تسنیم نوشت:

مرکز آمار ایران اعلام کرد در نیمه دوم سال ۹۲ متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع زمین نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن ۱۷.۲ درصد و متوسط اجاره ماهانه هر مترمربع زیربنای مسکونی ۱۴.۲ درصد رشد داشته است.

بر اساس آمار مرکز آمار ایران متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های ملکی در کل کشور ۷۳۲۰ هزار ریال بوده است که نسبت به دوره قبل ۷.۹ درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۷.۲ درصد افزایش داشته است.

در میان استان‌های کشور بیشترین متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی معامله شده ۴۰۴۹۸ هزار ریال در استان تهران و کمترین آن ۶۰۷ هزار ریال در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

همچنین کمترین میران قیمت خرید و فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی مربوط به استان یزد با ۵۰ هزار ریال و بیشترین میزان آن در استان تهران با ۱۹۶۵۴۱ هزار ریال به دست آمده است.

متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنایی مسکونی

متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنایی مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح کل کشور ۱۴۱۹۶ هزار ریال بوده است که نسبت به دوره قبل ۲.۲ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۵.۱ درصد افزایش داشته است. مقایسه متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی در میان استان‌های کشور نشان می‌دهد که بیش‌ترین آن ۳۲۰۵۰ هزار ریال در استان تهران و کمترین آن ۱۸۵۶ هزار ریال در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

از سوی دیگر کمترین قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی در معاملات انجام شده در این دوره مربوط به استان بوشهر با ۱۰۰ هزار ریال و بیش‌ترین میزان آن متعلق به استان تهران با ۲۳۲۴۳۲ هزار ریال بوده است.

رشد ۱۴ درصدی متوسط اجاره ماهانه

متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برا یاجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح کل کشور ۶۶۳۲۴ ریال بوده است که نسبت به دوره قبل ۱ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۴.۲ درصد افزایش داشته است.

در میان استان‌های کشور بیشترین متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره هر مترمربع مسکونی معامله شده ۱۴۶۰۴۱ ریال در استان تهران و کمترین آن ۱۷۶۷۰ ریال در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

همچنین کمترین اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره هر مترمربع مسکونی این دوره مربوط به استان قزوین با ۱۶۶۷ ریال و بیش‌ترین آن مربوط به استان تهران با ۸۹۹۷۴۰ ریال بوده است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهار A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    6 0
    اینا که قبلا می گفتن پارسال قیمت خونه زیادنشده