مهر نوشت:

رئیس جمعیت هلال احمر با عنوان این مطلب که محموله بعدی برای مردم یمن از طریق دریا ارسال خواهد شد، از بارگیری این محموله خبر داد.

دکتر سید امیر محسن ضیائی در دیدار والری آموس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشر دوستانه گفت: به دلیل نیاز شدید مردم مظلوم یمن و تسریع در این موضوع حتی حاضریم محموله‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر ایران را در اختیار فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر قرار دهیم تا به دست مردم یمن برسد.

وی در مورد فعالیت های بشر دوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: از جمعیت ۷۰۰ میلیون نفری داوطلبان جمعیت های هلال احمر و صلیب سرخ در دنیا بیش از ۲ میلیون نفر از آنان در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنند که این رقم در مقایسه با کل داوطلبان جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر، آمار قابل توجهی است.

ضیائی با اشاره به اینکه بیشترین فعالیت جمعیت هلال احمر ایران در زمینه امداد ونجات و توانبخشی است، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در ۲۱ کشور دنیا دارای درمانگاه و بیمارستان است تا به مردم خدمات رسانی کند.
جلوگیری از رساندن محموله های امدادی به یمن، نقض آشکار حقوق بشر است/ سازمان ملل و فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در این زمینه وارد عمل شوند

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به حملات متعدد عربستان سعودی به یمن و کشتار زنان و کودکان بی دفاع یمنی و جلوگیری از رساندن محموله های امدادی به افراد نیازمند به کمک در این کشور، گفت: جلوگیری از دسترسی افراد نیازمند به کمک، نقض آشکار حقوق بشر است که در این زمینه باید سازمان ملل و فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمروارد عمل شوند تا ورود محموله های امدادی به کشور یمن تسهیل شود؛ چرا که جمعیت هلال احمر ایران حرکات ناقض حقوق بشر نیروهای عربستان سعودی را محکوم می‌کند.

به گفته وی، همکاری خوبی میان جمعیت هلال احمر و فدراسیون بین المللی صلیب سرخ وجود دارد تا بتوان اقلام و محموله های امدادی را به دست مردم مظلوم و بی دفاع یمن رساند.

آمادگی ایران برای اعزام تیم ویژه پزشکی به یمن

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد تا نسبت به اعزام کادر ویژه جراحی و پزشکی برای کمک به مصدومان یمنی اقدام کند.

وی درباره ارسال محموله های امدادی و تجهیزات پزشکی به یمن نیز گفت: تاکنون چهار محموله به وزن ۹۴ هزار و ۷۷۳ کیلوگرم به ارزش ۷۷۶ هزار و ۳۳۲ دلار شامل چادرامدادی، پتو، وسایل آشپزخانه، موادغذایی و تجهیزات پزشکی و درمانی به یمن ارسال شده است.

ضیائی با اشاره به ارسال محموله امدادی و کمک های بشر دوستانه به وزن ۲ هزار و ۵۰۰ تن جمعیت هلال احمر ایران به مردم یمن که به وسیله کشتی نجات به این کشور ارسال شده است، بیان کرد: این محموله امدادی نیز شامل موادغذایی، چادر امدادی، دارو و تجهیزات پزشکی به ارزش ۴ میلیون و ۵۵۵ هزار و ۸۶۹ دلار است.

بارگیری محموله امدادی برای ارسال به یمن

رئیس جمعیت هلال احمر عنوان کرد: محموله دیگری از کمک های امدادی و بشر دوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در حال آماده شدن و بارگیری به کشتی برای ارسال به کشور یمن است.

ضیائی آمادگی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران را برای ارسال محموله های امدادی به کشور یمن با کمک و نظارت سازمان ملل و فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر اعلام و خاطرنشان کرد: حاضریم برای تسریع کمک به مردم مظلوم یمن محموله های امدادی جمعیت هلال احمر ایران را در اختیار فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر قرار دهیم تا به فوریت به دست مردم ستمدیده یمن برسد.

جمعیت هلال احمر ایران، یکی از جمعیت های قدرتمند دنیا است

والری آموس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه با بیان اینکه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یکی از جمعیت های قدرتمند دنیا است، افزود: جمعیت هلال احمر ایران کمک های بشردوستانه بسیاری به مردم سومالی، پاکستان، عراق، سوریه و اخیرا یمن داشته است.

وی به ارسال محموله امدادی و بشردوستانه جمعیت هلال احمر ایران به یمن به وسیله کشتی نجات، اشاره و اذعان کرد: در جریان ارسال محموله امدادی ایران از طریق کشتی و آب های آزاد به کشور یمن هستیم.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه آمادگی این سازمان را برای استفاده از افراد باتجربه جمعیت هلال احمر ایران برای انجام امور امدادی و بشردوستانه اعلام کرد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =