامل با دنیا کجا و کجروی و یک دندگی کجا! نماینده ی آقای کیهان - و + ها رو ببین بعد بگو همه ی ملت ایران
    • مسعود A1 ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
      3 0
      خطاب به ايرانمهر دنياي امروز دنياي تعامل است .اگر قرار است همچون گذشته "به زعم "شما محكم و استوار باشد كه پيشرفتي حاصل نميشه .شايد به همين دليل است كه مقام رهبري از نرمش قهرمانانه نام مي برند .اگر قرار بود ظريف به استحكام بدون منطق گذشته باشد پس شما نبايد انتظار تفاوت در آينده داشته باشيد ضمن اينكه شما دچار نوعي خود كم بيني هستيد كه ظريف مبتلا به آن نيست .اقتدار تيم و نمايندگان ايران در مذاكره مبتني بر عقلانيت و منطق است .شما نمايندگان را تشويق به اتخاذ سياست تهاجمي مي كنيد تا تدافعي و عقلايي.
    • بی نام A1 ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
      3 0
      دیگه دوره ی شما به پایان رسیده
  • بی نام IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    1 0
    مشکل بزرگ اینه که خیلی ها از این توافق سود نمی برند و ضرر هم می کنند هم داخلی هم خارجی ... چین . روسیه و حتی الان اروپا هم با لحن تندی صحبت می کند چون اگر رابطه ایران و امریکا کمی درست شود آنها هم کمی از بازار های خود را از دست می دهند .... در داخل افراد زیادی هستند واردات های انحصاری که سود سرشاری دارد و .... پس بسیار سخت می شود با همه مخالف مذاکره خوبی داشت ....
  • بی نام IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    1 0
    میگم انقدر محرمانست یه وقت تو مایه های گلستان و ترکمنچای نباشه ;)
  • مهدی IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    25 0
    خدا یار دولتمردان ایران پیروزی با ما است .