مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: 6 شکارچی متخلف در چند روز گذشته در استان دستگیر شدند و 6 قبضه سلاح آنان نیز توقیف شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی محیط زیست سیستان و بلوچستان؛ سعید محمودی گفت: یگان حفاظت استان با ایجاد حفاظتی چند لایه اعم از گشت های سیار، دیده بانی های ثابت، همکاری همیاران محیط زیست و کاشت دوربین های تله ای توانسته نظارت مناسبی بر حیات وحش منطقه داشته باشد. بر اساس همین مراقبت و حفاظت چند لایه، ورود شکارچیان غیر مجاز و اقدام به شکار برای آنان، امری سخت و در برخی موارد غیر ممکن شده است.

وی گفت: یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در طول روزهای اخیر موفق به ممانعت از ورود شکارچیان به داخل مناطق تحت مدیریت و جلوگیری از شکار در 6 مورد شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: در تمام این موارد ماموران یگان حفاظت استان قبل از اقدام به شکار، متخلفان را دستگیر و اسلحه ها و سایر ادوات شکار آنان را توقیف کردند.

وی گفت: در این خصوص 6 قبضه اسلحه شکاری از متخلفان کشف و به همراه مدارک و مستندات به دست آمده برای انجام سایر مراحل قانونی به بخش حقوقی اداره کل محیط زیست استان تحویل داده شد.

گفتنی است تاکنون 64 گونه پستاندار، 91 گونه خزنده، 180 گونه پرنده آبزی و غیرآبزی و 21 گونه مرجان در مناطق حفاظت شده خشکی و آبی استان سیستان و بلوچستان شناسایی شده که از این تعداد 11 گونه پستاندار، 11 گونه پرنده و پنج یا شش گونه خزنده در معرض خطر انقراض قرار دارند.
جنگل حرا، بسترهای علفی، سواحل شن و ماسه ای، رودخانه ها و تالاب ها از مهمترین زیستگاه های گونه های جانوری استان هستند.
گونه های جانوری و گیاهی استان در 13 منطقه شامل پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده، آثار طبیعی ملی و مناطق شکار ممنوع زندگی می کنند.

یک میلیون و 500 هزار هکتار از کل مساحت سیستان و بلوچستان منطقه حفاظت شده و تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =