فارس نوشت:

به دنبال تلاش های گسترده استودیوهای هالیوودی برای تعقیب قضایی گوگل به علت تسهیل دسترسی به اطلاعات هک شده سونی، این شرکت هالیوود را به تلاش برای سانسور اینترنت متهم کرد.

به نقل از سی نت، گوگل در واکنش به شکایت سونی و چند استودیوی هالیوودی از خود می گوید این شرکت ها در تلاش هستند ارزوهای قدیمی خود برای سانسور اینترنت را به توسل به قوانین قدیمی عملی کنند.

گوگل می گوید انجمن تصاویر متحرک ایالات متحده به طور مخفیانه با دادستان کل ایالت می سی سی پی همدست شده تا بدون تغییر در قوانین اینترنتی آرزوهای خود برای کنترل فضای مجازی را عملی نماید.

کنت واکر از مدیران ارشد گوگل در این زمینه گفته است انجمن تصاویر متحرک آمریکا اسلحه خود را به سوی ما نشانه رفته است. وی از دریافت ایمیل های تهدیدامیز مدیران ارشد سونی که برای گوگل ارسال شده خبر داده و افزوده است انها می خواهند وب سایت های ارائه کننده محتوای هک شده مربوط به سونی بلوکه شود. اما در عمل به دنبال سانسور اینترنت و حذف محتوایی هستند که از نظرشان نامطلوب تلقی می شود.

استودیوهای هالیوودی استدلال های گوگل را رد کرده و می گویند ما به دنبال سانسور اینترنت نیستیم و فقط می گوییم اگر وب سایتی دارای 90 درصد محتوای ناقض کپی رایت بود باید فیلتر شود. ما سال هاست به دنبال حل این مساله هستیم و گوگل هم از ان اگاه است. به نظر می رسد کشمکش دوطرف بر سر این مساله مدت های طولانی ادامه یابد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =