تشدید اقدامات نظارتی آمریکا بر مسافران آفریقایی برای پیشگیری از شیوع ابولا

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد قصد دارد بر تمام افرادی که از سه کشور محل شیوع ابولا در غرب آفریقا به این کشور وارد می شوند، نظارت کند.

به گزارش خبر گزاری خبرآنلاین، بر اساس اعلام این مرکز، از روز دوشنبه آینده تمام افرادی که از کشورهای لیبریا، سیرالئون و گینه به آمریکا وارد می شوند هر روز به مدت 21 روز باید به ادارات بهداشتی این کشور مراجعه کنند تا دمای بدن آنها کنترل و اطمینان حاصل شود این افراد هیچ گونه علایم ابتلا به ابولا را ندارند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، این افراد همچنین باید هر روز نشانی پست الکترونیک، شماره تلفن و نشانی محل سکونت خود را در اختیار ادارات بهداشتی قرار دهند.

آنها همچنین موظف هستند در صورت تصمیم به سفر داخل آمریکا، مقامات ادارات بهداشت محلی را مطلع کنند.
«تام فریدن» مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا در این باره اعلام کرد این برنامه نظارتی تا زمان پایان شیوع بیماری ابولا در غرب آفریقا ادامه خواهد داشت.

اقدامات نامعقول در مهار ابولا

صلیب سرخ جهانی برخی اقدامات انجام شده برای مهار و مقابله با بیماری مرگبار ابولا را نامعقول خوانده است.

 به نوشته یورو نیوز به رغم تلاش های فراوان، جامعه جهانی هنوز نتوانسته ابولا را مهار کند و مانع از شیوع این ویروس مرگبار شود. مبارزه با این ویروس در کشور آفریقایی سیرالئون تحت الشعاع سهل انگاری های امنیتی و ناهماهنگی ها، با دشورای های فراوانی روبروست.

الحاج آس سی، دبیر کل صلیب سرخ جهانی در یک نشست خبری در پکن گفت: «ابولا ترس و نگرانی های زیادی ایجاد کرده و گاهی موجب بروز رفتارها و تدابیر نامعقولی از جمله بستن مرزها، لغو پروازها، به انزوا کشیدن کشورها و دیگر موارد شده است. این تدابیر راه حل نیستند. تنها راه حل این است که ببینیم چگونه می توان تلاشهایمان برای مهار این ویروس و بیماری های همه گیر را به خاستگاه آن و درست جایی که از آن شروع شده، معطوف کرد.»

سازمان جهانی بهداشت امیدوار است که از ژانویه سال آینده میلادی و در چارچوب آزمایش های بالینی، واکسن های تهیه شده توسط شرکتهای مختلف دارویی در دسترس دهها هزار نفری که در غرب آفریقا در معرض ابتلا به ویروس ابولا هستند، قرار گیرد.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =