ایسنا نوشت:

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای رقابت اظهار کرد: فرمول قیمت گذاری خودرو در شرایط پساتحریم از سوی شورای رقابت تغییر خواهد کرد.

مددی تصریح کرد: شورای رقابت در راستای حفظ وضع موجود و پیش از حصول توافق هسته‌ای مصوب کرد که حدود 5 درصد در قیمت خودرو تغییر ایجاد کند، اما بعد از توافق هسته‌ای و تغییر شرایط باید مبتنی بر کاهش قیمت ارز قطعات خودرویی ارزبر می‌تواند با قیمت پایین‌تری وارد کشور شود و از این منظر نیازی به افزایش قیمت نداریم. مسأله بعدی ممانعت دولت برای کاهش قیمت ارز است که به هیچ وجه قصد این کار را ندارد چرا که تمام معادلات اقتصادی را بر مبنای ارز گذشته بسته است و نیاز دارد یک زمان طولانی این سیاست‌ را اعمال و به صورت تدریجی قیمت ارز را کاهش دهد.

وی افزود: وزیر صنعت و معدن نیز در مورد قیمت خودرو عمیقاً معتقد است که قیمت خودرو را بالا ببرد و این روزها شاهدیم علیرغم وظیفه قانونی به دنبال افزایش قیمت خودرو است. در حالی که شورای رقابت به عنوان یک شورای فراقوه‌ای مطالباتی لازم‌الاجرا دارد اما متأسفانه هنوز جایگاه شورای رقابت برای مسئولین تثبیت نشده است و برخی مقاطع در این موضوع دخالات می‌کنند و با مصاحبه‌های غیرکارشناسی بازار خودرو را به هم می‌زنند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستور جلسه امروز شورای رقابت، گفت: جلسه امروز اولین جلسه شورا پس از توافق هسته‌ای است که بازتعریف مکانیسم قیمت‌گذاری خودرو در شرایط پساتحریم و واگذاری شرکت مخابرات در دستور کار قرار دارد.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به فشار برخی جریانات به مجلس برای تضعیف شورای رقابت‌، تأکید کرد: نامه رئیس شورای رقابت به رئیس مجلس شورای اسلامی هنوز تعیین تکلیف نشده و رئیس مجلس پاسخ این نامه را نداده است و آن هم ناشی از فشارهای عوامل خارجی و سودجویان بازار قیمت خودروست و وزارت صنعت نیز در این مسیر بی‌تقصیر نیست.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    1 0
    حتی در صورت لغو کامل تحریم ها به هیچ وجه قیمت خودرو کاهش نخواهد یافت. شاید نهایتاً حدود پانصد هزار تومان کاهش پیدا کنه اونم به خاطر فریب افکار عمومیه. خیلی ها از قیمت فعلی اتومبیل که کاملاً غیر واقعیه سود می برن . تا حالا تو ایران سابقه نداشته که کالای اساسی بعد از گرون شدن ارزون بشه. این خط و اون نشون ...
  • عباس IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    0 0
    سلام،خودروسازی ما وقتی رشد وپیشرفت می کند که سایه رانت خوارها وانحصارگرایی که منافع افرادی خاص را تامین می کند از سرآن برداشته شود.تعرفه واردات خودروهای سبک ومدرن وارزان قیمت ودارای درجه آلایندگی پایین باید صفر شود تا اقشار ضعیف وآسیب پذیر قدرت خرید خودروی با کیفیت را پیدا کنند ودر عوض تعرفه واردات خودروهای لوکس وگرانقیمت وبا مصرف سوخت بالا افزایش یابد تا تعرفه خودروهای مورد استفاده افراد مستضعف جبران شود.همچنین تعرفه واردات بصورت یارانه در اختیار خودروسازانی قرار داده شود که خودروهای ارزانقیمت ،دارای تکنولوژی روز ومصرف پایین سوخت ودرجه آلایندگی پایین می سازند.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    0 0
    ملت پول ندارند شکم خود پر کنند آنهایی هم که دارند ماشین های ضعیف ایرانی نمیخرند خدا را شکر تمام خودروهای تولیدی رو دست وزیر صنعت میمونه حالا تو خواب قیمت ببر بالا
  • پیمان IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    0 0
    وزیر صنعت به خاطر حمایت بی وقفه از خودروساز ها و وزیر اقتصاد به خاطر رکود شدیدی که به خاطر سود بانکی بالا در جامعه ایجاد کرده باعث ریزش طرفدارهای روحانی شدند. مردم انتظار دارند توافق باعث بهبود کیفیت زندگی و معیشتون بشه.
  • جوان ؟ ايراني A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    0 0
    قيمت ها بايد بالا تر بره ... چون حقمون نيست ماشين خوب ، با كيفيت ، قيمت مناسب سوار شويم ... چاپ كن
  • حميدي A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    1 0
    بايد وزير صنعت استيضاح بشه چون مقابل منافع عام جامعه مقاومت ميكنه
  • بی نام A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    0 0
    آیران خودرو و سایپا تعطیل بشه فکر همه ملت راحت میشه ماشینهای بی کیفیت اشغال رو با بالاترین قیمت به ملت عزیز ایران غالب می کنند خجالت هم نمی کشند باز هم از گران کردن حرف می زنند مدیر عامل ایران خودرو دیشب با تمام پررویی و جسارت بی خود گفت که ما از پزوی فرانسه دعوت به همکاری نمی کنیم اره قطعات چینی رو به فرانسه تر جیح میده چون پول بیشتری به جیب می زنه
  • بی نام RO ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    0 0
    شما به یک عمل ضرب ساده میگید فرمول دیگه فرقی نمیکنه ضرب در ۲۰ بشه یا ۲۵ فقط یه همت میخواد از مردم یه سال فقط یه سال ماشین صفر نخرن .
  • kave A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    کی پراید میخره‌ باخودروداخلی پولمون ازسرراه ک نیاوردیم