ایسنا نوشت:هاشمی در دیدار با رئیس حوزه علمیه پاکستان با یادآوری هشدارهایش در زمان تأسیس مدارس طالبان در پاکستان به مسئولان وقت این کشور،گفت: معلوم بود که نتیجه آن آموزش‌های متعصبانه و منحرف، اختلافات خونین است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در دیدار آیت‌الله حافظ ریاض حسین نجفی، رئیس هیأت امنای حوزه علمیه جامعه المنتظر پاکستان و هیأت همراه که علما و فضلای حوزه‌های علمیه مدینه العلم کوپنهاک دانمارک، مدینه العلم اسلام آباد و مدرسه امام المنتظر قم بودند، با اشاره به اوضاع نابسامان مسلمانان در افغانستان، عراق، سوریه، عربستان، بحرین، لیبی، فلسطین، کشمیر و یمن، گفت: این اختلافات دل هر مسلمان مخلصی را خون می‌کند که می‌بیند بعضی‌ها با نام اسلام، باعث بدنامی مسلمانان می‌شوند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با یادآوری نخستین سال‌های تأسیس مدارس طالبان در پاکستان و گفت‌وگوها و هشدارها به مسئولان وقت پاکستان، گفت: معلوم بود که نتیجه آن آموزش‌های متعصبانه و منحرف، اختلافات خونین است که بعد از طالبان به القاعده، بوکوحرام، داعش و ده‌ها گروه تروریستی در اقصی نقاط جهان اسلام رسیدند.

هاشمی رفسنجانی، با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و دینی دو ملت ایران و پاکستان، گسترش روابط در همه زمینه‌ها را به نفع هر دو کشور و حتی جهان اسلام دانست و گفت: با توسعه مناسبات و گسترش رفت‌وآمدها، باید فضای کنونی را که یادآور هشدار قرآنی در «ولا تنازعوا» است، به دوستی‌ها تبدیل کرد.

در آغاز این دیدار،  آیت‌الله حافظ ریاض حسین نجفی و حجت‌الاسلام سید نیاز حسین نقوی(مدیر حوزه علمیه جامعه المنتظر) گزارشی از اوضاع مسلمانان، شیعیان و طلبه‌های حوزه‌های علمیه پاکستان و شعب جامعه المنتظر در دانمارک ارائه کردند.

آیت‌الله حافظ ریاض حسین نجفی با بیان این مطلب که علمای پاکستان بسیار علاقه‌مند دیدار با جناب‌عالی هستند، از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای سفر به پاکستان دعوت کرد.

29217

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 560592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 1
    آفرین بر این بینش وبصیرت