۰ نفر
۲۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲

تسنیم نوشت:

کمیته موسوم به "دیده بان حقوق بشر سوریه" وابسته به معارضان اعلام کرد: داعش ۲۱ روستای کرد نشین در شهر عین العرب واقع در شمال شرق حلب را به تصرف خود در آورد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، کمیته موسوم به "دیده بان حقوق بشر سوریه" وابسته به معارضان اعلام کرد: داعش 21 روستای کرد نشین در شهر عین العرب در شمال شرق حلب به تصرف خود در آورد.
در همین رابطه برخی از فعالان اعلام کردند که عناصر گروه تروریستی داعش از ترس حملات هوایی آمریکا به سوریه، تعدادی از پایگاه‌هایشان در استان دیر الزور واقع در شرق این کشور را تخلیه و از این مناطق عقب نشینی کرده‌اند.
این فعالان همچنین تأکید کردند که افراد مسلح وابسته به این گروه تروریستی طی سه روز گذشته نیز برخی از پایگاه‌ها و مراکز خود در شهر الرقه را تخلیه و از این مناطق عقب نشینی کرده‌‌اند.
بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه همه پایگاه‌های شناخته شده گروه تروریستی داعش در شهر الشاره در دیر الزور بسته شده است.
باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته طی یک سخنرانی در کاخ سفید برای نخستین بار از موافقت خود با حملات هوایی علیه داعش در خاک سوریه خبر داد.
وی افزود که داعشی ها هر جا که باشند آنها را تعقیب خواهیم کرد و برای انجام اقدامات علیه گروه دولت اسلامی در سوریه و عراق تردیدی به خود راه نخواهیم داد.
دمشق نیز در واکنش به سخنان اوباما تاکید کرد هرگونه عملیات نظامی در خاک سوریه باید با هماهنگی این کشور صورت بگیرد و اقدامات خودسرانه به منزله تجاوز به خاک سوریه خواهد بود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سجاد A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    3 7
    مرگ بر داعش .چون فقط یک سری تندرو هستند و وجهه اسلام را خراب کردهاند .آنهاداعشسعی دارند دین اسلام را خشن و آدم کش تعریف کنند.و مکر مکر الله خیر الماکرین.خداوند ظالم را به وسیله ظالم نابود میکند.خداوند بهترین مکر کنندگان است