اقتصادنیوز نوشت:

یک هفته پس از تجمع دامداران در مقابل دفتر نهاد ریاست جمهوری همچنان مشکل آنها حل نشده و هنوز قیمت خرید شیر تغییر نکرده که به گفته رئیس انجمن صنفی گاوداران به همین دلیل بخشی از دامداران تصمیم دارند در هفته آتی بار دیگر مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کنند.

چندی پیش تعداد قابل توجهی از دامداران شهرهای مختلف کشور، در مقابل  نهاد ریاست جمهوری در خیابان پاستور تهران تجمع کرده و در آن نسبت به مواردی از جمله مشکل ارزان فروخته شدن شیر به کارخانه‌ها اعتراض کردند. 

آنها می‌خواستند مصوبه‌ یک سال پیش ستاد تنظیم بازار که کارخانه‌های لبنی باید هر کیلوگرم شیرخام را 1440 تومان از دامدار بخرند، اجرایی شود. 

به گفته تعدادی از فعالان این صنعت که در این تجمع حضور داشتند، به دنبال این تجمع ، حسن صالحی، مدیرکل رسیدگی به شکایات و درخواست‌های مردمی واحد ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری به جمع دامداران آمد و قول داد که تا هفته آینده ابلاغیه پرداخت مبلغ 1440 تومان بابت هر کیلو شیر به دامداران، اجرایی شود.

برای تحقق این وعده، دو راه وجود داشت، یا دولت باید یارانه شیر پرداخت می‌کرد یا اینکه قیمت شیر و به دنبال آن لبنیات افزایش می‌یافت که با توجه به شرایط فعلی پرداخت‌های دولت، به نظر می‌رسید که راه حل دوم مد نظر مسئولان قرار گرفته است.

به دنبال این ماجرا برای بحث پیرامون آن، جلسه‌ای با حضور رضا باکری، دبیر انجمن صنایع لبنی کشور، حسن یونس سینکی، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی، مسئولان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و نمایندگان کارخانه‌های صنایع لبنی برگزار شد ولی به نظر می‌رسد منجر به تصمیم‌گیری نشد. 

رضا باکری درباره این جلسه مذکور گفت: به نظر می‌رسد راه‌حل خروج دامداران از شرایط فعلی در نهایت چیزی جز پرداخت یارانه به آنان نخواهد بود. در حقیقت یا باید شرایطی وجود داشته باشد که بحث عرضه و تقاضای بازار به دامداران اجازه دهد محصول خود را به نرخ دلخواه بفروشند که در حال حاضر قدرت خرید مردم کم است و مصرف‌کنندگان از افزایش بها استقبال نمی‌کنند و در نتیجه چنین امری اتفاق نمی‌افتد. 

او همچنین بیان کرده بود که قیمت محصولات لبنی افزایش نمی‌یابد.

اکنون با گذر یک هفته از ماجر ای تجمع دامداران و وعده صالحی که قرار بود در یک هفته مشکل آن‌ها را حل کند، به نظر می‌رسد که هنوز کاری پیش برده نشده است.

احمد مقدسی، رئیس انجمن صنفی گاوداران ایران در این باره گفت: ما هنوز اندر خم یک کوچه‌ایم و هیچ اتفاقی تاکنون در مسیر حل مشکل دامداران نیفتاده است.

او بیان کرد: ما همچنان موضوع را پیگیری می‌کنیم و دفتر ریاست جمهوری، هر روز به ما می‌گوید فردا به کار ما رسیدگی خواهد کرد. 

مقدسی اظهار کرد: در حال حاضر مانند توپ، پاسکاری می‌شویم؛ به ما گفته شده اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور به محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهور و شریعتمداری به حسن یونس سینکی، قائم مقام وزیر جهادکشاورزی در امور بازرگانی نامه زده و خواستار پیگیری وضعیت ما شده‌اند ولی به نظر می رسد فعلا نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی همچنین یادآور شد: اکنون نیز دامداران بار دیگر قرار گذاشته‌اند تا روز یکشنبه آینده در مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کنند و خواستار پیگیری سریع مشکل قیمت شیر شوند. 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    در این کشور هیچ حمایتی از تولید کننده انجام نمگیرد متاسفانه مقامات نمی دانند که این تولید کننده ها هستند که اشتغال ایجاد می کنند