فارس نوشت:

منابع آگاه عراقی از فشارهای آمریکایی جهت آزادی مسئولان ارشد رژیم بعث از جمله طارق عزیز،‌ سلطان هاشم و احمد العلوان پرده برداشتند.
یک منبع آگاه عراقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد افشا کرد که واشنگتن هم اکنون «حیدر العبادی»، نخست وزیر مکلف عراق را تحت فشار گذاشته تا شماری از مسئولان ارشد رژیم بعث از جمله طارق عزیز،‌ سلطان هاشم و احمد العلوان را آزاد کند.

این منبع افزود: آمریکا به العبادی وعده داده در صورت آزاد کردن این افراد، واشنگتن برای بیرون راندن کامل گروه تکفیری «داعش» از عراق اقدام خواهد کرد.

«طارق عزیز» در دوره حاکمیت حزب بعث منحل و طی سال‌های 1983 تا 1999 منصب وزیر خارجه و طی سال‌های 1997 تا 2003 میلادی معاون نخست وزیر رژیم سابق عراق و عضو کادر رهبری حزب بعث بود که در 24 آوریل 2003 نیروهای آمریکایی وی را بازداشت و توسط دادگاه ویژه جنایی عراق به اعدام محکوم شد.

اما «سلطان هاشم»، وزیر دفاع رژیم بعث بود که در سپتامبر 2003 میلادی پس از آنکه فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق پیشنهاد تسلیم شدن در مقابل آزادی را ارائه داد، بازداشت شد، اما به دادگاه عراق تحویل داده شد تا وی نیز به اعدام محکوم شود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    1 0
    باز چه نقشه ای میخوان پیاده کنن؟