رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری به اعضای شورای شهر اسفراین که مهمان جلسه کمیسیون پیشنهاد داد: "دستوالعمل رعایت حقوق شهروندان در ساخت و ساز شهری" در شورای این شهر را تهیه و به تصویب برساند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رحمت اله حافظی در یکصد و چهل و پنجمین جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در جمع اعضای شورای اسلامی اسفراین با اشاره به چرایی تشکیل این کمیسیون در دور چهارم شورای شهر تهران، گفت: تشکیل کمیسیون سلامت به معنای ورود به مساله درمان نیست و اعتقاد داریم هر فعالیتی در سطح شهر باید سلامت محور باشد در این شرایط است که فعالیت‌های اجتماعی، عمرانی، حمل و نقل و غیره در شهر باارزش خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اگر فعالیت و خدمات در سطح شهر در راستای توجه به سلامت شهروندان نباشد نه تنها باارزش نیست بلکه تهدیدکننده سلامت نیز خواهد بود، گفت: این موضوع موجب شد تا در برنامه پنج ساله دوم شهر تهران تکلیف شود تمام پروژه‌های شهر باید پیوست سلامت داشته باشند.

رئیس کمیسیون سلامت،‌ محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین گفت:‌ اگر تونل توحید پیوست سلامت داشت بعد از بهره برداری از آن نباید موتورسیکلت سوران در هنگام عبور از آن بیهوش می‌شدند تا شهرداری مکلف شود هزینه سنگینی برای جبران نقایص آن کند.

حافظی بااشاره به اینکه کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در این مدت به مسایلی همچون کیفیت آب شرب، آلودگی هوا، سلامت مواد غذایی و کیفیت نان ورود جدی داشته است، گفت: هدف ما حساس تر کردن دستگاه‌های اجرایی در زمینه سلامت شهروندان است تا مواردی که مورد غفلت قرار گرفته است توسط ما به عنوان نمایندگان مردم به عنوان یک مطالبه جدی پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه تذکرات ما بر اساس مستندات است، خطاب به اعضای شورای شهر اسفراین گفت: از شما دوستان و همکارانم خواهش می‌کنم به هیچ عنوان سلامت و منافع مردم فدای سایر مسایل نکنید حتی به خاطر مسایل سیاسی. تامین سلامت باید الویت اول باشد.

حافظی همچنین پیشنهاد داد "دستوالعمل رعایت حقوق شهروندان در ساخت و سازشهری" در شورای شهر اسفراین تهیه و به تصویب برسد تا پس از اجرایی کردن، این دستورالعمل به عنوان الگویی موفق برای عملیاتی شدن در سایر شهرها از جمله شهر تهران مورد استفاده قرار گیرد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =