تصویر متحرک از تاثیر قدرتمندترین لیزر اشعه ایکس جهان بر آب

ایسنا نوشت: دانشمندان در آزمایشگاه ملی شتاب دهنده اسلاک در دانشگاه استنفورد برای درک بهتر انفجار ناشی از اشعه ایکس به ضبط یک فیلم کوتاه از آن پرداختند.

این دانشمندان از قطرات آب که توسط منبع نور منسجم شتاب دهنده آزمایشگاه(LCLS) - قدرتمند ترین لیزر اشعه ایکس در جهان - تبخیر شد فیلمبرداری کردند.

یکی از دانشمندان این پژوهش اظهار کرد که درک پویایی این انفجارها اجازه جلوگیری از اثرات ناخواسته بر روی نمونه‌های مورد نظر را به دانشمندان خواهد داد. از سوی دیگر، داده‌های جمع آوری شده توسط این دانشمندان این امکان را به آنها می‌دهد که تغییراتی در نمونه‌ها ایجاد کنند.

تاثیر اشعه ایکس

این تیم از یک لیزر نوری فوق سریع به عنوان منبع نور و یک میکروسکوپ با وضوح بالا برای عکسبرداری از هر بار تاثیر اشعه ایکس بر روی آب استفاده کردند.

آنها سپس این تصاویر را در کنار یکدیگر قرار دادند تا چگونگی تکه تکه شدن قطرات آب توسط اشعه ایکس را به خوبی نمایش دهند.

دانشمندان یافته های خود را درNature Physics منتشر شده است،

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهان A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    3 2
    عالی.عجیب. پس ببینید وقتی عکس رادیولوژی میندازیم با این اشعه مرموز طرفیم که سرطان ایجاد میکنه. اشعه ایکس به داخل دی ان ای سلول میره و رشته هارو پاره میکنه و سلول تبدیل به چیز دیگه میشه، حالا یا میمیره سلول یا تبدیل به یک سلول معلول میشه و یا ناگهان بدون برنامه تند تند تولید مثل میکنه که میشه غده ی سرطانی.