تسنیم نوشت:

مرکز ملی فضای مجازی در راستای برنامه‌های اعلام شده خود و با حمایت از جامعه دانشگاهی، اولین نرم‌افزار فیلترینگ هوشمند کشور را به بهره‌برداری رساند.

به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، به منظور بهره‌گیری از خدمات مفید شبکه جهانی اینترنت و برنامه‌ریزی برای صیانت از آسیب‌های ناشی از آن، با حمایت مرکز ملی فضای مجازی از طرح‌های علمی دانشگاهی، سیستم فیلترینگ هوشمند تصویر، فیلم و متن در موضوعات اخلاقی به بهره‌برداری رسید.

براساس این گزارش، از مشخصه‌های این طرح، تشخیص هوشمند محتوای درخواست شده کاربر است که سرعت و گستره صفحات پالایش شده را افزایش می‌دهد و با کاهش نرخ خطا، کاربر سریع‌تر و دقیق‌تر به محتوای مفید مورد نیاز خود دست پیدا می‌کند.

همچنین در این نرم‌افزار به دلیل امکان پالایش جزئی صفحات و ریزدانگی، پالایش صرفاً بر صفحاتی اعمال می‌شود که به دلیل محتوای نامناسب نیاز به پالایش دارند و نیازی به بستن کل دامنه نیست.

از ویژگی‌های دیگر این طرح، توزیع‌شدگی است که براساس آن سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات می‌توانند این نرم‌افزار را مستقلاً به کار گیرند.

نرم‌افزار فیلترینگ هوشمند کشور در حال حاضر مراحل آزمایشی نهایی خود را به پایان رسانده و در چندین سازمان و نهاد راه‌اندازی شده است.

در مرحله اول، این طرح با همکاری مشترک پژوهشکده فضای مجازی دانشگاه شهید بهشتی و سازمان تبلیغات اسلامی (مؤسسه اطلاع رسانی تبیان) در چندین مرکز داخل کشور و همزمان به عنوان یک طرح صادراتی در خارج از کشور راه‌اندازی شده است و مراحل بعدی این طرح در آینده نزدیک اجرا خواهد شد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    125 6
    کل دنیا آرزوشون پیشرفته ولی اینجا ما آرزومون اینه که کسی تو زندگی مون دخالت نکنه ...
  • کیانوش A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    87 0
    پس در نتیجه با این وجود فیس بوک و تویتر و یوتیوب و وی چت و .... باید باز شوند ........
  • بی نام A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    45 2
    خخخ،زهی خیال باطل.
  • بی نام A1 ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    52 1
    کشکه عمو
  • بی نام A1 ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    27 0
    بدترین وضعیت این فیلترینگ هوشمند تصاویر اینه که باعث میشه سایت‌ها درست نمایش پیدا نکنند. مثلا بارها در هنگام جستجوی گوگل بخش تصاویر میبینیم فقط ۳۴ ردیف تصویر لود میشه و بقیه‌اش لود نمیشه که مجبوریم فیلترشکن باز کنیم تا همه تصاویر رو ببینیم. یا مهمتر از اون سایت معروف سینمایی آی‌ام‌دی‌بی دات کام هستش که برای اطلاعات فیلم، سریال یا هنرمندان مجبوریم که فیلترشکن باز کنیم؛ وگرنه صفحات اطلاعات فیلم‌ها کاملا به هم میریزن.
  • بی نام A1 ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    23 0
    دقیقا منظورتون از غیر اخلاقی چیه ؟ می شه اینو کامل توضیح بدن ؟ عمرا این کارو نمی کنن
  • بی نام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    2 12
    یعنی عکسهای هنرمندان داخلی که با وضعی آنچنانی هستن هم مشمول گروه تصاویر غیر اخلاقی و هوشمند میشن؟