علی مطهری به اظهارات حجت الاسلام سید حمید روحانی واکنش و به انتقاد های وی درباره مواضعش پاسخ داد.

به گزارش خبرآنلاین، به دنبال ملاقات فراکسیون شاهد مجلس با مقام معظم رهبری علی مطهری نماینده تهران در 21 تیر ماه در نامه ای سرگشاده انتقادات تندی را نسبت به اظهارات حجت الاسلام حمید روحانی مطرح کرد. اینجا را ببینید.

به دنبال آن حجت الاسلام روحانی در اول مرداد ماه به اظهارات مطهری واکنش نشان داد. اینجا را ببینید.بعد از انتشار پاسخ روحانی به مطهری، نماینده تهران مجددا به اظهارات وی پاسخ داده است.

این دومین مناظره قلمی مطهری با منتقدانش است. او پیش از این به سرمقاله های روزنامه رسالت در خصوص اظهاراتش پاسخ داده بود.

جدید ترین واکنش مطهری نیز حول و حوش دغدغه های وی است.مشروح اظهارات مطهری که روزنامه اعتماد امروز آن را منتشر کرده به شرح زیر است:


جناب آقای سید حمید روحانی در مقاله‌ای که در روزنامه اعتماد، شماره چهارشنبه 1/5/93 منتشر کرده‌اند اینجانب را مورد الطاف ویژه خود قرار داده‌اند تا آنجا که با تشبیه تلویحی این بنده به الاغ، باعث ارتقاء رتبه اینجانب در کمالات وجودی و شاید توهین به الاغ شده‌اند. روشن است که ریشه این اظهار لطف‌ها همانا مطرح شدن مسئله کمبود انضباط اجتماعی در کشور ما و مسئله ادامه حصر خانگی آقایان موسوی و کروبی در حضور مقام رهبری توسط اینجانب است که حمیدخان را سخت دچار به هم ریختگی روحی کرده است.

وی می‌گوید آیا مسئله‌ای مهمتر و ضروری‌تر از این دو مسئله نبود که در حضور رهبر انقلاب مطرح شود؟ می‌گویم خیر، مسئله‌ای مهمتر و ضروری‌تر نبود و لااقل این دو مسئله جزو مسائل اساسی کشور و انقلاب است. از ایشان می‌پرسم اولا چرا اینقدر از مطرح شدن نقاط ضعف جامعه در حوزه فرهنگ عمومی که متأسفانه در مقایسه با سایر ملل در رتبه‌های آخر قرار داریم نگران می‌شوید؟ شاید به دلیل مسئولیتی است که در این خصوص به عنوان فردی در کسوت روحانیت برعهده داشته‌اید و به نوبه خود انجام نداده‌اید. در ارتباط با سخن یکی از مسئولان درباره مانع موجود در مسیر سامان یافتن وضعیت موتورسواران گفته‌اید «یک انسان با خرد، فهیم و متعهد، بدون تحقیق و پرس و جو خبری را نمی‌پذیرد و باور نمی‌کند». عجبا وقتی یک خبر از نظر شخصیت و وثوق گوینده و قرائن موجود افاده یقین می‌کند، چه نیازی به تحقیق و پرس و جو است؟ درباره خبری باید تحقیق کرد که مفید ظن است.

ثانیاً چرا اینقدر از مطرح شدن موضوع حصر خانگی آقایان موسوی و کروبی وحشت دارید و از آن فرار می‌کنید؟ آیا جز این است که از بررسی و تحقیق درباره فتنه سال 88 چه در قالب محاکمه علنی آقایان موسوی، کروبی و احمدی‌نژاد و چه به صورت دیگر، به شدت هراس دارید و می‌ترسید که بسیاری از حقایق برای مردم آشکار شود و زحمات چند ساله شما و دوستانتان در کتمان و قلب حقایق بر باد رود؟
ایشان می‌گوید: «آیا از دید او (مطهری) در میان مردم ایران، دیگر کسی یا کسانی نیستند که استحقاق دفاع داشته باشند؟ آیا همه مردم ایران به حق و حقوقشان رسیده‌اند و تنها آقایان کروبی و موسوی هستند که در برزخ بلاتکلیفی بسر می‌برند؟»

عرض می‌کنم بله، کسان دیگری نیز هستند که استحقاق دفاع دارند. بسیاری از زندانیان سیاسی داریم که جرم آنها صرفا انتقاد است ولی چون برخی دوستان شما انتقاد را مساوی با خروج از نظام می‌دانند و اعتراض مدنی را به رسمیت نمی‌شناسند آنها را مستحق حبس دانسته‌اند و برخی از آنها صرفا به جرم انتقاد، سالها از زندگی عقب‌مانده‌اند و خانواده‌هایشان رو به فروپاشی نهاده است. خبرنگاری داریم که به جرم پیگیری حادثه بند 350 زندان اوین در بازداشت طولانی‌مدت است. بله، اینها هم استحقاق دفاع دارند، هرچند امثال شما برای این گونه افراد اساسا حقوقی قائل نیستید.

آقای سید حمید روحانی گفته‌اند «حاضران آن جلسه پس از سخنان انتقادآمیز من و پایان دیدار، شتابان به سوی من شتافتند و صورتم را غرق بوسه کردند و تشکر قلبی خود را از سخنانم اظهار داشتند.»
از قضا عین همین اتفاق برای اینجانب پس از آن جلسه افتاد، چه در همان جا و چه بعدا به صورت پیامک، با این تفاوت که صورتم را غرق بوسه نکردند چون جذابیت جناب‌عالی را نداشت، برخی هم نامحرم بودند. اسامی آنها را نمی‌گویم چون ممکن است در حبس و حصر دوستان شما واقع شوند.
مطلب دیگراین که وی به مصداق "ترک عادت موجب مرض است" بار دیگر به تملق وچاپلوسی پرداخته و می گوید (نقل به مضمون) که " اساسا نیازی نیست در حضور مقام رهبری در باره لزوم توجه به انضباط اجتماعی و مانند آن سخن گفت زیرا ایشان به همه مسایل اشراف دارند". در این صورت معلوم نیست حمید خان روحانی این سخن امام علی علیه السلام را که می گوید از من در خفا و آشکار انتقاد کنید ، چگونه تفسیر و توجیه می کند.

ایشان در مقاله خود چند صفت به اینجانب نسبت داده‌ است. اول بیگانگی از مردم. همه می‌دانند که اینجانب با اقشار مختلف مردم تهران اعم از شمال و جنوب و شرق و غرب آن در ارتباط مستقیم هستم و هیچ حاجب و مانعی در کار نیست به طوری که گاهی موجب تعجب افراد می‌شود. وی می‌گوید «آقای علی مطهری از ناهنجاری‌ها و گرفتاریهای گوناگون اقتصادی، معضل بیکاری، رنج تورم و گرانی که به علت سوء مدیریت و بی‌تدبیری برخی از مسئولان و دولتمردان گریبانگیر مردم شده است آگاهی ندارد».

خوشحالم که بالاخره جناب آقای سید حمید روحانی پس از سکوت مرگبار هشت ساله در زمان دولتهای نهم و دهم اکنون از لاک خود خارج شده وبه اظهارنظر در این مسائل می‌پردازد. هم سکوت او در آن هشت سال و هم جوش و خروش‌های اخیر او برای خدا و از روی خلوص نیت نیست. در آن هشت سال ایشان و دوستانش علی‌رغم اعتقاد به اینکه آقای احمدی‌نژاد مناسب برای ریاست جمهوری نیست، فقط با این منطق که او آدم جسوری است و خوب می‌تواند هاشمی را از صحنه خارج کند چشم خود را بر همه قانون‌شکنی‌ها و خیانتها بستند و امروز که منتقدان آن دولت قدرت را به دست گرفته‌اند حمیدخان روحانی وارد صحنه شده و از نابسامانیها و سوء مدیریت و بی‌تدبیری برخی از مسئولان و دولتمردان سخن می‌گوید، سخنی که بعید است کسی آن را از روی خیرخواهی و برای اصلاح امور تلقی کند،‌بلکه این نیز ادامه همان کینه‌ورزی‌ها با انقلابیون اولیه و راستین مانند آقایان هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری و همه دلسوزان عاقل و معتدل انقلاب است.

نسبت دومی که به اینجانب داده‌اند وابستگی باندی است. احتمالا یا معنی وابستگی را نمی‌دانند و یا معنی باند را، چون دوست و دشمن و مخالف و موافق من بر این مطلب اتفاق نظر دارند که اینجانب وابستگی گروهی و باندی ندارم و مستقل هستم.
صفت سومی که به این بنده نسبت داده‌اند فقر علمی و فرهنگی است. این مطلب یک امر نسبی است. بدیهی است که اینجانب نسبت به فردی مانند آیت‌الله مطهری فقر علمی و فرهنگی دارم اما نسبت به فردی مانند آقای سید حمید روحانی، ‌دیگران باید نظر بدهند.

صفت چهارم فقدان معنویت است. مقصودشان این است که به طور مطلق معنویتی در اینجانب نیست و الا می‌فرمودند کمبود معنویت. حال سؤال این است: موجودی که اساسا هیچ معنویتی در او نیست آیا می‌تواند انسان باشد؟ از اینجا می‌توان فهمید این که جناب آقای سید حمید روحانی اینجانب را به الاغ تشبیه کرده‌اند درست است. البته من این امر را به قول فلاسفه، لابشرط در نظر می‌گیرم، یعنی می‌گویم لابد مقصود ایشان این است که کمالات وجودی الاغ در این بنده هست خواه کمالات دیگری هم باشد و خواه نباشد، نه اینکه فقط کمالات الاغ را دارا باشم و لاغیر. در این صورت این تشبیه توهین نیست.

البته معنویتی که در مقاله جناب آقای سیدحمید روحانی در قالب توهین‌ها و نسبت‌های ناروا ظهور و بروز دارد چیزی نیست که به آسانی کسی بتواند به آن دست یابد. قطعا ایشان در قیاس با خود، اینجانب را فاقد معنویت دانسته‌اند و من به خوبی به این سخن مولوی توجه دارم که «کار پاکان را قیاس از خود مگیر». به هرحال از خدای متعال توفیق نیل به این معنویت را خواستارم! معنویتی که باعث شده است ایشان در یک مقاله این همه صفت نیک به طرف مقابل نسبت دهد: بی‌مسئولیت، یاوه‌گو، دروغ‌پرداز، هوچی‌باز و سرانجام الاغ!
آقای سید حمید روحانی در پایان مقاله خود با ذکر این سخن من که «نحوه رفتار با امام و پیشوا را باید در نحوه رفتار شهید آیت‌الله مطهری با امام خمینی جست و جو کرد» می‌گوید «باید دانست آنچه از شهید مطهری در دست است و در سیره ایشان آشکار است پیروی از ولایت و تعبد نسبت به امام است.»

اگر مقصود از «تعبد» تعطیل عقل باشد قطعا این حرف درست نیست. شاهد آن، موارد متعددی است که شهید مطهری در نظرات امام (ره) تأثیر داشته و گاهی نظر ایشان را تغییر داده است و حتی زمانی که عده‌ای از اطرافیان امام در پاریس در آستانه ورود ایشان به تهران می‌گفتند که امام قبول کرده‌ است که مادر رضایی‌ها (از مجاهدین خلق) پیام خانواده‌های شهدای نهضت اسلامی را در بهشت زهرا در حضور امام بخواند، شهید مطهری برای امام پیغام فرستاد که اگر شما این موضوع را قبول کرده‌اید از این ساعت من همراه شما نیستم. چند دقیقه بعد، ‌از طرف امام خمینی به ستاد استقبال از امام که شهید مطهری ریاست آن را به عهده داشت پیغام رسید که امام فرمودند آنچه آقای مطهری می‌گوید همان را عمل کنید. آقایان ناطق نوری، کروبی و مرحوم عسکراولادی شاهد این ماجرا بوده و آن را نقل کرده‌اند.
آقای سید حمید روحانی می‌گوید: «اگر امروز نیز شهید مطهری در قید حیات بود بی‌تردید یکی از پیروان راستین مقام رهبری بود و افتخار همراهی با ایشان را داشت.»
این جمله نشان می‌دهد که ایشان شناخت درستی از شهید مطهری ندارد. قطع نظر از کمالات علمی و معنوی این دو بزرگوار، شهید مطهری بیست سال از مقام معظم رهبری بزرگتر بود و رهبر انقلاب فرموده‌اند «من خودم را شاگرد آقای مطهری می‌دانم» (کتاب استاد در کلام رهبر) و در دیدار با خانواده آیت‌الله مطهری در اولین سال رهبری خود دو بار فرمودند «اگر آقای مطهری زنده بودند قطعا الان رهبر بودند».

جناب آقای سید حمید روحانی در پایان جوابیه خود به عنوان حسن ختام فرموده‌اند: اگر شهید مطهری در قید حیات بود لقمان‌گونه به فرزند خویش توصیه می‌کرد در مشی خود میانه‌روی را در پیش گیر، صدایت را بلند نکن که ناخوشایندترین صداها صدای الاغ است. (آیه قرآن). و من می‌گویم: اگر شهید مطهری زنده بود جناب حمیدخان روحانی را توصیه به تقوا و دوری از تعصب و نیز رعایت انصاف در قضاوتها از جمله قضاوت درباره حوادث سال 88 و دفاع از مظلومان و حقوق ملت و از همه مهم تر توصیه به ادب می کرد که " بی ادب محروم ماند از لطف حق " و از من بابت مبارزه با رخنه فرصت‌طلبان و متملقان و چاپلوسان در انقلاب اسلامی، تشکر می‌کرد.

/212 212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 106
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    درود بر فرزند راست قامت شهید مطهری دمش گرم
    • امیر تبریز اوغلی ضد لنگ و کیسه A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
      پسر كي برد نشان از پدر
    • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
      از اون قسمتش که بهش گفت شما جز ساکتین 8 ساله بودین خلیلی خوشم اومد دمش گرم
    • رضا A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
      آقای مطهری معلومه که سوختی.درضمن شما هنوز متوجه ولایت نشدید وگرنه نمیگفتید شهیدمطهری 20 سال از حضرت آقا بزرگتر بودندوهمین نظریه بزرگتر بودن شخص پس از رحلت پیامبر باعث شد حضرت علی ع خانه نشین بشه.جنابعالی که بواسطه احمدی نژاد وارد سیاست شدی و رانت پدر رو میخوریی اما مرید آقای هاشمی هستی. شما در بین مردم حزب الهی هیچ جایگاهی نداری و فقط بین کسانی محبوب هستی که با عقاید دینی و فرهنگی شما مخالف هستند .
    • عموفری A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
      82 19
      پیگیری های شما خیل خوب می باشد خواهشا این دو مسئله زیر که از قضا ارتباط هم با مسئولیت شما در مجلس دارد را بیشتر پیگیر باشید: 1 وضعیت ازدواج جوانان و تسهیل ان بخصوص پرداخت وام ازدواج که خیلی از جوانان منتظرند 2 وضعیت حجاب در جامعه نه فقط ساپورت بلکه موضوع را جامعه تر دیدند
    • بی نام IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
      44 6
      متملقان و چاپلوسان عالی بود. آقای مطهری بنده با بسیاری از نظرات شما موافق نیستم اما مادامیکه با این چاپلوسان و فرصت طلبان مبارزه می کنید، پشتیبان شما خواهم بود.
    • بدیع الزمان EU ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
      53 4
      آقا رضا جملات متناقض گونه و کینه توزانه بیان کردید که ناشی از عصبانیت بوده بهتر است نظرات خود را در در شرایط جسمی بهتری که خون به مغرتان برسد ،ارسال کنید.گفتید آقای مطهری سوختید؟؟.اول که سوختن از حرف ناروا حق است در ثانی اون سوزش که شما که از سر عصبانیت و عجز هست در کلام آقای کاتب که الفاظ نامناسب به کار برده بیشتر نمود دارد..اما در مورد پست رهبری هم ایشان فقط نقل قولی از مقام رهبری کردند اما مثل اینکه شما جلوتر از خود رهبری هم حرکت میکنید.اما خنده دارترین مورد که احمدی نژاد ایشان را وارد سیاست کردند.نماینده مجلس بودند نه مانند امثال مشایی و بقایی.اما در مورد جایگاه نزد حزب اللهی که بهتر است بگویید پایداری که این علت اینکه بخش قابل توجهی از جامعه در مواجهه با ارزشها دچار تنا قضند خلق شما
    • آرمان A1 ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
      50 6
      چقدر آدم سبک میشه از شنیدن حرف حق..چه لذتی داره اینکه بدونی کسی هست که دفاع از حق رو با همه خطراتش ترجیح میده به سکوت ...خیلی ممنونم آقای مطهری زنده باشی و سرافراز
    • بی نام A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
      9 4
      ضد لنگ و کیسه... متخصص جلب توجهی.... برای خودت اسفند دود کن چش نخوری....
  • مهدی مهر A1 ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    حمیدروحانی اگرمیخواهد بفهمد علی مطهری چقدربامردم ارتباط دارد به میزان محبوبیت ایشان در فیسبوک و حمایت های مردمی ازایشان رجوع کند. علی مطهری همچنان بداند بسیاری ازجوانان باهوش وخوش فکر از او حمایت میکنند.
    • محمد IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
      14 28
      فیس بوک شد ملاک محبوبیت؟
    • بی نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
      6 4
      فیس بوک که فیلتره فیلتر شکن هم غیر قانونی
  • بی نام A1 ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    عالی عالی عالی درود بر مطهری
    • بی نام IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
      درود بر مطهری.
    • بی نام A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
      45 2
      با وجود طولانی بودن بسیار سخنان جذاب و زیبایی بود.احسنت
  • بی نام A1 ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    الله اکبر از این صراحت در کلام
  • بی نام A1 ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    مثل همیشه عالی.درود بر مطهری.
  • سعید A1 ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    آقای مطهری دوستانی که سنگشان را به سینه میزنید شایستگی ندارند؛ برای نمونه سخنان آقای کروبی را قبل از انتخابات در روزنامه اعتماد ملی دنبال کنید؛ در یکی از تیترهای این روزنامه ایشان خطاب به نظام جمهوری اسلامی گفته اند: اعدام کودکان را متوقف کنید؛‏ آیا این سخنان اتفاقا باعث شادکامگی دشمنان ما شده بود؟ بزرگوار دست بردارید
    • بی نام EU ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
      15 1
      لابد باید می گفت کودکان را اعدام کنید تا تو خوشت می یومد؟
  • هدایت A1 ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    چی عالیه .حیف از شهید مطهری که ایشون پسرش باشه.
    • بی نام AU ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
      جناب دلواپس ایشان یقینا فرزند خلف و صالح پدرشان هستند.
    • جهاني A1 ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
      خدايا اين آقا يا خانم هدايت را هدايت فرما
    • بی نام IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
      شما چقد مگه شهید مطهری رو میشناسید؟ از پسرانشون بیشتر میشناسید؟
    • بی نام A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
      ببخشید اشتباهی مثبت زدم اتفاقا درود بر شهید مطهری و پسر رشید ایشان
  • بی نام IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    علی آقا متاسفانه با ضد انقلاب و ضد نظام ها هم صدا شده اید
    • منصف IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
      14 0
      چه حرف غیرمنطقیه که میزنید. ینی اگه مخالفان نظام بگن تنفس در هوای پاک خوبه ما باید دهنمونو بزاریم دم لوله اگزوز خاور ؟؟؟؟ انظر الی ما قال ولا تنظر الی من قال
    • بی نام IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
      16 0
      مغلطه نکن آقا با منطق حرف بزن.. همین طور که آقای مطهری حرف زدن... یاد گرفتین وقتی در برابر منطق کلام عاجز میشین زود برچسب ضد انقلاب و ضد ولایت میچسبونین به افراد
  • بی نام IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    چه درگیــــــــــــــــری زننده و بچه گانه ای
  • بی نام IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    خدا خیرت بدهد ، درود بر تو و روح پدر بزرگورات.
  • بی نام RO ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    آقای حمید روحانی وقت رو صرف علی مطهری نکنید این آقا هدایت بشون نیست با بدان بنشست....
  • بی نام IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    ما همه با مطهری هستیم
  • reihan ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    متأسفم براتون
  • ناشناس A1 ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    احسنت به مطهری بزرگ.حرف دل ما رو زده.
  • رضا املش A1 ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    سلام و صلوات خدا بر شهید مطهری که چنین فرزند رشیدی تربیت نمود
  • 22 A1 ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    85 3
    مدرس زمان محبوب ملت ایران استاد علی مطهری
  • 5173 A1 ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    124 5
    درود بر یادگار خلف استاد شهید که با آفت تملق مبارزه میکند
  • بی نام EU ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    76 2
    احسنت
  • بی نام A1 ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    105 4
    فقط مي دانم كه دلم مي خواهد هر روز انتخابات باشد وهر روز به اين علي اقاي مطهري رأي دهم
  • بی نام A1 ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    98 2
