اعتراض ها نسبت به آیین نامه جدید هدایت تحصیلی ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی کاربران نسبت به آئین نامه جدید هدایت تحصیلی در آموزش و پرورش اعتراض دارند. 

بنابر اعلام آموزش و پرورش امسال انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان در پایان دوره اول متوسطه شامل این موارد است: نمرات درسی با ۳۵ امتیاز و امتیازات مشاوره‌ای با ۶۵ امتیاز که جزییات آن نیز بدین صورت است: نظر والدین با ۵ امتیاز، نظر مشاوران مدارس با ۱۰ امتیاز، نتایج آزمون‌های استعدادسنجی با ۳۰ امتیاز، نمرات تحصیلی دانش‌آموز با ۳۵ امتیاز و نظر معلمان ۱۰ امتیاز و نظر دانش‌آموز ۱۰ امتیاز.
اما برخی کاربران در صفحه مشکلات مردم اعلام کرده اند که با این آیین نامه برخی با معدل بالای ۱۹ به رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای یا علوم انسانی هدایت شده‌اند.
از سوی دیگر یکی از اصلی ترین مشکلات هدایت تحصیلی محدود بودن ظرفیت رشته ها در مناطق است یعنی عملا علاقه، معدل و استعداد خیلی ملاک نیست و پذیرفته شدگان در هر رشته بر اساس بالاترین امتیاز، در ثبت نام پذیرفته می شوند.
در پاسخ به این اعتراض ها علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش گفت: این بسته‌ها به نفع دانش آموزان و سیستم آموزش کشور است و مصوب شورای عالی آموزش و پرورش است که با توجه به تجربیات داخلی و جهانی تدوین شده است.
وی با بیان اینکه خانواده‌ها و دانش‌آموزان باید در خصوص این بسته‌ها توجیه شوند، گفت: ما این بسته‌ها را با توجه به چهار عامل موثر علاقه، استعداد، نیاز کشور و امکانات آموزشی تدوین کرده‌ایم که امیدواریم رشد و توزیع متوازن رشته‌های تحصیلی را از این طریق به دست آوریم.

 

 

 


46232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قاسمي خوزستان GB ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    17 1
    آقاي فاني لطفاً اول زير ساخت ها انجام مي داديد بعد ارائه پروژه جديد . الان ما در شهركي زندگي مي كنيم كه براي مخصوصا دختران جز رشته تجربي و انساني ديگر هيچ رشته اي موجود نيست اين مشكل چگونه حل مي كنيد.
  • بی نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    14 0
    کدوم هدایت تحصیلی ؟ هیچ استعدادسنجی و علاقه سنجی وجود نداره ، سالهاست که سیستم همین بوده و بچه ها براساس کلیشه ها و باورهای غلط معلمان و مدرسه و والدین و ... به سمت رشته ها سرازیر شده اند.
  • نوید A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    1 22
    به نظرم طرح بسیار خوبی است