مدیرعامل شرکت نفتی فرانسوی توتال در حادثه‌ای در فرودگاه مسکو کشته شده است.

بامداد روز سه شنبه، ۲۹ مهر (۲۱ اکتبر)، شرکت نفتی توتال اعلام کرد که کریستوفر دو‌مارژری، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این شرکت، در اثر برخورد هواپیمای حامل او با یک دستگاه خودرو برف‌روب در فرودگاه مسکو کشته شده است.

مقامات فرودگاه ونوکووو در مسکو نیز گفته‌اند این حادثه دقایقی پیش از نیمه شب گذشته و هنگامی روی داد که جت اختصاصی آقای دو‌مارژری آماده برخاستن به مقصد پاریس بود. سه خدمه هواپیما هم در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

توتال یکی از شرکت‌های بزرگ فعال در بخش نفت و گاز و دومین شرکت بزرگ فرانسوی است که ارزش سهام آن در بازار به بیش از یکصد میلیارد یورو بالغ می‌شود.

مقامات فرودگاه ونوکوو گفته‌اند که هنگام وقوع حادثه، میدان دید در این فرودگاه سیصد و پنجاه متر بود اما جزئیات حادثه هنوز مشخص نیست و تحقیقات در این زمینه آغاز شده است.

کریستوفر دومارژری، شصت و سه ساله، برای شرکت در کنفرانسی در زمینه سرمایه‌گذاری در صنایع نفت و گاز روسیه به دعوت دولت آن کشور به مسکو سفر کرده بود. این کنفرانس روز گذشته در شهر گورکی، در نزدیکی مسکو برگزار شد.

آقای دومارژری در سال ۲۰۰۷ به سمت مدیرعامل توتال منصوب و در سال ۲۰۱۰، ریاست هیات مدیره شرکت نیز به او سپرده شد. 

این شرکت دارای سابقه همکاری نفتی با ایران نیز هست هر چند این همکاری دارای فراز و نشیب هایی بوده است. زمستان سال گذشته گزارش شد که یک هیات از کارشناسان این شرکت از ایران دیدن کرده‌اند. در آن زمان، مقامات جمهوری اسلامی این سفر را نشانه‌ای از تضعیف تحریم‌های نفتی علیه ایران توصیف کردند.

منبع : بی بی سی

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    157 7
    خدا رحتش کنه...پول هم نتونست جلوی مرگ رو بگیره
  • بی نام IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    121 4
    ادمی هرچه توانگر باشد چون بدینجا برسد مسکین است همه رفتند و روند بعد از ما این همان رهگذر دیرین است
  • منصور نوين IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    22 0
    هر كه باشي و به هر جا برسي................آخرين منزل هستي اين است آدمي هر چه توانگر باشد..................چون بدين نقطه رسد تسليم است كشتن و زادن و پنهان كردن................دهر را رسم و ره ديرين است
  • بی نام A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    35 1
    مرد بسیار مقتدر و کاریزمایی بود ، بارها به سخنرانی هاش گوش دادم ، شوخ طبع و با جذبه ، شخصا به ایران علاقه داشت و حتی بعد تحریم ها خیلی به دولت فرانسه فشار آورد. مرگش مشکوکه ، راننده مست بوده و برج مراقبت هم هیچ اخطاری نداده ؟ عجیب ...
  • بی نام A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    22 2
    بخاطر سیبیلاش ازش خوشم میومد. آخه روسیه میرفتی چیکار؟