    مدرس زمانی علی مطهری رو ح پدرت از تو راضی است علی مطهری برادر بزرگ فرزندان شهدا است.
  • محمد A1 ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    97 4
    قطعادل اقای مطهری ازخیلیابیشترواسه مردموانقلاب میسوزه درودبرعلی مطهری
  • بی نام IR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    درود بر علی مطهری فرزند شهید مرتضی مطهری
  • حمید A1 ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    انتخابات مجلس نزدیک شده و دوباره این اقا به تکاپو افتاده حیف از نام استاد مطهری که ایشان یدک میکشد.
  • حی A1 ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    9 217
    اقای مطهری شما که خود راخط امامی میدانید این جمله کلیدی امام رافراموش نکنید که فرمود هرجا دشمن ازشما دفاع کرد بدانید انحرافی را مرتکب شده اید .وقتی سخنان شما بازتاب جهانی در اردوگاه دشمنان انقلاب دارد ومورد تایید آنها واقع شد بدانید دارید ازراه اصلی به خاکی می زنید .
    • علی US ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
      142 6
      مثلاً اگر بی‌بی‌سی گفت در ایران میزان بیکاری بالاست، باید نتیجه بگیریم پایینه آره؟
    • بی نام A1 ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
      0 15
      دشمن دانا بلندت مي كند بر زمينت مي زند نادان دوست مثه اينكه شما شان و منزلت حديث را نمي دانيد هر حديثي به حسب مورد تطابقش با مسئله ي با توجه به شرايط زماني و مكانيش كاربرد دارد نمي شود بي توجه هر حديثي را هر جايي گفت
  • بی نام IR ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    درود بر مطهری مدرس زمانه
  • ناشناس IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    پسر نوح با بدان بنشست.... این شخص به انحراف کشیده شده...خدا بهش رحم کنه.حیف از اون پدر...
  • محمدمهدی IR ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    23 81
    معتقدم در مواجهه با این مباحثات کلامی و نوشتاری آنچه که به ذهن خواننده و شنونده می رسد نخست,ادب و اخلاق گفتاری گویندگان است.از کامنتهای دوستان هنوز بوی تعصب و وادادگی به مشام میرسد. یادمان باشد جامعه ای که به ادب و اخلاق آراسته شد؛به بالندگی و شکوفایی می رسد....متاسفانه ما هنوز ادعای اخلاق داریم
    • ایرانی A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
      113 1
      متاسفانه دولت و جناحی که شما طرفدارش هستید تو هشت سال حکومت علاوه بر اقتصاد و سیاست خارجی و... ادب و اخلاق رو هم نابود کرد.بگم بگم ها که یادتونه
  • علی A1 ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    جناب آقای مطهری امیدوارم متن من دستتان برسد. در این روزگار وانفسا اندکی سخن حق که می شنویم از شماست، سربلند باشید، بدانید که مردم بسیار باهوشتر هستند و همه چیز را درک می کنند.
  • احمد IR ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    127 5
    بهترین راه اثبات ادعای طرفین در مردم داری این است که : این بزگواران در تهران برای نمایندگی مجلس کاندیدا بشوند تا مردم هم بصورت مستند برای ثبت در تاریخ انقلاب اسلامی اعلام نظر کنند
  • نیکان IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    خدا این علی مطهری رو هدایتش کنه
  • محمد IR ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    83 1
    درود فراوان به علی آقا مطهری . شخصیت والای شما را همه دوست دارند
  • بی نام A1 ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    86 15
    مطهری در مورد حجاب افراطی است اما در باقی مسایل میانه رو
  • بی نام IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    دمت گرم . زنده باد مطهري
  • ناشناس IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    دورود خدا بر شهيد مطهري و فرزند نترس ايشان
  • بی نام IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    داش علی دمت گرم
  • بهنام A1 ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    این اتهاماتی که به اقای روحانی زد مثل « بدنبال از صحنه خارج کردن هاشمی هست » چطور علی مطهری این ها رو ثابت میکنه؟؟ چرا علی مطهری تو این 8 سال این اتهامات رو نگفت؟
  • رضا IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    عمده عقب ماندگی کشور ما همین مسایل پیش پا افتاده و درگیری های لفظی بی فایده است بگذارید ببینیم بعد از چند بار ردوبدل شدن نامه بین این دو نفر سرانجام نتیجه ای حاصل و عاید خواهد شد؟
    • بی نام A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
      97 17
      درود بر فرزندان واقع بین شهید مطهری.
  • سایه IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    زنده باد
  • اب رحیم IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    جناب روحانی آنچه شرط بلاغ بود گفتید.دیگر پاسخ آقا علی که فقط از فضل پدر خرج میکند ندهید.
  • حسن IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    عالی بود دمت گرم
  • بی نام A1 ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    درود برمطهری
  • محمد A1 ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    اگر در فضای از کاملا خالی از احساسات موضوع بررسی شود به نتیجه میرسیم که بر اساس تفکرات شهید مطهری بزرگترین ظلم و سو استفاده از جانب فرزندش در حق شهید مطهر ی در حال انجام است .
  • ناصر IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    بسیار بسیار عالی بود درود بر شما قهرمان
  • امید IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    114 4
    خبرآنلاین خواهشا یه نظر سنجی بذار که مردم حق را به کی میدن تا همه چی روشن شه. خواهش میکنم بذار.
  • علی A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    بابا این همه هندوانه بغلش ندهید.
  • امیر A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    آقای مطهری، چه زیبا راه پدر بزرگوارت را ادامه می دهی .درود بر وجدان بیدارت.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    127 6
    جوابیه ای منطقی و مستدل دورود بر جناب مطهری
  • عبدالله A1 ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    اقای مطهری راخداوندبایدهدایتش کندمطمینا روح شهید ازاین فرد دررنج است
  • بی نام A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    123 5
    درود بر آقای مطهری
  • احمد یاداور A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    119 8
    ماهم از اقای مطهری تشکر میکنیم انشاالله خداوند نگهدارتان باشد
  • لیلا A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    82 3
    آفرین بر علی مطهری . خداوند عمر با عزت و برکت به شما عنایت بفرماید.
  • بی نام A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    88 1
    علی مطهری در ادامه راه مرتضی مطهری قدم بر می دارد هر کس میخواهد بداند چقدر از آرمانهای امام فاصله گرفته باید ببیند چقدر از این خانواده فاصله گرفته است.
  • عبدالله عاصی از قم IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    جناب آقای دکتر مطهری فرزند خلف و دلسوز استاد شهید مطهری تو را به خون شهیدان دست از این کنش و واکنش ها در این شرایط حساس کنونی بردارید. من با ضرس قاطع عرض میکنم که اگر پدر بزرگوار و دانشمند شما شهید مطهری الان در قید حیات بودند بعد از مسئله فلسطین که چگونه با تمام وجود و اعماق قلب سخن میگوید شاید بزرگترین دغدغه امروز ملت بزرگوار و ستمدیده و حاضر در صحنه ایران را بیکاری بیکاری بیکاری جوانان میدانستند تو را به خدا فکری بکنید مملکت از رکود و تورم خارج شود اگر مسئله بیکاری جوانان حل شود مسئله ازدواج و مسکن و فساد و ... هم حل خواهد شد و من بیسواد از شما عاجزانه تقاضا دارم وارد این درگیری های لفظی و بی فایده نشوید و قضاوت را بگذارید با مردم مردم آنچه خوب و بد است را بحمدالله تشخیص میدهند
  • مهدي ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    79 1
    دم اقاى مطهرى گرم
  • رضا A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    آقای مطهری مواظب باش بعضی ها در کربلا برای وساطت بین سپاه امام حسین ع و یزید وارد شدند آخر قاتل امام شدند
  • مجید فلاح IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    79 2
    ثابت کردی که فرزند آن شهید بزرگوارید.
  • بی نام IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    88 3
    دورود بر شما.
  • جواد A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    فقط متاسفم برای آقای مطهری
  • مصطفی IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    76 6
    در تاریخ مجلس ایران نام دو مرد میدرخشه یکی علی مطهری یکی مرحوم مدرسِ
