ایسنا نوشت:

منابع پزشکی و امنیتی عراق از کشته شدن 37 عراقی در حمله یک عامل انتحاری به ساختمانی در شهر الرمادی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، منابع پزشکی و امنیتی عراق اعلام کردند که بر اثر انفجار یک عامل انتحاری که ساختمانی در شهر "الرمادی" در جنوب این کشور را هدف قرار داده بود 22 تن از نیروهای امنیتی و 15 غیرنظامی کشته شدند.

پیش از این خبرگزاری فرانسه اعلام کرده بود که در حمله دو عامل انتحاری که سوار بر دو خودروی بمب گذاری شده بودند دست کم 10 تن در شهر الرمادی کشته شدند.

از سوی دیگر، دولت آلمان تصمیم گرفت تا اولین محموله سلاح را که متشکل از 30 موشک و هزاران قبضه تفنگ است، برای کردها در شمال عراق جهت مقابله با گروه "دولت اسلامی" (داعش) بفرستد.

وزارت دفاع آلمان اعلام کرد که این کشور قصد دارد محموله سلاحی را به اقلیم کردستان عراق بفرستد که برای مجهز کردن حدود 4000 سرباز کافی است.

در همین راستا جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در خصوص حملات هوایی جنگنده‌های آمریکایی به پایگاه‌های داعش و همچنین تلاش‌های صورت گرفته برای کمک رسانی به عراقی‌ها در شهرک "آمرلی" واقع در شمال عراق بحث و گفت‌وگو کرد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است که دو طرف همچنین تلاش‌های نیروهای امنیتی عراق و نیروهای پیشمرگ و حمایت از واشنگتن و جامعه جهانی برای شکستن محاصره منطقه آمرلی در استان صلاح الدین را تایید کردند.

بارزانی نیز در این تماس تلفنی پایبندی خود به تشکیل دولت جدید عراق در سریع‌ترین زمان ممکن را اعلام کرد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز اعلام کرد که جنگنده‌های آمریکایی حملات جدیدی را علیه گروه داعش در نزدیکی "آمرلی" و سد موصل انجام داده‌اند و موفق شدند برخی تجهیزات آن‌ها را منهدم کنند.

به گزارش وزارت دفاع آمریکا، جنگنده‌های آمریکایی از هشتم اوت تاکنون 120 حمله را علیه مواضع داعش انجام داده‌اند.

همچنین نوری مالکی، نخست وزیر سابق عراق در گفت‌وگوی تلفنی با فرماندهان نظامی و امنیتی در منطقه آمرلی، پیروزی نیروهای امنیتی این کشور بر گروه داعش در منطقه "آمرلی" و شکستن محاصره این منطقه را تبریک گفت.

منابع امنیتی در استان صلاح الدین نیز اعلام کردند که درگیری‌های شدیدی میان نیروهای امنیتی و افراد مسلح که سعی داشتند به پالایشگاه بیجی در شمال تکریت حمله کنند، رخ داد که موجب وقوع آتش سوزی در قسمتی از این پالایشگاه شد.

به گزارش منابع مذکور ابوبکر بغدادی، رهبر گروه داعش نیز دستور بازداشت دو تن از رهبران این گروه را به خاطر ناکام ماندن تصرف پالایشگاه بیجی و پایگاه "اسپایکر" را صادر کرد.

به گزارش این منابع، درگیری‌های شدیدی میان اهالی منطقه "البوعجیل" در شرق تکریت و اعضای داعش از یکسو و درگیری‌هایی میان گروه نقشبندیه و اعضای داعش از سوی دیگر رخ داد.

از سوی دیگر، دفتر امور بشردوستانه خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان ملل اعلام کرد که بیش از 850 هزار عراقی از ژانویه گذشته به استان‌های اقلیم کردستان عراق گریخته‌اند که حدود 64 درصد آنها به استان دهوک رفته‌اند.

طی ماه جاری میلادی نیز بیش از 600 هزار عراقی آواره شده‌اند طوری که تعداد کل آوارگان عراقی به 8 / 1 میلیون تن رسیده است.

در همین راستا ابراهیم الجعفری، رئیس ائتلاف ملی و ایاد علاوی، رئیس فهرست الوطنیه عراق بر لزوم حفظ وحدت ملی و بازگشت آوارگان به مناطق خود و همچنین لزوم پایبندی به جدول زمانی قانون اساسی برای تشکیل دولت آتی تاکید کردند.

دو طرف همچنین بر اهمیت افزایش تلاش‌ها برای بازگشت امنیت و ثبات و مقابله با گروه‌های تروریستی تاکید کردند.

از سوی دیگر، استرالیا دومین سری از کمک‌های بشردوستانه را برای عراقی‌ها در منطقه آمرلی در استان صلاح الدین ارسال کرد.

در بیانیه وزارت دفاع استرالیا آمده است که این کمک‌ها دومین سری کمک‌های بشردوستانه پس از ارسال اولین سری به منطقه سنجار است.

وزارت دفاع استرالیا همچنین آمادگی خود را برای ارائه کمک‌های بیشتر به عراق در جنگ علیه تروریسم و همکاری با دولت عراق در این زمینه اعلام کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    9 7
    بهتر است مالكي مدتي برود مرخصي دوباره دعوا راه نيندازد
  • حميدك A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    2 4
    يه جايى خوندم بيشتر داعشيها هم جنس باز هم هستند. اگَرم حقيقت داشته باشه اصلاً جاى تعجبى نداره.
  • بی نام IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    7 1
    خداروشکر که همه با هم متحد شده اند.