دبیر کل نهاد کتابخانه های کشور از برخی مدیران استانی خود گلایه کرد و نوشت: از معدود مدیران استانها که هنوز نتوانسته اند همّت لازم را برای اجرای مصوّبات به کار گیرند برای آخرین بار درخواست می‌کنم خود را با شتاب لازم مدیریتی نهاد هماهنگ کنند.

دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور می گوید: در هفته‌های اخیر به منظور یافتن راه‌حلی قانونی برای اجرای ماده 6 قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌ها دایر بر الزام شهرداری‌ها به پرداخت نیم درصد درآمدها گسترش یافته و اینجانب و همکارانم با حضور در کمیسیون‌های مجلس در حال بیان وضعیت نهاد و ارائه پیشنهادهای مناسب هستیم.

علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی کل کشور تازه‌ترین یادداشت خود را درباره مسائل جاری این نهاد منتشر کرد.

مختارپور در این یادداشت بر عزم نهاد برای پیگیری قانون ماده 6 تاسیس کتاب‌خانه‌ها و الزام شهرداری به پرداخت نیم‌درصد تاکید کرد. وی همچنین گلایه خود را از برخی مدیران استانی نهاد اعلام کرد.

در این یادداشت آمده است:

1- همانگونه که در یادداشت‌های قبلی و بخشنامه‌ها و اطّلاعیه‌های نهاد و در طول چهارماهه گذشته شاهد بوده اید تلاش گسترده ای برای شناسایی مشکلات و تنگناها و یافتن راه حلهای مناسب، قانونی و راهگشا برای رفع مشکلات در جریان است. در هفته های اخیر نیز این تلاش به منظور تأمین بودجه و امکانات لازم برای سال آینده و همچنین یافتن راه حلی قانونی برای اجرای ماده 6 قانون تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور دایر بر الزام شهرداری ها به پرداخت نیم درصد درآمدها گسترش یافته و اینجانب و همکارانم با حضور در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی و دیدارهای جداگانه با نمایندگان محترم مجلس در حال بیان وضعیت نهاد و ارائه پیشنهادهای مناسب هستیم.

2- در طول ماه‌های گذشته تصمیمات متعدّدی برای برطرف کردن برخی مشکلات شما کتابداران عزیز شهری و روستایی و انجمنی و نیروهای عزیز خدماتی اتخاذ شد که بخشی از آنها به مرحله اجرا درآمد و متأسّفانه برخی از آنها به دلیل عدم اهتمام و توجّه و تلاش لازم در برخی استانها با تأخیر مواجه شد. از معدود مدیران استانها که هنوز نتوانسته اند همّت لازم را برای اجرای مصوّبات به کار گیرند برای آخرین بار درخواست می‌کنم خود را با شتاب لازم مدیریتی نهاد هماهنگ کنند. چه دلیلی دارد وقتی قرار می شود کارت هدیه اعیاد قربان و غدیر به همه کتابداران اعم از انجمنی و خدمات هم داده شود هنوز برخی مدیران کل استانی از ارسال اطّلاعات لازم خودداری می کنند؟ چه توجیهی برای عمل نکردن به بخشنامه های ساعات کاری بانوان در برخی استانها وجود دارد؟ چه بهانه ای وجود دارد که برخی استانها هنوز اطّلاعات کتابداران روستایی را برای برقراری حقوق ماهانه ارسال نمی کنند؟ همکاران عزیز، به معاونین نهاد ابلاغ کرده‌ام که حدّاکثر تا پایان آبانماه گزارش‌های خود را درباره نحوه و میزان همکاری مدیران کل در اجرای بخشنامه ها اعلام کنند و پس از آن دیگر هیچگونه تعلل و سهل انگاری و تأخیر خصوصاً در امور اداری مربوط به کتابداران و همکاران پذیرفته نیست.

3- امروز بخشنامه ساعت کاری نیمه دوم سال جاری ابلاغ می شود امیدوارم تمامی مدیران کل و روسای شهرستانها بلافاصله و با دقّت نسبت به اجرای این بخشنامه اقدام کنند.

4- با توجه به درخواست های مکرر برخی همکاران درباره هزینه مهد کودک و فوق العاده ایثارگری به اطّلاع می رساند که این دو هزینه در نهاد در حال پرداخت است و اگر هر یک از همکاران و کتابداران در این رابطه مشکلی دارند یا این حق برای آنان در نظر گرفته نشده درخواست و مدارک لازم را به معاونت اداری نهاد ارسال نمایند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381225

برچسب‌ها