  • بی نام A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    71 7
    اگر فقط ایشان دست از نظرات شان درباره حجاب بردارند, ایشان بهترین فرد سیاسی این مملکت هستند و بی نظیرند. و بهترین فرد برای ریاست جمهوری
  • بی نام A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    76 2
    مرحبا بر مطهری. فقط همین.
  • bita A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    62 6
    آفرین بر علی مطهری
  • بی نام A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    74 5
    درود بر مطهری شجاع و عادل
  • محمد ایمانی فر از هرسین A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    72 4
    درود بر شرفت مطهری عزیز
  • بی نام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    12 96
    بحث های شکم سیری
  • بی نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    55 2
    درود بر فرزندان شهید مطهری
  • بی نام GB ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    9 158
    پسر کو ندارد نشان از پدر.. پاسخ های کاملا نامربوط شما را فقط خود شما و اطرافیانت می پسندند
  • بی نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    51 2
    درود بر مطهری
  • بی نام A1 ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    15 2
    حرف حساب جناب آقای مطهری جواب ندارد. بهتر است آقای روحانی بیش از این عرض خود را نبرد.
  • omid A1 ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    0 8
    مهربان باشید باهم ....وا....
  • حیدر A1 ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    1 43
    سلام پسر شهید شما رو فقط به نام شهید والامقام می‌شناسند بس لطفا نام پدر را خراب نکن و اینقدر سواستفاده از موقعیت خود نکن هنوز موضع گیری شما در تیر 88 که توسط متفقین طراحی شده بود از یاد ملت نرفته ای فرزند شهید به خاطر پدر بزرگوارت کسی هیچی بهت نمی گه و این هم اندازه آیی داره امکان داره به زودی صبر مردم سر بیاید
  • بی نام IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    15 1
    زنده باشی آقای مطهری که همیشه حامی حقی
  • میلاد A1 ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    16 2
    تاحالا توجه کردین که تو اکثر خبرها همیشه پنج شیش تا نظر آخر مربوط به آقایون دلواپسه؟؟؟ خبرآنلاین اینو میشه توضیح بدی؟
  • حسین A1 ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    25 0
    دلم خنک شد . آقای مطهری خدا خیرت دهد و عاقبت به خیر بشی خدا رحمت کند پدرت را
  • محمدرضا A1 ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    16 1
    احسنت.درود بر مطهری.
  • زهرا A1 ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    1 35
    گیرم پدر توبود فاضل از فضل پدر تورا چه حاصل
  • بی نام A1 ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    25 0
    زنده باد مطهری♥
  • بی نام A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    32 2
    مرحبا بر علی مطهری. خون پدرش در رگهایش جریان دارد.
  • omid A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    0 13
    ای اقایان چرا نامهربانی؟بیایید مهربان باشیم
  • حمید EU ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    1 20
    کلا آقای مطهری آفساید میزنند.چرا زورت گرفته.داری کج میری آقا.بد هم کج میری.حالا اینکه تو چهار نفر ازت دفاع میکنند بزار رو حساب اینکه ویدیو چک ندارند.ما هم نداریم ولاین اواخر که که همه رو داری می بازی .بازم خدار و شکر مردم دور دوم نزاشتن از گروهت اوت بشی.
  • بی نام A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    17 1
    آقای مطهری عزیز امثال آقای حمید روحانی مشخص هست از چه ناراحتند بنابراین جواب چنین کسانی فقط خاموشیستهمین آدمهایی که نان را به نرخ روز میخورند و با ایجاد تهمت و تفرقه میخوان جایی برای خودشون باز کنند از نظر مردم مطرودند
  • حافظ A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    6 0
    به قول حضرت حافظ: ای من غلام آنکه دلش با زبان یکی است. برای آقای مطهری و انسانهای آزاده ی عالم آرزوی سلامتی و پیروزی دارم. خداوند شر شیاطین جن و انس را از ایشان دور نگه دارد
  • رضا IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    0 3
    متاسفم براشون