ابتکار : فضای تهران بهتر شده/ برای محیط زیست تهران ،اراک و تبریز گامهای موثری برداشته ایم

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم اختتامیه المپیاد دوازدهم دانشجویان دختر گفت : هم اکنون محیط زیست در معرض خطر قرار دارد و وقتی محیط زیست آلوده باشد ورزش کردن در این هوای آلوده سخت ­می­شود و هیچ وقت ورزش کردن در این محیط توصیه نمی­شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست  دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست که به عنوان یکی از میهمانان ویژه مراسم اختتامیه المپیاد دوازدهم در تالار ابوریحان حضور داشت به عنوان سخنران گفت: بسیار خوشحالم در این مراسم و در این جمع پرشور حضور دارم و از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ، دکتر صدیقی معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان و دکتر طهرانچی ریاست دانشگاه شهید بهشتی و سایر دست اندرکاران که امکان برگزاری این المپیاد را فراهم کردند کمال تشکر را دارم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین گفت: امیدوارم فضای خوب فرهنگی ورزشی استمرار پیدا کند و قشر گسترده­ای امکان فعالیت در حوزه ورزش را داشته باشند و این فضای پرشور و نشاط ترویج یابد و دانشجویان در فضای خوبی تحصیل کنند، دوره دانشجویی شور شوق زندگی است و به نوعی می توان از آن به عنوان سفر زندگی یاد کرد، حق دانشجویان ما نشاط و شادابی است و این ورزندگی راه­گشای فکر و اندیشه است و از همه مهمتر اعتلای بعد روحی در نهایت به رشد انسانی ختم می شود زیرا این اعتلا در ابعاد گسترده خود زمینه ساز حرکتی است که باعث رشد و شکوفایی می­شود و باید به راستی قدر این دوره را دانست .

دکتر ابتکار در بخش دیگری از سخنان خود این گونه بیان کرد : به یوزپلنگ توجه داشته باشید که نمادی از طبیعت ایران است چرا که در صورت نابودی طبیعت ایران، ما هم آسیب می بینیم. بحث حفاظت از محیط زیست خیلی جدی است و مسئله مطرح دنیاست. هم اکنون محیط زیست در معرض خطر قرار دارد و وقتی محیط زیست آلوده باشد ورزش کردن در این هوای آلوده سخت ­می­شود و هیچ وقت ورزش کردن در این محیط توصیه نمی­شود ما و همکارانمان کارهایی انجام می دهیم که محیط زیست سالم تر باشد و هم اکنون فضای تهران نسبت به گذشته بهتر شده است هم اکنون برای بهبود شرایط در شهرهای تهران، اراک و تبریز گامهای موثری برداشته شده است.

معاون رییس جمهور با تقدیر از حضور نماد یوزپلنگ ایرانی در مراسم افتتاحیه المپیاد دوازدهم خاطر نشان کرد: این که از یوزپلنگ ایرانی در مراسم افتتاحیه استفاده کردید اقدامی جالب و قابل تقدیر بود زیرا این حیوان نماد تناسب اندام است و از لحاظ دیگر سریعترین حیوان و بسیار باهوش است اما متاسفانه این حیوان در معرض انقراض و شکار بی رویه قرار دارد و باید در حفاظت از آن کوشا بود.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    13 0
    بنزین یورو 4 هم بهرحال آلودگی دارد و گذشته از آن ارزبری برای دولت. پس این مصوبه ی دولت مبنی بر برداشته شدن تعرفه ی خودروهای هیبریدی چرا اجرا نمیشه؟ هیبریدیها مصرف و آلودگی کمتر و در عین حال رفاه و ایمنی بیشتری دارند
  • بی نام A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    21 0
    و همچنان اصفهان اندر خم یک کوچه است .خانم ابتکار عزیز اگر چند روز پیش که اون فاجعه وحشتناک انفجار ذوب اهن اصفهان رخ داد اینجا حضور میداشتید شاید فکری به حال این دو شرکت میکردید .
  • بی نام US ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    8 3
    خانم ابتکار اصفهان هم جزء ایرانه والا. شما از وقتی اومدی هیچ کاری، تاکید میکنم هیچ کاری برای اصفهان نکردید. علیرغم اینکه اصفهان با توجه به وضع فجیع محیط زیستی اش باید در الویت باشه.
  • بی نام A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    5 2
    حتما چون خودت رئیس محیط زیست بودی
  • بی نام A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    5 2
    بنيزين يورو4 در پالايشگاه اصفهان توليد بشه و بره شهرهاي ديگه مصرف بشه
  • بی نام A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    0 0
    بسی مایه تا سف است که در برخی از ارکان حفاظت از محیط زیست از جمله روابط عمومی و اموزش و ...انسانهای فرومایه و تنگ نظری حکم رانی می کنند که به جز منافع خود و باند خود هیچ چیز دیگری در سر ندارند و لاجرم این افراد افراد فرومایه و تنگ نظر مثل خودشون را به عنوان تشکل فعال و مورد تقرب می شناسند و منتقدان و دلسوزان واقعی محیط زیست را با توسل به هر روشی از عرصه گریزان می کند سالهاست این فرو مایه گان بر محیط زیست استان سایه انداخته اند و با همکاری تعدادی تشکل مورد وثوق خود بدترین لطمات را به محیط زیست استان به نام محیط زیست وارد کرده اند ... چقدر نادان و فرمایه هستند افراد اداری و تشکلهایی که فکر می کنند که یک تشکل واقعی محیط زیست نیاز به تاییدات و به به چه چه های اداریون دارند و ان تشکلهایی که نیاز