تسنیم نوشت:

نخست وزیر یمن نحوه توزیع وزارت‌خانه‌های مختلف میان گروه‌های سیاسی این کشور را در صفحه توئیتر شخصی خود منتشر کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری یمن الان، "خالد محفوظ بحاح" نخست وزیر یمن نحوه توزیع وزارت‌خانه‌های مختلف میان گروه‌های سیاسی این کشور را در صفحه توئیتر شخصی خود منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، کنگره ملی 9 وزارتخانه، دیدار مشترک 9 وزارتخانه، انصار الله 6 وزارتخانه شامل(دادگستری، برق و انرژی، خدمات شهری و پشتیبانی، نفت، آموزش فنی و حرفه‌ای و فرهنگ)وزارتخانه و جنبش جنوب نیز 6 وزارتخانه را به خود اختصاص دادند.

خالد محفوظ بحاح توضیح داد، کرسی‌های وزارت‌خانه‌های اداره‌ محلی، شیلات، بهداشت، جوانان و ورزش،‌حقوق بشر،‌ گردشگری و وزارت اطلاع رسانی به علاوه دو وزیر مشاور به کنگری ملی تعلق گرفته است.

وی همچنین ادامه داد که وزارت‌خانه‌های برنامه‌ریزی و همکاری‌های بین المللی، ترابری، اوقاف و ارشاد، کار و امور اجتماعی، آموزش عالی و پژوهش‌های علمی، آب و محیط زیست، امور افراد خارج از کشور و امور مجلس نمایندگان و شورا به علاوه دو وزیر مشاور نیز به دیدار مشترک اختصاص یافته است.

همچنین "بحاح" اعلام کرده است که کرسی وزارت‌خانه‌های دادگستری، برق و انرژی، خدمات شهری و پشتیبانی، نفت، آموزش فنی و حرفه‌ای و فرهنگ در اختیار انصار الله (انصار الله) قرار گرفته است.

وی در پایان اعلام کرده است که کرسی 6 وزارتخانه،‌ آموزش و پرورش، مخابرات و فناوری اطلاعات، مشاغل عمومی و راه‌ها، صنعت و تجارت، کشاورزی و امور قانونی، در اختیار جنبش جنوبی قرار گرفته‌اند.

این درحالی است که چهار وزارت‌خانه کلیدی، وزارت دفاع، وزارت خارجه، وزارت مالی و وزارت کشور در اختیار ریاست جمهوری یمن قرار خواهند گرفت.‎

این در حالی است که عبدالملک الحوثی رهبر انصار الله در سخنان دیشب خود گفته بود: تشکیل فوری دولت ضروری است و ما تصمیمی برای مشارکت در دولت نداریم. بنا براین جنبش انصار الله همه سمت هایی را که در دولت جدید تحویل خواهد گرفت، به برادران خود در جنوب واگذار خواهد کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =