تسنیم نوشت:

وزیر نیرو گفت: در حال حاضر ۲۰ درصد برق تولیدی کشور در مسیر انتقال مسیر و توزیع به هدر می‌رود.

حمید چیت‌چیان در حاشیه آئین کلنگ‌زنی آغاز عملیات اجرایی نیروگاه ۳۴ مگاواتی سیکل ترکیبی تولید برق شهرستان زرند، اظهار کرد: ایجاد نیروگاه‌های تولید برق در مقیاس کوچک از سیاست‌های جدید وزارت نیرو و دولت در صنعت برق است.

وی با اشاره به اینکه احداث نیروگاه‌های بزرگ برق نیز در دستور کار قرار دارد، افزود: به سبب اینکه برق تولیدی نیروگاه‌های بزرگ باید مسافتی طولانی را طی کند تا مورد استفاده قرار گیرد، احداث نیروگاه‌های کوچک سیکل ترکیبی در نقاط مختلف کشور در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است.

وزیر نیرو با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ درصد برق تولیدی نیروگاه‌های کشور در مسیر انتقال و شبکه توزیع هدر می‌رود، گفت: برای مثال اگر ۱۰۰ واحد انرژی در نیروگاه‌های برق تولید شود، تا زمان رسیدن به دست مصرف کننده ۲۰ درصد آن تلف می‌شود.

چیت‌چیان با اشاره به اینکه ایجاد نیروگاه‌های تولید برق در مقیاس کوچک (dg) نیاز به انتقال و یا حتی شبکه توزیع ندارد، تصریح کرد: از این طریق از هدر رفت حداقل ۲۰ درصد برق تولیدی کشور جلوگیری و صرفه‌جویی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شرکت توانیر در تلاش است تا یک سال آینده میزان هدر رفت برق کشور را به زیر ۱۰ درصد کاهش دهد، بیان کرد: از شرکت‌های وابسته به توانیر در استان کرمان نیز درخواست می‌شود در این راستا گام برداشته و همکاری لازم را به عمل آورند.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه احداث نیروگاه‌های پراکنده کوچک سیکل ترکیبی در نقاط مختلف کشور پیگیری می‌شود، گفت: متاسفانه در چند سال گذشته سیاست احداث این قبیل نیروگاه‌ها مورد غفلت قرار گرفته است.

چیت‌چیان با بیان اینکه نیروگاه‌های کوچک سیکل ترکیبی دارای راندمان بالایی هستند، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با اتخاذ راهکارهای لازم، نیازهای برقی کشور را برای مصارف مختلف تامین کرد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =