مثلث تهاجمی بارسا یعنی مسی ، سوارس و نیمار که مخفف نام شان می شود«MSN» موفق تر می شوند یا مهاجمین رئال یعنی کریس رونالدو ، گرت بیل و کریم بنزما ؟ آنها که با نام اختصاری «BBC» خوانده می شوند!

 

ال‌کلاسیکو یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فوتبال باشگاهی در جهان است. روز یکشنبه میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا بازی حساس بین دو غول فوتبال اسپانیا را تماشا خواهند کرد؛ بازی که به دلیل جایگاه دو تیم در جدول از اهمیت فوق‌العاده زیای برخوردار است و وجود خط حمله قوی هر دو تیم، می‌تواند به زیبایی‌های این بازی اضافه کند. مثلث نیمار، مسی و سوارز در بارسلونا و در طرف دیگر رونالدو، بیل و کریم بنزما

 

منبع: سایت کانون مربیان ایران / ترجمه مطلب بن مک‌آلیر - هو اسکورد(فرزام حائری)

در صورت پیروزی هر یک از دو تیم، راه قهرمانی تا حدود زیادی برای تیم پیروز هموار خواهد شد. این در حالی است که بارسلونا به فکر انتقام شکست ۳-۱ در خانه و حفظ جایگاهش در صدر جدول است. در بازی رفت، در حالی رئال با گل‌های رونالدو و بنزما به پیروزی رسید که گرت بیل را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت.

BBC ناهمگون

 

 

گریت بیل این روز‌ها با انتقاد شدید رسانه‌ها روبرو شده ولی دو گلش به لوانته تا حدودی او را از زیر فشار رسانه‌ها نجات داد. او با گل زدن به این تیم، به ۸۲۸ دقیقه گل نزدن در لالیگا پایان داد. گرت بیل در دو بازی فصل گذشته مقابل بارسلونا در مجموع سه شوت به سمت دروازه داشته و میانگین نمره 6.97 را کسب کرده. او باید برای ادامه روند خوبش، عملکرد بهتری در بازی این هفته در نیوکمپ داشته باشد. البته نباید از گل فوق‌العاده او در فینال جام حذفی سال قبل مقابل بارسلونا به راحتی گذشت؛ گلی که قهرمانی را برای رئال مادرید به ارمغان آورد. گرت بیل تا اینجای فصل به طور میانگین در هر بازی3.6 شوت به سمت دروازه داشته است که فقط رونالدو و مسی بالا‌تر از او قرار دارند.

 


هرچند آمادگی بیل می‌تواند به پیروزی رئال کمک کند اما قطعا رونالدو بیشتر از سایر بازیکنان این تیم در کانون توجهات قرار خواهد داشت. او در ماه اکتبر موفق شد به ۷۵۴ دقیقه گل نخوردن بارسلونا در لیگ پایان دهد اما از وقتی به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شد، افت محسوسی داشته. میانگین نمره رونالدو در سال جدید میلادی 7.54 بوده که نسبت به میانگین نمره او در سال گذشته میلادی (9.13) افت محسوسی داشته است. رونالدو قبل از شروع سال میلادی جدید، ۲۵ گل در لالیگا زده بود اما در سال جاری میلادی فقط پنج بار دروازه‌ حریفان را باز کرده است. رونالدو هم مثل بیل به زدن گل‌های بیشتر نیاز دارد چون او در ۷ بازی گذشته لیگ، فقط دو گل زده.
وضعیت برای کریم بنزما هم مشابه است. او هم در ۷ بازی آخر لیگ فقط دو گل زده. چیزی که مشخص است، عدم وجود انسجام در ترکیب BBC است. آن‌ها برای کسب پیروزی در ال‌کلاسیکو، باید به هر طریقی هماهنگی خود را دوباره پیدا کنند.

 

MSN ترسناک و آماده

 

 

در طرف مقابل مسی، نیمار و سوارز در بهترین فرم خود از ابتدای فصل قرار دارند. این سه نفر ۲۹ گل از ۳۷ گل اخیر بارسلونا در لیگ را زده‌اند. لیونل مسی سال میلادی را فوق‌العاده آغاز کرده. میانگین نمره 9.18 در سال جدید، به خوبی بیانگر این موضوع است و او را در صدر بهترین بازیکنان ۵ لیگ معتبر اروپا قرار داده. او در ۱۴ بازی از ۱۶ بازی اخیر بارسلونا به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شده و با زدن دو گل به ایبار در بازی گذشته موفق شد تعداد گل‌های خود را به عدد ۳۲ برساند؛ بیشتر از هر بازیکنی در این فصل فوتبال اروپا. انتظار می‌رود در این بازی لیونل مسی در سمت چپ خط حمله بارسلونا به میدان برود. پستی که او در بازی‌های اخیر عملکر بسیار خوبی در آن داشته است.
۶ گل از ۷ گلی که لوییس سوارز در لیگ زده، در بازی‌هایی بوده که او به عنوان مهاجم مرکزی بازی کرده است. میانگین نمرات او در بازی‌هایی که مهاجم مرکزی بوده، 7.57 بوده این در حالی است که او زمانی که به عنوان مهاجم کناری بازی می‌کرد میانگین نمره 7.71 را داشت. قابلیت بالای سوارز در فضا سازی برای سایر بازیکنان، دیگر دلیل انریکه باری استفاده او به عنوان مهاجم مرکزی بوده است. گل ایوان راکیتیچ به منچسترسیتی نمونه خوبی برای این موضوع است.

 


نیمار، دیگر ضلع مثلث تهاجمی بارسلونا است که در این فصل شرایط بسیار خوبی دارد و فقط مسی ۳۲ گله و رونالدو ۳۰ گله بیشتر از او که ۱۷ گل برای تیمش زده، در لیگ گل زده‌اند. نیمار در بازی رفت ال‌کلاسیکو با نمره 7.67 بهترین عملکرد را بین بازیکنان بارسلونا داشت و تک گل  تیمش را هم وارد دروازه حریف کرد.
هر چند خط حمله بارسلونا درشرایط بهتری نسبت به حریف قرار دارد اما مسی، نیمار و سوارز هر سه در بازی روز چهارشنبه مقابل منچسترسیتی ۹۰ دقیقه بازی کرده‌اند و شاید خستگی مانع از ارائه کامل توانایی‌های آن‌ها شود.

4141

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی A1 ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    6 1
    امشب بارسلونا تنها هنر دارد و بس
  • بی نام A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    18 40
    بی بی سی بنگاه سخن چینی .خخخح
  • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    11 2
    بارسلون برنده است