ایسنا نوشت: سخنگوی دولت ترکیه یک روز پس از وقوع ششمین بمب گذاری انتحاری در یکی از شهرهای این کشور در سال جاری میلادی اعلام کرد، ترکیه از ژانویه امسال از وقوع 85 رویداد بزرگ که بسیاری از آن‌ها شامل حملات انتحاری بوده، جلوگیری کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نؤمان کورتولموش، سخنگوی دولت ترکیه به خبرنگاران در آنکارا گفت: ما در مبارزه با ترور اقدامات بسیاری انجام می‌دهیم. ما از ژانویه سال جاری میلادی تاکنون از وقوع 85 رویداد بزرگ جلوگیری کرده‌ایم که 49 مورد از آن‌ها شامل حملات انتحاری بوده‌اند.

ترکیه در سال جاری میلادی گرفتار یک سری بمب گذاری‌های انتحاری بوده از جمله دو بمب‌گذاری انتحاری در استانبول که مسئول آن داعش بود و دو بمب گذاری‌ انتحاری در آنکارا که ادعا شده توسط یکی از گروه‌های شبه نظامی کرد صورت گرفته است. ترکیه همچنین با حملاتی از سوی گروه‌های چپ افراطی مواجه شده که عمدتا پلیس و نیروهای امنیتی را هدف قرار داده‌اند.

روز یکشنبه به دنبال انفجار یک خوردی بمب گذاری شده در شهر غازی‌آنتپ دو افسر پلیس کشته و 22 تن دیگر زخمی شدند.

هفته گذشته یک عامل انتحاری خودش را در نزدیکی مسجد جامع شهر بورسا منفجرکرده و منجر به زخمی شدن هشت تن شد. گروه "شاهین‌های آزاد کردستان"، یکی از شاخه‌های حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.ک.ک مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =