تسنیم نوشت:رئیس مرکزپژوهشهای مجلس قانونگذاری را نیازمند تعامل هرچه بیشتر دولت و مجلس خواند و گفت: اگر دولت‌ها در ابتدای راه با مجالس در امر قانون‌نویسی همکاری کنند، در اجرا بهتر عمل می‌کنند.

عصر امروز (سه‌شنبه،5 مرداد) کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در نشست پژوهشگران و کارکنان مرکز پژوهشهای مجلس با اشاره به اهداف عملکردی این مرکز، اظهار کرد: در این مرکز به دنبال آن هستیم تا در فضایی معنوی، علمی و پژوهشی و با صمیمیت کارها را در جهت تقنین کارآمدتر پیش ببریم.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر لزوم تعامل هرچه بیشتر مرکز و مجلس به ویژه کمیسیونهای تخصصی، خاطرنشان کرد: مرکز پژوهشهای مجلس در ابتدای مجلس دهم استراتژی این مجلس را تهیه کرد و طی جلساتی که با چند کمیسیون داشتیم و نشستهایی که در آینده‌ای نزدیک با سایر کمیسیونها داریم، باید نقشه راه و استراتژی مورد نیاز کمیسیونها در طول 4 سال آتی را تکمیل کنیم.

وی افزود: 4 سال دوره‌های مدیریت به سرعت گذرا هستند و باید با برنامه‌ریزی از دچار شدن به روزمرگی در طول این دوره‌ها جلوگیری کنیم.

رییس مرکز پژوهشهای مجلس با تاکید براینکه قانونگذاری نیازمند تعامل هرچه بیشتر دولت و مجلس است، گفت: اگر دولت‌ها در ابتدای راه با مجالس در امر قانون‌نویسی همکاری کنند، در اجرا بهتر عمل می‌کنند.

وی بیان کرد: مرکز پژوهشهای مجلس باید براساس اولویتهای اساسی کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، کارهای کارشناسی و پژوهشی خود را به پیش ببرد.

جلالی با تاکید بر اهمیت تعامل مرکز پژوهشها با مراکز علمی و پژوهشی، یادآور شد: مرکز پژوهشهای مجلس در راستای وظایف خود در حوزه‌ تقنینی به دنبال همکاری بیشتر با مراکز پژوهشی و استفاده از توان کارشناسی و همچنین انجمن‌های علمی کشور است.

وی افزود: مرکز پژوهشهای مجلس با استفاده از توان کارشناسی خود به دنبال قانونگذاری کارآمدتر و ارائه گزارشهای کیفی در حوزه‌های مختلف است.

وی با یادآوری نامگذاری سال 95 به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی گام بزرگی در مسیر توسعه کشور است، اما باید در این مسیر از شعارزدگی دوری گزید و اقداماتی عملگرایانه انجام داد.

جلالی در پایان تحقق اقتصاد مقاومتی را نیازمند تعامل تمامی دستگاهها، مسئولان و مردم دانست و گفت: سپردن امور اقتصادی به مردم، الفبای اقتصاد مقاومتی است.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 560581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =