۰ نفر
۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
خانم ها بروند پی کارشان

شهرداری این روزها راست می زند چپ می پیچد، جلوتر که رفت یواشکی دوربرگردان را دور می زند سر جای اولش رسید، توپخانه رسانه ای اش را به کار می اندازد که دیدید اشتباه کردید ما که منظورمان آن نبود، ما که منظورمان این نبود، در تله افتادید... دولت "در تله افتاد" بی خبر از آنکه خود در تله ای خودساخته گیر افتاده و هر لحظه درحال فرو رفتن است.

وقتی مصوبه محرمانه این نهاد شهری مبنی بر تفکیک جنسیتی و اعمال سیاست جنسیتی در جذب و تقسیم کارکنان علنی شد، به جای توضیح و تبیین طرح، موضوع را از یک سو به غیرت دینی وصل کردند و از سوی دیگر نام ساماندهی روی آن گذاشتند؛ اینکه خانم ها یک طرف، آقایان یک طرف چه اشکالی دارد و اینکه اگر منشی مدیرکلی که تا ساعت یازده شب باید در محل کارش حضور داشته باشد، مرد باشد چه ایرادی دارد و...

می گویند آقای قالیباف سودای ریاست جمهوری را از سر بیرون انداخته و لابد در همین راستاست که این روزها نه افکار عمومی برای شهرداری اهمیتی دارد نه واکنش رسانه های خارجی که از دیدگاه حقوق بشر برای کشور مسئله می تراشند. در این بین حتی یقه وزارت کار را هم گرفتند که به چه حقی فلان معاونت در نامه اعتراضی خود از کنوانسیون های بین المللی کار یاد کرده و مگر ما حافظ منافع خارجی ها هستیم و از این حرف ها... و بعد این تیتر در یکی از رسانه های نزدیک شان که "وزارت کار در تله افتاد" شما بخوانید "آخ جان وزارت کار در تله افتاد!" تیتری که به اعتقاد من گویای همه چیز است؛ راه اندازی یک بازی چند لایه سیاسی با شعائر دینی.

متاسفانه شهرداری هم دارد پا جای پای صدا و سیما می گذارد؛ نهادی پشت به مردم و افکار عمومی و سرخوش از تایید چند نماینده برای تامین نظر محافل قدرت. اما چند لایه از طرح یا همان تله ای که شهرداری از آن دم می زند:

1- زنان را می فرستیم پی خانه داری و هرکسی حرف زد، می گوییم ما غیرت دینی داریم مگر شما بی دین هستید؟

2- زنان را در محل کار جا به جا می کنیم تا جلوی چشم نباشند( در برخی معاونت ها این اتفاق افتاده و در برخی نه)

3- فقط حرفش را می زنیم و کمی به این شیوه و کمی به آن شیوه عمل می کنیم. هم برای این طرفی ها عزیز می شویم هم منتظر می مانیم تا کی آن طرفی ها توی تله بیفتند، هم می توانیم آخر سر بزنیم زیر همه چیز و بگوییم نه تنها کسی را اخراج نکرده ایم بلکه در حال ساماندهی و ارتقای شان زنان هستیم. این درحالی است که به گفته اعضای شورای شهر تهران، زنان شاغل در شهرداری واقعا نگران آینده شغلی خود هستند.

 در نهایت هزینه های این دعوای بی معنی را چه کسی خواهد داد؟ همانطور که کارت های زرد مجلس حرکت دولت را کند کرده، شهرداری هم می خواهد از کاروان عقب نماند و در حد توان برای وزارتخانه ها سرعت گیر طراحی کند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    2 15
    بعد ببخشید شما؟
  • بی نام A1 ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    1 16
    من در يک سازماني کار ميکنم که خانم ها هم هستند.تا قبل اعتقاد داشتم زنان هم بايد کار کنند.ولي الان فقط يک اعتقا دارم که عميقا بهش نعتقدم:حضور خانم ها در مشاغل يعني کيفيت پايين کار و سطح بالاي حاشيه.
  • بی نام A1 ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    60 4
    قالیباف خواب ریاست جمهوری رو ببینی
  • حسن A1 ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    3 9
    سلام ما هم جزء آن مردمی که می گویید شهرداری بهشان پشت کرده هستیم و موافق این طرح و معتقدیم این طرح خیلی هم دیر دارد اجرا می شود. چرا هنوز برخی خود و اطرافیان خود را مردم می دانند.
  • بی نام US ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 13
    آقا جان تو برو پی کارت. اوضاع از این حرفا گذشته. زنا تو این ادارات دولتی نقش جاسوس و ...رو بازی میکنند. در واقع از احساسات اونا در جهت منافع باندی استفاده میشه
  • علی A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    36 0
    اگر ارگان عمومی شهرداری مانند سایر کشورها کوچک شود و از کنترل بخش دولتی خارج شده و تمامی فعالیت های آن به بخش خصوصی واگذار شود دیگر این مسایل سطح پایین مطرح نمی شود. شرکت های خصوصی به تخصص و کارایی توجه می کنند نه به جنسیت .
  • بی نام US ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    5 3
    آقا این طرح بیش از هر چیز توهین به مردهاست...
  • بی نام A1 ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    4 0
    این مطلب فوق العاده عالی بود. شهرداری دست از قالطاق بازی بردارد.
  • بی نام IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    2 0
    عالی بود