ایرنا نوشت:

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریکا در واکنش به اتهام علیه وی مبنی بر اینکه قوانین فدرال در زمینه مکاتبات دولتی را نقض کرده است، گفت: مطالب ادعایی خود را نشان دهید.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی «ون مینوت»، کلینتون که نامزد دموکراتها در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود، متهم است در زمان تصدی پست وزارت خارجه، در مکاتبات اداری از ایمیل شخصی خود استفاده کرده است و این امر نقض قوانین دولت فدرال در ثبت اسناد دولتی محسوب می شود.

هیلاری خطاب به کسانی که وی را متهم کرده اند، گفت: اگر نامه ها و یا اسنادی در این زمینه دارید منتشر کنید تا عمومی شود.

وی افزود: می خواهم همه مردم در جریان این موضوع قرار گیرند؛ من از وزارت خارجه آمریکا خواسته ام که این اسناد را رو کند.

خبرگزاری ها پیشتر گزارش دادند که هیلاری کلینتون در چهار سال حضورش در وزارت خارجه بین سال های 2009 و 2013، همه مکاتبات رسمی را با حساب شخصی پست الکترونیک خود انجام داده است و به تازگی 55 هزار صفحه از این مکاتبات را به وزارت خارجه بازگرداند.

بازگرداندن ده ها هزار صفحه از مکاتبات رسمی و اداری توسط هیلاری کلینتون، بنابر درخواست وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه این وزراتخانه باید مکاتبات را به عنوان اسناد و مدارک اداری ثبت شده در اختیار داشته باشد، صورت گرفت.

رویترز افزود: بنابر قوانین فدرال آمریکا، همه اسناد ثبت شده، نامه نگاری و ایمیل های ارسال و دریافت شده از سوی مقام های دولتی باید محفوظ و در اختیار وزارتخانه و یا نهاد مربوطه قرار گیرد.

دستورالعمل های موجود در زمان تصدی گری هیلاری کلینتون در منصب وزارت خارجه آمریکا از وی خواسته بود تا پیام و مکاتبات صورت گرفته در ایمیل های شخصی خود را محفوظ نگاه داشته و در اختیار این وزارتخانه قرار دهد.

رویترز در ادامه نوشت: بیشتر کارشناسان دراین باره گفته اند، مقام های دولت آمریکا تنها در موارد اضطراری مجاز به استفاده از حساب شخصی پست الکترونیک خود (ایمیل) هستند.

این گزارش در حالی از سوی نشریه آمریکایی تایمز انتشار یافت که انتظار می رود هیلاری کلینتون به عنوان یکی از نامزدهای بالقوه ریاست جمهوری آتی آمریکا از حزب دموکرات به میدان رقابت ها وارد شود.

وزارت خارجه آمریکا و سخنگوی هیلاری کلینتون تاکنون به درخواست رویترز در ارتباط با ارایه جزییات بیشتر درباره این گزارش پاسخی ندادند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =