ایرنا نوشت:

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای نجات دریاچه ارومیه باید به دنبال راهکارهای کم هزینه و سریع بود، یادآور شد: فشار به مردم و کشاورزان منطقه برای احیای این دریاچه روش مناسب و راه حل نهائی نیست.

محمد حسین فرهنگی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر ستاد احیای دریاچه ارومیه بیشتر روی کارهای مطالعاتی تمرکز کرده است، در حالی که باید به دنبال راهکارهای عملی و اجرایی بود.

وی با اشاره به تصمیم این ستاد مبنی بر تغییر الگوی مصرف آب و کشت در حوضه آبریز دریاچه ارومیه اظهار کرد: اینکه این ستاد فشار به مردم منطقه را در پیش گرفته است روشی منطقی به نظر نمی رسد چون این امر موجب بیکار شدن کشاورزان خواهد شد که به نظر می رسد ستاد مزبور ساده ترین و راحت ترین راه را برای نجات دریاچه در پیش گرفته است.

فرهنگی، انتقال آب از حوضه آبریز به محل دریاچه را امری طبیعی دانست که از نظر علمی هیچ منعی ندارد.

وی ادامه داد: دراین راستا می توان نسبت به جمع آوری آب های سطحی در شهر تبریز و اطراف دریاچه ارومیه و استحصال آب فاضلاب های شهرهای اطراف را در دستور کار قرار داد که می توان به مراتب با هزینه های پایین تر به حجم آب دریاچه افزود که هیچ گونه آثار منفی نیز بر کیفیت آب دریاچه نخواهد داشت.

فرهنگی، انتقال آب رودخانه های ارس و ذاب را از دیگر راهکارهای بسیار موثر در نجات دریاچه ارومیه برشمرد که ستاد احیا می تواند دراین زمینه فعال تر شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راکد ماندن طرح ایجاد بیمارستان دوم تامنی اجتماعی درتبریز، خواستار روشن شدن وضعیت این بیمارستان از سوی مسئولان استان آذربایجان شرقی شد.

فرهنگی گفت: مصوبه ساخت این بیمارستان که از مصوبات سفرهای استانی دوره قبلی هیات دولت است، یکی از نیازهای بسیار ضروری و مهم استان به شمار می رود که برغم گذشت چند سال از آن هنوز در سطح استان توافقی برای حل مساله زمین آن صورت نگرفته است که این امر برای آذربایجان شرقی بسیار زشت و ناپسند است.

وی اضافه کرد: برخی از مدیران استانی به نوعی با این طرح مهم و اساسی مردم منطقه بازی کرده و با انجام برخی اشکال تراشی ها مانع از احداث به موقع بیمارستان تامین اجتماعی در تبریز می شوند که ادامه این روند به ضرر مجموعه بخش سلامت استان ختم می شود.

فرهنگی با بیان اینکه تغییر مداوم محل احداث بیمارستان یکی از موانع بزرگ بر سر راه این پروژه است، گفت: در این خصوص از وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی سوال کرده ایم و منتظر جواب وی هستیم، چرا که بیمارستان عالی نسب پاسخگوی نیاز کلانشهر تبریز و آذربایجان شرقی نیست.

وی محل کنونی تعیین شده برای بیمارستان دوم تامین اجتماعی تبریز را که در مسیر اتوبان تبریز- سهند قرار دارد، بسیار مناسب خواند و اظهارکرد: این محل می تواند در مواقع بحران پاسخگوی نیازهای درمانی باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به هیچ عنوان بحث تغییر استاندار آذربایجان شرقی در جمع نمایندگان استان مطرح نیست، افزود: باید همه کمک کنیم تا وضعیت اقتصادی، اجتماعی و صنعتی استان به نقطه قابل قبولی برسد که دراین میان انسجام و وحدت درونی در داخل استان لازم و ضروری است.

فرهنگی، با تاکید بر اینکه مدیریت استان باید تقویت شود، گفت: مدیریت استان در بخش های مختلف با سرعت عمل قابل قبولی حرکت کرده و در برخی زمینه ها نیز انتظارات را آنگونه که باید برآورده نکرده است که در این راستا رسانه ها باید بیش از گذشته همراه و همگام با مدیریت استان بوده و نقاط ضعف و قوت را شناسائی کنند.

وی ادامه داد: مدیران استان باید ریسک پذیری بالائی داشته باشند تا اهداف مشخص و تعیین شده سازمانی و ملی خود را به راحتی و با سرعت بالاتری پیاده کنند، چرا که درغیر این صورت زمان به ضرر استان پیش خواهد رفت و فرصتی برای جبران کم کاری ها نخواهیم داشت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا به ویژه در شهرهای بزرگ مفدی واقع نشده است، گفت: به احتمال فراوان در دوره بعدی این شوراها، تعداد اعضا به حالت اولیه باز می گردد.

فرهنگی اظهار کرد: در حال حاضر افزایش تعداد اعضای شوراها در شهرهایی مثل تهران و تبریز نه تنها چاره ساز و مفید نبوده است، بلکه بر تشتت آرا و اختلاف نظرها افزوده و مانع از تشریک مساعی بین اعضا شده است.

وی به اعضای شورای اسلامی شهر تبریز توصیه کرد، ضمن توجه به مسایل کلان شهری، از ریخت و پاش ها و هزینه های جانبی به شدت پرهیز کرده و توجه کافی به کارگران شهرداری داشته باشند تا حق و حقوق آنها ضایع نشود.

فرهنگی، انتقال آب از سد شهید مدنی به مهرانه رود را از جمله موضوعات محوری درایجاد فضای مناسب در شهر و نشاط اجتماعی در میان شهروندان دانست که باید شورای اسلامی شهر و شهرداری توجه ویژه ای به این طرح داشته باشند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • با نام A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    25 0
    چی شده؟ بازم داره انتخابات مجلس نزدیک میشه، نماینده ها راه افتادن بیانیه دادن، تحلیل کردن، رسیدگی به مشکلات مردم... واقعا مارو چی فرض کردن.
  • بی نام US ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    25 1
    عجب. به این می گویند یک بام و دو هوا. پس از خارج از کشور برای دریاچه ارومیه آب وارد کنیم؟
  • بی نام RO ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    19 1
    یعنی چی؟ نمیشه که هم آب رو بی رویه هدر داد هم هِی نق بزنیم که دریاچه آب نداره
  • بی نام A1 ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    17 2
    آقای محترم برای نجات دریاچه ای که خودتان خشکش کرده اید، باید الان تاوان پس دهید.