ایسنا نوشت:

در هفته گذشته همزمان با هفته اول ماه رمضان فرآورده‌های گوشتی کاهش قیمت داشت و تخم‌مرغ با ریزش 9 درصدی قیمت بیش از سایر کالاهای خوراکی ارزان شد.

بنابر اعلام بانک مرکزی از قیمت خرده‌فروشی مواد خوراکی در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل آن، قیمت لبنیات، چای، روغن نباتی ثابت و قیمت تخم‌مرغ، میوه‌های تازه، گوشت قرمز و گوشت مرغ کاهش یافته است. همچنین برنج، حبوبات، سبزی‌های تازه و قند و شکر با افزایش قیمت همراه بود.

لبنیات و تخم‌مرغ

در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات بهای ماست پاستوریزه 0.1 درصد افزایش یافت و قیمت سایر اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود این در حالی است که قیمت لبنیات در هفته منتهی به پنجم تیرماه سال جاری در مقایسه با هفته مشابه سال قبل 7.0 درصد افزایش یافته است اما تخم‌مرغ در این مدت 9 درصد کاهش قمیت داشت و شانه‌ای 8500 تا 10 هزار و 600 تومان به فروش رفت.

برنج و حبوبات

در هفته گذشته گروه برنج یک درصد افزایش قیمت داشت و قیمت برنج وارداتی غیر تایلندی و داخلی درجه یک ثابت بود اما بهای برنج داخلی درجه دو، هفت درصد افزایش داشت. گروه حبوبات نیز رشد نیم درصدی در مقایسه با هفته ماقبل و افزایش 1.3 درصدی نسبت به هفته مشابه سال گذشته داشته است.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه

در هفته مورد بررسی قیمت میوه‌های تازه نسبت به هفته قبل 5.4 درصد و در مقایسه با هفته منتهی به پنجم تیرماه سال گذشته 20.9 درصد کاهش یافت.

همچنین قیمت سبزی‌های تازه 1.3 درصد در مقایسه با هفته قبل افزایش دارد.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته اخیر قیمت گوشت گوساله و گاو بدون تغییر بود؛ به گونه‌ای که در سطح شهر هر کیلوگرم حدود 34 هزار تومان به فروش رفت. همچنین قیمت گوشت مرغ در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل آن 8.2 درصد و در مقایسه با هفته مشابه سال قبل 12.9 درصد کاهش یافته است. بنابراین هر کیلوگرم مرغ در سطح شهر با قیمتی حدود 5900 تومان فروخته شد.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در هفته منتهی به پنجم تیرماه قیمت چای خارجی و روغن نباتی مایع ثابت بود. همچنین بهای قند و روغن نباتی جامد هر یک معادل یک درصد کاهش و قیمت شکر سه درصد افزایش یافت.

 

 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    1 0
    هر روز هی میگن این گرون شد اون ارزون شد بخدا این روش اداره کشور نیست
  • امیری IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    اصل امارهای دولتی است که میگه تورم کاهش یافته ورونق اقتصادی بالا رفته مردم اشتباه میکنند نون بربری ازسیصد تومان به هزار تومان بنزین هزار تومان حبوبات دوبرابر شده واب وبرق گاز وتلفن هم که تقریبا دوبرا بر شده بازار بور س سهام که میکن افت داره همه اش چوسازیه خداکنه تیم مذاکرکننده گزارشش مثل گزارش امارر ورونق اقتصادی ......