میزان نوشت: بیشترین فراوانی قاچاق کشور مربوط به پوشاک، مواد غذایی، گوشی تلفن همراه، شمش طلا و انواع لوازم خانگی است که حدود ۴۱ درصد از حجم قاچاق را به خود اختصاص می‌دهند.

بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حجم کل قاچاق کشور در سال ۹۴ هزینه‌ای معادل ۱۵.۵ میلیارد دلار بوده که در مقایسه با ۱۹.۸ میلیارد دلار در سال ۹۳، کاهشی برابر ۴.۳ میلیارد دلار نشان می‌دهد.

بر اساس این آمار حجم کل قاچاق در سال ۱۳۹۴ نسبت به سال ۱۳۹۳ حدود ۲۲ درصد کاهش یافته، همچنین حجم قاچاق ورودی در سال ۱۳۹۴ نسبت به سال ۱۳۹۳ حدود ۸ درصد و حجم قاچاق خروجی در سال ۱۳۹۴ نسبت به سال ۱۳۹۳ حدود ۷۶ درصد کاهش داشته است.

بر اساس اعلام اداره کل آمار و اطلاعات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز عدم وصول درآمدهای دولت ناشی از عدم پرداخت عوارض گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده در ۱۵ کالای بررسی شده (به استثناء مواد غذایی و اقلام ممنوعه) حدود ۴ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

بیشترین فراوانی قاچاق کشور مربوط به پوشاک، مواد غذایی، گوشی تلفن همراه، شمش طلا و انواع لوازم خانگی است که حدود ۴۱ درصد از حجم قاچاق را به خود اختصاص می‌دهد.
22539

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    6 0
    برادران عزيز خوب تعرفه ها را درست بكنيد قوانين گمرك را درست بكنيد تا به صورت قانوني وارد شود. نه تنها گوشي هاي همراه بلكه براي ساير اجناس هم اينجوري است، خيلي از اجناس با ١٠٠ درصد تعرفه بايد از گمرك خارج بشه، خدايش اوني كه درست كرده خيلي سود يبره ١٠ درصد ولي كشور ما ١٠٠ درصد فقط گمرك ميخواد
    • بی نام A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
      0 2
      موافقم. تعرفه های بالای گمرکی به نفع قاچاقچیان است. البته امیدوار هم هستم با طرح رجیستری معضل قاچاق گوشی همراه از بین برود.