۰ نفر
۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۶

ایسنا نوشت:

طی هماهنگی‌های انجام شده بین وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌ها پرداخت وام ازدواج که مدت‌ها بود با مشکل تامین منابع و پرداخت مواجه بود حل شده است و بانک‌ها اعلام کردند که از روز دوشنبه ششم مرداد ماه آماده پرداخت تسهیلات ازدواج به متقاضیان هستند.

با توجه به کاهش منابعی که موجب توقف ارائه تسهیلات به متقاضیان وام ازدواج شده بود بعد از بررسی‌های انجام شده قرار شد تا با انجام هماهنگی با بانک‌ها منابع آن‌ها اولویت بندی شده و اعطای وام ازدواج از بعد از عید فطر آغاز شود.

این در حالی است که امروز برخی بانک‌ها اعلام کردند که بر اساس توافقات انجام شده با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد هر یک با تعداد متفاوتی در این مورد اقدام خواهند کرد تا مشکل وام ازدواج بیش از ۱.۴ میلیون متقاضی حل شود.

۱۵۰ هزار وام ازدواج در بانک قرض الحسنه مهر ایرانیان

بر این اساس غلام رضا مصطفی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جلسه‌ وزیر امور اقتصادی و دارایی با مدیران بانکی درمورد وام ازدواج از پرداخت ۱۵۰ هزار فقره از این تسهیلات از سوی این بانک خبر داد و گفت: مبلغی حدود ۴۵۰ میلیارد تومان برای پرداخت وام ازدواج در بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز در نظر گرفته شد تا به تسریع روند پرداخت این تسهیلات کمک کند.

وی افزود: تسهیلات سه میلیونی، به مرور زمان و بدون محدودیت زمانی پرداخت خواهد شد.

مصطفی پور در مورد تامین منابع برای پرداخت ۱۵۰ هزار فقره وام ازدواج نیز اعلام کرد: در این مورد محدودیتی نداریم، اما اگر هم ایجاد شود با توجه به سرمایه مناسبی که در اختیار بانک است رفع خواهد شد.

مدیر بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به این‌که این بانک پیش از این نیز دو هزار میلیارد ریال را به پرداخت وام‌های قرض الحسنه اختصاص داده بود خاطرنشان کرد: ۱۰۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ قبلا پرداخت شده و ۱۰۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز در مرحله پرداخت است.

همچنین برخی دیگر از مدیران عامل بانک‌ها نیز از آغاز پرداخت وام ازدواج و تامین منابع آن در جلسه اخیر خود با وزیر اقتصاد خبر داده‌اند.

 

پرداخت ۳۰۰ هزار وام ازدواج در بانک ملی

این در حالی است که همتی - مدیرعامل بانک ملی - نیز از پرداخت ۳۰۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از امروز تا پایان شهریور ماه از سوی این بانک خبر داده است.

وی عنوان کرد که ۱۰ هزار میلیاد ریال از منابع بانک ملی به اعطای تسهسلات وام ازدواج اختصاص یافته است.

 

بانک مسکن هم وارد شد

بانک مسکن نیز اعلام کرد که توجه به هماهنگی‌های انجام شده با وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی از امروز نسبت به افزایش تعداد وام قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان اقدام کرده است.

بر اساس شعب این بانک در سراسر کشور از امروز آمادگی دارند به تعداد بیشتری از متقاضیان وام ازدواج پرداخت کنند.

این در حالی است که بانک مسکن طی سال ۹۲ و از ابتدای سال ۹۳ نسبت به پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج به معرفی شدگان به این بانک در تمامی شعب خود اقدام کرده است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فقط قرض الحسنه IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    2 0
    بانک قرض الحسنه مهر ایران نه ایرانیان. آقای خبرآنلاین. اگه همه بانکها مثل این بانک منابع قرض الحسنه شون رو وام قرض الحسنه مثل ازدواج می دادن الان مشکل وام ازدواج نداشتیم. ولی حیف که منابع قرض الحسنه تو پروژ های تجاری مصرف میشن
  • بی نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    5 0
    جایی که جوونها کارندارند تابتونند ازدواج کنند دادن وام چه معنایی داره.........؟؟؟
  • بی نام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    3 0
    این خبر و خبرهایی مشابه این را در مورد وام ازدواج الان نزدیک به دو ساله که میشنوم ولی چند روز بعد یا کامل اجرا نمیشه یا به کلی کنسل میشود. مشکل وام ازدواج حدود یک و نیم میلیون جوان دم بخت نشانه بی تدبیری و بی برنامه گی است. فقط شعار داده میشه فقط شعار.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    1 0
    6 مرداد که گذشته...هفته پیش بود.. چرا خبر اینطوری تنظیم شده:بانک‌ها اعلام کردند که از روز دوشنبه ششم مرداد ماه آماده پرداخت تسهیلات ازدواج به متقاضیان هستند.
  • جواد IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    3 0
    خدارو شکر . انشاءالله از فردا دنبال زن میگردم.
  • اریا A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    4 0
    شنیده شده که سود اقساط وام از 4 درصد به 12 درصد رسیده .لطفا موضوع رو پیگیری کنید .اگه قرار باشه سودش زیاد بشه عملا این وام دردی از کسی دوا نمیکنه.هرچند الان به فرض اگه سه تا وسیله تلویزیون ،یخچال ،و لباسشوی بخوای بگیری حداقل 12 میلیون قیمتش هست .حالا با 3 میلیون وام رو به کجا میخوای بچسبونی بماند........
  • بی نام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    1 0
    ببینیم و تعریف کنیم.
  • شهره A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    3 0
    ای مدیرانی که وام ازدواج را برای جوانان تعیین می کنید. مگر تو باغ نیستید . با 10 میلیون مثلا یک جوان چطوری پیش پول خونه و لوازم خونه خرج عروس و جشن عروسی بگیرد؟ واقعا براتون متاسفم.
  • بی نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    2 0
    بدون پارتي مگه ميشه وام گرفت من که در بلوچستان نديدم بدون پارتي به کسي وام بدن چه يک ميليون چه صد مليون اگه شما ديديد خبرم کنيد
  • اذری IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    در ضامن سخت گیری میکنند میگویند بازنشستکان نیروهای مسلح نمی توانند ضامن بشوند ما چه کار کنیم