این روزها در مدارس صحبت زنگ تفریح مدارس، طرح پرداخت حقوق معلمان توسط مدیران است و هرکس از زاویه‌ای آن را تفسیر می‌کند. خبر هنگامی گسترش یافت که برنامه 20:30 تلویزیون، این بحث را از قول آقای فانی مطرح کرد!

وقتی موضوعی با این درجه از پیچیدگی و حساسیت به طور سرپایی از زبان بلندپایه‌ترین مسئول اجرایی آموزش و پرورش بیان می‌شود، باید انتظار داشت که شایعات عجیب و غریب و تفاسیر رنگارنگ پیرامون آن شکل بگیرد. من برنامه تلویزیون را ندیده‌ام، اما اظهارات آقای فانی در ایسنا را خواندم که گفته است: «در مدرسه‌ای ممکن است یک یا دو نفر معلم وجود داشته باشد و کاری هم انجام نمی‌دهند، اما بدلیل آنکه حقوق این معلمان را آموزش و پرورش پرداخت می‌کند، مدیر مدرسه حساسیتی روی این موضوع ندارد، لذا اگر این هزینه‌ها را تجمیع کنیم... و مدیر مدرسه نسبت به کارهای مدرسه مسئول باشد و اختیاراتی هم به آنها داده شود، قطعا این هزینه‌ها مدیریت می‌شود.»

فانی سپس وارد جزییات می‌شود: «هر ساله آموزش و پرورش بطور میانگین برای هر دانش‌آموز یک میلیون و 400 هزار تومان هزینه می‌کند. اگر مدرسه‌ای 200 دانش‌آموز داشته باشد، این رقم در تعداد دانش‌آموزان ضرب و سرانه مدرسه اعم از پرداخت حقوق، پول آب و برق و گاز و سایر مسائل بر عهده مدیر گذاشته شود تا منابع خود را با اولویت‌های خود هزینه کند.»

فانی یکی از آسیب‌های مهم آموزش و پرورش، یعنی اتلاف بخشی از منابع، در مدیریت دولتی را به درستی تشخیص داده است، اما وزیر تنها هنگامی باید چنین بحثی را رسانه‌ای کند که به صورت یک طرح اجرایی در دستورکار وزارتخانه قرار گرفته باشد.

من حدود ده سال پیش با احتساب مبلغ بودجه سرانه و ریز هزینه‌های مدارس دولتی با عدد و رقم به اینجا رسیدم که حدود 30 درصد بودجه آموزش و پرورش به دلیل تصدی‌گری دولتی دود می‌شود و در صورتی که بودجه مستقیما در اختیار مدارس قرار گیرد، هم حقوق معلمان بطور چشمگیری افزایش می‌یابد، هم مشکل هزینه‌های جاری مدرسه حل می‌شود و هم کیفیت آموزشی بالا می‌رود. این محاسبه هنوز معتبر است. اما لازمه اجرای این طرح تغییرات وسیع در سیستم اداره مدارس و استخدام و نگهداشت معلم است. این طرح در راستای خصوصی سازی مدیریت مدارس است. با اجرای کامل این طرح طی یک پروسه زمانی، آموزش و پرورش فقط صلاحیت معلمان را تایید و به آنها پروانه کار می‌دهد.

بستن قرارداد کار و استخدام کارکنان مدرسه، میزان حقوق، بیمه و بازنشستگی، ارتقای شغلی و تمدید قرارداد کار تابع قوانین وزارت کار و به عهده مدرسه خواهد بود. معلمان برای استخدام باید مستقیما به مدارس مراجعه کنند و میزان حقوق معلم‌ها متفاوت و براساس عرضه و تقاضا و توانایی‌های معلم تعیین خواهد شد. اگر معلمی در مدرسه ضعیف ظاهر شود، سال بعد مدیر مدرسه قراردادش را فسخ می‌کند. مدارس بر سر جذب دانش‌آموز با هم رقابت خواهند کرد. هر مدیری که توانایی رقابت نداشته باشد، مدرسه اش بدون مشتری می‌ماند و باید بساط خود را جمع کند.

این طرح به سود خانواده‌های دانش‌آموزان خواهد بود چرا که محصول رقابت، همه جا ارتقای کیفیت است و فرصت انتخاب خانواده‌ها بیشتر خواهدشد. تحصیلات رایگان پا برجا می‌ماند. اما در عین حال موانع و مشکلاتی بر سر راه این طرح هست که اجرای آن را تقریبا غیر ممکن می‌سازد: 1- مدیران کنونی باسازوکار غیر رقابتی دولتی انتخاب شده‌اند و اکثریت قریب به اتفاق آنها آمادگی و توان اجرای طرح جدید را ندارند.

2- در سیستم رقابتی، دولت با خیل عظیم معلمانی مواجه می‌شود که جذب مدارس رقابتی نمی‌شوند. در حال حاضر 50 هزار معلم مازاد وجود دارد که در صورت اجرای این طرح شمار آنها به بیش از 200 هزار نفر می رسد.

3- رقابت بین مدارس وقتی واقعی می‌شود که اختیارات واقعی به مدیران تفویض شود. اگر بنا باشد همه مدارس برنامه آموزشی یکسانی را به دستور دولت اجرا کنند، جایی برای رقابت نمی‌ماند.

4- بر اساس برآورد من اکثریت قاطع معلمان و مدیران مدارس طرفدار سیستم استخدام دولتی و ادامه وضع موجودند و انتقاد اصلی آنها فقط کمبود حقوق و مزایای شغلی است. غلبه بر این جو روانی بسیار مشکل است.

5- در فقدان نهادهای نظارتی قوی بیم آن می‌رود که این طرح زمینه‌سازفسادمالی در مدارس شود.

6- اجرای واقعی این طرح ضرورتا تفویض اختیار به مدارس و نوعی خودگردانی مدارس را به دنبال دارد که به گمان من مجموعه حاکمیت به آن رضایت نخواهد داد...


و اما این طرح ابتکار آقای فانی نیست. نام اصلی این طرح واگذاری مدیریت مدارس به قیمت تمام شده است. در سال 84 -83 این طرح به صورت محدود در برخی مدارس اجرا شد. با آمدن فرشیدی طرح متوقف شد. علی احمدی جانشین فرشیدی برای حل مشکل نیروی انسانی راه‌حل معلمان شرکتی به جای معلمان رسمی را انتخاب کرد. طرح علی احمدی با آمدن حمیدرضا حاجی بابایی معکوس شد. مدتی بعد حاجی بابایی (در اسفند 88) از تشکیل هیاتی برای تعیین قیمت تمام شده مدارس و واگذاری مدارس به معلمان با تجربه سخن گفت. اما ادامه کار به دلایل نا معلوم متوقف شد. اکنون هم آقای فانی راه اسلاف خود را طی می‌کند. این روزها در پاسخ معلمانی که نظر مرا می‌خواهند می‌گویم: مطمئنم که هیچ اتفاق مهمی در آموزش و پرورش رخ نخواهد داد. نگران نباشید، سیستم استخدام دولتی تداوم می‌یابد.


این مطلب در روزنامه آرمان مورخ یکشنبه اول دی ماه منتشر شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 329197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 44
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهنگي مظلوم A1 ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    37 0
    باسلام اصولا معلم هميشه مظلوم است اول از اقاي وزير ميخواهم نسبت به صدور دستوري اقدام فرمايند تحت عنوان منشور اخلاقي برخورد با معلمان به ادارات كل استانها كه مايه امتنان خواهد بود.در اداره كل استان اذربايجانغربي معاونين اين اداره كل برخوردي به دور از كرامت حتي يك انسان با ارباب رجوع دارند حالا معلمي پيشكش
    • حامد IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
      24 0
      سلام متاسفانه در شهرستان هامون در سیستان هم کارکنان اداره برخورد دور از انسانیت با معلمان دارند
    • بی نام A1 ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
      8 1
      دليلش اين است دراين چند سال هر كار ناشناسي به دليل گرايشات سياسي به عنوان كارشناس در ادارات منصوب كردند به عنوان مثال كسي كه دوسال سابقه نداردوهنوز حكمش پيماني است به دليل قرابت با معاون آموزش ابتدايي استان همدان از دورترين نقطه استان مي آورندمي شود كارشناس آموزش ابتديي يك استان حالا اين فرد چه مي داند مقام معلم كجاست
  • صادق IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    24 1
    اینجا خصوصی سازی به دلایل مختلفی مثل تورم و عدم نظارت و فرهنگ و ... خنده داره و هر چی تا حالا خصوصی شده آخرش یا اون سازمان شکست خوده یا مردم تاوانش رو دادند! حالا وای به حال آموزش و پرورش که استخون بندیه یک کشور محسوب میشه و بازی با اون به نوعی بازی با آتشه و امیدواریم این طرح هم مثل اغلب طرح ها با عجله و با چشمای بسته انجام نشه!!!
  • احمد A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
    54 1
    اولا : حتما مديراني كه ماهي 25 ميليون تومان حقوق مي گيرن بايد آدمهاي خيلي كارايي باشند!؟ بهتر است اين طرح ابتدا به صورت آزمايشي در كارخانه هاي معظم و زيان ده ! خودروسازي اجرا گردد. ثانيا : بهتر است مديران ابتدا با راي مستقيم معلمان انتخاب گردند و بعد اين طرح اجرا شود. از جمله خود جناب وزير! ثالثا : اگر معلمان ايراني كارا نيستند مي توان مثل ساير كالا ها معلم هم از كشور دوست و ناهمسايه يعني چين وارد كرد! البته از نوع درجه يكش !؟
  • علی A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
    29 0
    هرکسی خوابی می بیند خوش است سخن گفتن از طرحی که بدون در نطر گرفتن همه شرایط موجود جامعه بر زبان می اید جز گزاف گوئی چیزی نیست این طرح در کدام کشور اجرا شده و حواب داده است؟ تازه با همه دنگ و فنگ و زنگوله هائی که ما به خودمان بسته ایم و انواع و اقسام نهاد درست کرده ایم چرا ان موقع به فکر امرور نبودیم و چرا الان به فکر فردا نیستسم ؟در دوران 8 سال اخیر اموزش و پرورش را شخم زدند/
    • امیر ارسلان IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
      0 7
      علی آقا، سلام این طرح چندین سال است که در کشور های اروپایی و ایالات آمریکا و کشور ترکیه انجام شده که با موفقیت های چشمگیری هم روبرو شده است. البته اجرای این طرح نیازمند زیرساخت های بنیادین در نظام آموزش و پرورش ماست.
    • به امیر ارسلان IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
      9 0
      کشورهای اروپایی و امریکایی مثلاً برزیل ماهانه حقوق معلمش 15 هزار دلار است یعنی چند به تومان ایرانی ؟!اگر تکذیب می کنید اینرنت آ.پ برزیل ببینید بعد بگو این طرح موفق هست بابا قانون خدمات و سرانه ها رو بدن معلما الان دارن کار ده معلم انجام میدن کار 100 معلم انجام خواهند داد با اجازتون من برم گدایی شب شد
  • بی نام A1 ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
    33 0
    متاسفانه هر وزیری از راه میرسه طرح اجرا میکنه و پس از مدتی اظهار پشیمانی از اجرای طرح میشه (نقطه سرخط) مگه معلمان ودانش آموزان موش آزمایشگاهی هستن ؟
  • دبیر IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
    18 0
    ماشاءا... بشه به این تفکر و این طرح. با داشتن تجربه خصوصی سازی در زمینه های مختلف، با بالا گرفتن فساد مالی و پایین آمدن کیفیت کار ها و با نبود نظارت بر کارها ونداشتن توانایی مدیریت بر حوزه های خصوصی و نداشتن توانایی مقابله با کارشکنی آنها، حتما وضع آ.پ از اینکه هست بهتر هم خواهد شد. پیش به سوی بی قانونی ها در مدارس و در آ.پ. معلمان و خانواده ها نگران نباشند کسانی هستند که فکر کنند و...
  • هدایتی IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    29 1
    با ایجاد مجتمع ها و قدرت دادن به آنها آموزش وپرورش را به لبه پرتگاه بردید حالا با ایجاد قدرتهای محلی در مدارس وقت آن رسیده که این پیکر فرسوده در دره سقوط کند آقایان محترم در آ پ برای استخدام نیروی خدماتی طرف ماهها کانال زنی می کند تا تاییدیه بگیرید چرا کاری را انجام می دهید که مدارس توان انجام آن را ندارد و جالب است معلمانی که در مدرسه بیکار نشسته اند از خانواده مسئولین ادارات آ پ می باشند
  • ولی دانش اموز IR ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    26 0
    آقای فانی ماشین شیر مدارس مناطق محروم در کدام دره سقوط کرده است
  • فرهنگی بانشاط وسرحال IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    70 0
    به نظر من وزیر اگر مثل همه ی ماها تنها با حقوق معلمی زندگی بکنند می فهمیدند که حقوق معلمان فقط کفاف یک هفته را هم نمی کند این حرفها را نمی گفتند. وزرات آموزش وپرورش شده موش ازمایشگاهی هرکس هر آزمایشی داشته باشند انجام می دهند . آقای وزیر سری به روستاهای دوردست هم بزنید آنوقت می فهمید که حقوق معلمان چقدر پایین است و اکثر معلمانتان راننده آزانس وتاکسی شده اند و انتظار هم دارید مدارس هم هوشمند بشود. و معلمانتان سرسبد هوشمندان . خجالت هم خوب چیزیه .
  • حسین IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    34 5
    اقای فانی به نظر من هیچ ایده وطرح جدیدی نداره وبدنبال طرح های قدیمیه که مردود شدن
  • فرهنگی A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    61 0
    واقعا متاسفم که یک وزیر این همه درایت وابتکار دارد آخه با چه عقلی می خواهند این کار را انجام بدهند پس باید منتظر اختلاس های مدیران آ پ هم باشیم
  • زهرا A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    11 0
    تنها جایی که کمتر اختلاس و......توش بود مدارس بود که راه اون هم باز شد. با این اوصاف کرامتی می ماند که انسان کرامت دار تربیت شود؟دوم انگار اموزش وپرورش کارخانه تولیدی است که محصولاتش رقابت کنند؟یک کشور اسلامی اموزش وپرورش اسلامی میخواهد نه تقلیدی جاهای دیگر که خصوصی سازی شدچه گلی به سر این مردم بدبخت رد که اموزش وپرورش باشد هر کسی پارتی داره و....... یک جایی جاش می شه مهم هم نیست لیاقت داره یانه .خانه از پای بست ویران است ؟استخدامها که همه با فلان بند وفلان بند برای خواص...آنجاهایی هم که بیخبر حکمهای انچنانی ... چی می خواستیم چی شد؟.....خصوصی سازی برای کوچک شدن دولت وبزرگ شدن شکمهای..؟؟
  • من IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    16 0
    همین الان هم که بودجه کاملاٌ دست مدیران نیست و حقوق معلم را پرداخت نمی کنند بعضی مدیران نسبت به حقوق معلمان با سابقه و مدرک بالا حسادت می کنند.اگر این برنامه اجرا شود تا جیب خودشان و نور چشمیهایشان پر شود چیزی برای کسی باقی نمی ماند و با کسر بودجه دائمی روبرو می شویم؟؟!!مگر کمکهای مردمی در مدارس بجا و درست خرج می شود.
  • بهار EU ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    11 0
    آره ديگه شخص وزير با دريافت حقوق وزارت نمي تونه تاكيد مي كنم نمي تونه وضع معيشتي معلم ها رو بفهمه تاكيد مي كنم بفهمه هر وزيري مياد به جا اينكه طرح هاي قبلي رو سر و ساموني بده يه چيز جديد از خودش در وكنه!!!
  • علی IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    15 0
    متاسفانه فانی فردی است که همواره در وزارت اموزش وبرورش معاون بوده و ایده ی جدیدی ندارد کاش فرد قویتری وزیر می شد
  • بی نام IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    12 0
    جناب شیرزاد کدام طرح خوب، درست انجام شد که این یکی هم درست انجام شود. ممکن است طرح شما خیلی خوب باشد. اما در اجرا به سمتی می رود که مدارس شبیه غیر انتفاعی ها می شوند که معلم فقط باید نمره بدهد و کیفیت آموزش هم پایین تر خواهد آمد. از طرفی امنیت شغلی (تنها مزیت این شغل در حال حاضر) نیز از بین خواهد رفت و در این فرهنگ ما (قومی و رفاقتی) هر کسی به مدیر نزدیکتر و رفیقتر باشد، آنگاه بر مرید سوار خواهد شد.
  • ناشناس IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    14 0
    سلام اقای فانی به جای این کارها حقوق معلم رو زیاد کن از سال بعد معلم ها میرن گدائی ها!!!!!!!!!! ببین کی گفتم ......
    • بی نام IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
      8 0
      برادر ما که چند ساله به نون شب محتاجیم با این حقوق معلمی!!!!!
  • معلم IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    11 0
    فقط میتونند به معلم ها ستم کنند . این طرح مسخره باز از کجا اومد . مگه چقدر حقوق میدن که با ز این اداها رو در میارن
  • هنراموز A1 ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    15 0
    وزیر خوبی مثل نجفی رد میشه حالا باید با..................... سرکله بزنیم ونظرات.................بشنویم
  • مهران A1 ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    17 1
    با پرداخت حقوق توسط مدیران (اغلب نا لایق و سفارشی) فرهنگ چاپلوسی و بی عدالتی را شاهد خواهیم بود
  • شهرام A1 ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    8 1
    یک ماه مرخصی مناطق محروم رو برگردونن ما چیزی نخواستیم....
  • مرتضی A1 ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    10 0
    آقای فانی برو دنبال کارهای مهم وزیربنایی چه کاراین چندرغاز حقوق معلمان بیچاره داری مواظب باش آه آنها شما را نگیرد. هنوز نفس معلمان حق است. جامعه معلمان رابااین سخنان بی محتوا متلاطم نکنید.
  • بی نام IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    13 0
    ماشااله به هوش آقاي وزير از معلم ضعيفتر پيدا نكردن
  • معلم IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    3 0
    را قبل از اظهارات در مورد طرح هایتان کوچکترین تحقیقی به عمل نمی آورید ای هاوار نکنه این را هم می دانید که چون تحقیق کردن هزینه می خواهد.! چرا به مدارس استان کردستان سر نمی زنید وببینید هر معلم چقدر وقت خود را با توصیه وتذکرات مدیران صرف تبلیغ وپول جمغ کردن از دانش آموزان می کنند الان در اکثر مدارس این استان توسط مدیران رتبه هایی را برای معلمانی که بیشترین پول را از دانش آموزان گرفته اند مد نظر قرار می دهند وای به حال ان معلمی که نتوانسته باشد به هر نحوی از دانش آموزان پول بگیرد با این وضعیتی که مدارس ومعلمان دامنگیرش شده اند چیزی نمانده به گفتن این مطلب : که برای مغلمان ومدیران دوره ای به نام (مهارت پول گرفتن از دانش آموزان) برپا کنید .
  • بی نام A1 ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    6 0
    از بی عدالتیها متنفرم هر جا کم میارید بیاید سراغ اموزش وبرورش بعد بگید جرا ایرانیها با این همه استعداد باید اینجوری دستشون برای تکنولوژی جلو کشورای دیگه دراز باشه
  • بی نام A1 ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    8 0
    بهتره به فکر تعادل حقوق باشید تا مشکلات اقتصادیتون حل بشه اگه ممکنه فیش حقوقی خودتون و دور وبریهای خودتون رو به همراه یاداشها وبقیه دست ودل بازیهاتون روی سایت بذارید تا همه معنای عدالت رو بفهمن به این نون بخور ونمیر معلمام جشم داشت دارید!!!!!!! خجالت اوره!! خدا ازت راضی نباشه اگه درد دلم رو منتشر نکنید
  • بی نام A1 ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    14 0
    ارامش نداشته ی معلما رو هم میخواید ازشون بگیرید از این به بعد حقوق شرم اورمون رو هم با منت از مدیرامون بگیریم البته اگه جیزی از اطرافیان وخودشیرین هاشون زیاد اومد فقط مبتونم بگم برای همه ی معلما متاسفم!!!!!
  • معلم IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    7 0
    سلام اقای فانی و همه وزیران دولت:اگر از مجلس گرفته تا وزرا و سایر مسولین اگه معلمتان را امروز ببینید تو دلتان چی میگید به اونا ترحم می کنید یا احترام یا مثل الان هیچکدام ای بابا من با کارشناسی ارشدو 14سال سابقه حاضرم حقوق و احترام پیش سایر مردم را با سرایداران سایر نهادها عوض کنم .و شرمنده خانواده ام نباشم . جناب اقای وزیر لطفا ازمقام معظم رهبری و تمام وزرا و رییس جمهور و دست یاری بگیرید چون نه شما و نه وزیران گذشته و اینده قادر نیستند وزارت خانه ای به این بزرگی را سروسامان دهد و مشکلات ان را برطرف نماید
  • بی نام A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    8 0
    نذارید صبر معلم تمام بشه توهین هم حدی داره
  • مهدی IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    5 0
    به فکر کار نکردن معلم نیستن مسئولین سبب استخدام نا متعارف و فامیلی مسئولین آ پ است فقط می خوان هزینه دولت کم بشه همین .برید ببینید نظام پیشنهادات مقالات و پژوهش ها دیگر توسط مسئولین به علت نبود بودجه رد میشن سوال کنید
  • مهدی IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    5 0
    ((((فانی سپس وارد جزییات می‌شود: «هر ساله آموزش و پرورش بطور میانگین برای هر دانش‌آموز یک میلیون و 400 هزار تومان هزینه می‌کند.)))) عجب ! این آمار از کجا آمد پدید؟!!! ما که توی این سه سال اخیر ندیدیم نکنه مدارس بچه هاشون؟!!!!!!! اگر بگن این برآورد و آمار دولت قبل نداده پس شما به چه حسابی گفتین اگر داده کو؟!!
  • مهدی IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    9 0
    بعضی از مسئولین کم کارن و کارهای غیر قانوی می کنن مثلن عدم رعایت قانون خدمات کشوری و عدم پرداخت مطالبات و سرانه های مدارس چطور بقیه را به کم کاری و بی قانونی متهم می کنند اصلن بیایید ما حقوق وزیر آ پ رو تعیین کنیم اگر ایده ای داشت باشه که متحول میکنه حقوق بهتری بدیم خوبه
  • بی نام A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    6 0
    معني طرح وزير اينه كه مدارس دولتي پولي بشه و حقوق معلمها را دولت ندهد. معلمهاي عزيز روزي كه ابتدايي 6 ساله شد و سال آخر دبيرستان را حذف نموده وبه ابتدايي يكسال تكراري بدون معلم وامكانات لازم اضافه كردند و نيز حذف دروس زبان در سن يادگيري زبان . چرا آنروز صداي كسي در نيامد .از ماست كه برماست.
  • بی نام IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    9 0
    فانی بایدجایش به یکی دیگربدهدازدرد ورنج معامان خبردار نیست ومیخواهدآن رابه توان بی نهایت برساند افسوس که این مزرعه راآب گرفته دهقان مصیبت زده را خواب گرفته
  • س A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    6 0
    كاش يه ماه هيچ معلمي سركلاس درس حاضر نميشد تا اقاي وزير ((فاني))ميشد
  • بی نام A1 ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    4 0
    جناب آقای عبدالهی عزیز این طرح در کشوری مفید است که مبنای اموزش یادگیری و علم اموزی باشد نه صرفا مدرک زمانی که حضور دانش اموز یعنی نمره 10 با اجرای این طرح یعنی نمره 20 در غیر این صورت اخراج توسط مدیر!!! بنابر این چندان عجیب نیست اگر بگویید به نفع دانش اموزان تمام میشود!! کیفیت بالا یعنی بیسواد کامل اما معدل 20 ! چی از این بهتر؟ پرورش نسلی نادان !! ولی شاید اگز بتوانید این طرح را از بالاترین فیش های حقوقی مثلا برای کابینه دولت یا مجلس و شرکت نفت و بانک ها و....به طور پایلوت اجرا کنید و در هزینه های مازاد صرفه جویی کنید تا به ته صف یعنی ما معلمهای زیر خط فقر برسید اونوقت ما معلمها هم ممکنه رضایت بدهیم در غیر این صورت شرمنده !
  • همسر IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    4 0
    واقعا كه ....
  • زهره IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    2 0
    ااموزش وپرورش شده ازمایشگاه وزرای نخبه وفیلسوف به جای این حرفا بیایین فکری برای انباشت نیروها در ادارات اموزش وپرورش بکنید که تعدادشون ازتعداددانش اموزان بیشتر است چه رسد بهمعلمان مدارسه همشون هم بیکارن فقط چند برابر معلمان مدارس حقوق میگیرن
  • همکار فرهنگی A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    1 0
    سلام تمامی بد بختی ما سر نمایندگان مجلس است اگر انها به اقای نجفی رای می دادند الان این همه بدبختی نداشتیم خدا از انها نگذرد .