تسنیم نوشت:

حال و روز وخیم برخی نرم‌افزارهای ارتباطی موبایل این روزها چنان روی اعصاب مشترکان یک اپراتور موبایل مانور می‌دهد که همچنان دلیل چنین موضوعی مشخص نیست و معلوم نیست که این قضیه از کجا آب می‌خورد.

 در حالیکه پیشنهادات و سفارشات بسیاری پیرامون تعامل هر چه کمتر با نرم‌افزارهایی نظیر وایبر که منشأ توسعه آن توسط کمپانی‌های صهیونیستی است، شده اما هیچ دستوری تاکنون پیرامون فیلتر شدن یا ایجاد اختلال در این نرم‌افزار صادر نشده است.
وزیر ارتباطات در حاشیه مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه تله‌کام صراحتا در جمع خبرنگاران پیرامون کندی سرعت وایبر گفت: من چنین موضوعی را شنیده و اخباری را در این باره در یک یا دو سایت مطالعه کردم اما آنچه می‌توان گفت هیچ کندی روی وایبر ایجاد نشده و ما چنین قصدی نداریم.

واعظی افزود: البته از نظر منافع اقتصادی اگر قرار باشد فعالیت‌های وایبر ادامه داشته باشد درآمدهای ما کم می‌شود اما با این حال از سوی ما کندی خاصی روی این شبکه ایجاد نشده است.
وی همچنین اخیراً در حاشیه جلسه هیات دولت از قطعیت دولت در عدم مسدودسازی نرم‌افزارهای ارتباط موبایلی خبر داده است.
با این حال اکنون برخی از مشترکان یک اپراتور خاص که درصدد فعالسازی اکانت خود در این نرم‌افزار هستند با مشکل مواجهند و نمی‌توانند کد فعالسازی را دریافت کنند.

بنابراین باید با تعویض سیم‌کارت یا استفاده از شبکه‌های اینترنتی سیار اقدام به فعالسازی کد نرم‌افزار کنند و در واقع لقمه را دور دهان خود بچرخانند.
تا زمانیکه دستوری پیرامون مسدودسازی و فیلتر چنین شبکه‌هایی صادر نشده، تمامی کاربران موبایل باید از امتیاز یکسانی برخوردار باشند و اپراتورها حق اعمال رفتار سلیقه‌ای را در این زمینه نداشته باشند.
با این حال مشکلات دیگری هم در ارتباط با وایبر مطرح است که کمی برای وزیر ارتباطات و مدیر کل روابط عمومی‌اش عجیب به نظر می‌رسد؛ واعظی زمانیکه با موضوع عدم امکان ارسال پیام از طریق وایبر متصل به شبکه مواجه شد، به تسنیـم گفت: ما همچنان دستوری در زمینه کندی وایبر یا مسدودسازی آن نداشته‌ایم و اصولا هیچ مشکلی در استفاده از این نرم‌افزار موبایل نباید باشد.
وی در مواجهه با اصرار خبرنگار تسنیم مبنی بر تست حضوری چنین اختلالی در وایبر، موضوع را به مدیر کل روابط عمومی ارجاع داد و گفت: برای ایشان تست کنید و در صورتیکه واقعا مشکلی بود، پیگیر موضوع شوید.

حال که وزیر ارتباطات دستور چنین کاری را داد، در حضور مدیر کل روابط عمومی وزارت ارتباطات و با کمک یکی از همکاران رسانه‌ای به اینترنت متصل شدیم اما هرچه تلاش کردیم نتوانستیم پیامی را از یک گوشی به دیگری انتقال دهیم در حالیکه یک مورد از سه تستی که انجام شد، گوشی فرستنده گزارش ارسال و دریافت توسط مخاطب را ارسال کرد اما خبری از پیام ارسال شده در گوشی مخاطب نبود.
این تست که برای مدیر کل روابط عمومی وزارت ارتباطات کمی عجیب به نظر می‌رسید زیرا معتقد بود در صورتیکه برنامه به اینترنت متصل شده، عدم برقراری ارتباطات نشدنی است اما سرانجام وی را به پیگیری موضوع ترغیب کرد.
برخی فعالان رسانه‌ای معتقد بودند که مسدودسازی گزینشی برخی شماره‌های مشترکان اپراتورها توسط خود آنها، ممکن است راهکاری باشد که اپراتورهای موبایل برای جلوگیری از ضرردهی اندیشیده باشند.

این تست یک نمونه از گزارش‌های بسیاری بود که توسط مشترکان موبایل ارائه شده است و همچنان نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.
همچنان منتظر پیگیری مسئولان وزارت ارتباطات در این زمینه و رفع اختلالاتی هستیم که رفته رفته فراگیر می‌شوند.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    7 0
    این کار اپراتور مثل دزدی و کلاه برداری می باشد
    • 0120 RO ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
      4 0
      تحریم اپراتورها وصلامممممممممممممممممممممممممم ما چیمون از مردم دیگه کمتره داره خونمون به جوش میاد
  • hadi IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    4 0
    آقا مال من برای واتس آپم اینطوری شده کد فعال سازی نمیتونم بگیرم
  • بی نام A1 ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    3 0
    خوشبختانه انحصار از دست همان اپراتوری که مشکل سازه در آمده با یک سیم کارت چند هزار تومانی یک اپراتور دیگه مشکل اینترنت و نرم افزارهای مرتبطش تقریبا حله .راحترین کار خرید سیم کارت دیگره