تسنیم نوشت:

رئیس جمهور آمریکا در نشستی مشترک با ستاد فرماندهی مرکزی این کشور گفت: حداکثر تا ۳ ماه آینده تکلیف برنامه حضور نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان روشن خواهد شد و احتمال خروج آنان از این کشور نزدیک است.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «باراک اوباما»، رئیس جمهور آمریکا در نشستی مشترک با ستاد فرماندهی مرکزی این کشور گفت: حداکثر تا 3 ماه آینده تکلیف برنامه حضور نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان روشن خواهد شد و احتمال خروج آنان از این کشور نزدیک است. وی افزود: در حال نزدیک شدن به پایان زمان جنگ آمریکا به شکلی مسالمت‌آمیز در افغانستان هستیم.

اوباما تأکید کرد: ریشه‌های رهبری القاعده در افغانستان و پاکستان دیگر از میان برداشته شده‌ است و مأموریت ما برای محقق شدن این امر به پایان رسیده است.
وی اذعان داشت: پایان جنگ و خروج نیروهای آمریکا از افغانستان به این معنا نیست که دیگر تهدیدها در برابر ما به پایان خواهد رسید.
باراک اوباما مدتی قبل در صحبت‌های خود گفته بود: پس از اتمام سال 2014 میلادی، 9هزار و800 سرباز آمریکایی در افغانستان برای ادامه حضور خود در این کشور مستقر خواهد بود.
چندی پیش ناتو نیز اعلام کرد که تا پایان سال 2014 میلادی کلیه نیروهای خود را از افغانستان خارج می‌کند.
مقامات ناتو اعلام کردند: با خروج ناتو از افغانستان، تعدادی از نیروهای آنان برای آموزش و مشاوره در امور نظامی و امنیتی در این کشور باقی خواهند ماند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =