باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: مدیران این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اندازه تمام مدیران ادوار قبل، تجربه دارند. ممکن است نواقصی هم وجود داشته باشد اما نیمه پر لیوان را هم ببینید.

سومین اجلاس سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی مراد خانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در هتل انقلاب برگزار شد.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز خرسندی از برگزاری سومین اجلاس گفت: مصاحبت با اهالی فرهنگ و هنر، فضیلتی است که برای هرکسی پیش نمی آید. ما یک مجموعه فعالیت فرهنگی را در سطوح مختلف وزارت ارشاد انجام می دهیم. این اعمال یک روح دارد که صرفا برای رضای خدا و سپس مردم جامعه است. اگر این روح در پس اعمال ما نباشد، قطعا همه ما زیان‌کار هستیم. این گونه کارها فرسایشی، سخت و طاقت‌فرساست و باید برای رضای خدا باشد.

وی اظهار داشت: مدیران این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اندازه تمام مدیران ادوار قبل، تجربه دارند. ممکن است نواقصی هم وجود داشته باشد اما نیمه پر لیوان را هم ببینید و فقط به نیمه خالی توجه نکنید.

جنتی با اشاره به فعالیت های امور پارلمانی سخنگوی وزارت ارشاد گفت: لایحه حق مالکیت معنوی صاحب اثر با پیگیری های آقای نوش آبادی به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است و این پیشرفت خوبی در این زمینه است. در دو حوزه معاونت هنری و معاونت سینمایی بیشترین مسئله را داریم. این دو حوزه قبل از ورود آقای مرادخانی و ایوبی رها شده بود. دقت زیادی در حوزه موسیقی انجام شده است. ما به تعصبات و حساسیت های مردم شهرستانها احترام می‌گذاریم و مجوز هر موسیقی پاپی را برای اجرا در شهرستانها نمی دهیم. اما در خصوص موسیقی اختلاف نظرات زیادی وجود دارد اما ملاک ما برای حوزه موسیقی بیانات رهبر معظم انقلاب است که آشنا به حوزه موسیقی است ودر خصوص موسیقی سفارشاتی را داشته اند.

وی در ادامه بیان کرد: در حوزه سینما و تئاتر هم به فرموده های رهبر انقلاب که در جلسه خصوصی عنوان شد، عمل می کنیم. آقای ایوبی نیز فردی باسواد، تحصیلکرده و خارج رفته است که به سینمای روز دنیا اشراف دارد. کار سینما رونق گرفته و مشخص است که در این زمینه کار شده است که باید به این ها توجه شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: اعمال و اقدامات مدیران حوزه فرهنگ و مسئولان فرهنگ و ارشاد با واکنش‌های منفی و مثبت گسترده در جامعه مواجه می‌شود. اگر نارسایی و پدیده‌های ناهنجار اجتماعی وجود دارد، مسئولیت آن فقط متوجه وزارت ارشاد نیست. وزارت ارشاد وظیفه نظارتی دارد. ما برای اعتلا و ارتقای فرهنگ کشور انقلاب کردیم. در خصوص مسئله بدحجابی در جامعه، هیچ کس به طور پژوهشی و ریشه‌ای به این موضوع که در حال گسترش است، نپرداخته و همه از وزارت ارشاد انتظار دارند که با این پدیده مقابله کند. در حالی که نهادهای فرهنگی مختلفی وجود دارند که در این امر میتوانند کمک کنند. برای مثال طلاب و حوزوی‌ها.

58241

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    4 1
    نیمه‌ی پر بخش ارشاد وزارت شماس، ما نیمه‌ی خالی رو می‌بینیم که بخش فرهنگه.