9 پیشنهاد کیومرث هاشمی به IOC/راه اندازی موزه المپیک در ایران

کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک با شاهرخ شهنازی دبیرکل هفته پیش سفر 3 روزه‌ای به لوزان داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛سفري كه ايراني‌ها از آن با دست پر برگشته‌اند. آنها در اين اقامت كوتاه با نناد لالوويچ رئيس فيلا و توماس باخ رئيس كميته بين‌المللي المپيك ديدار و گفت‌وگو كردند. كيومرث هاشمي اما دست خالي به لوزان نرفته بود؛ وی بسته پيشنهادي در 9 موضوع براي توماس باخ داشت كه با استقبال او همراه شد.

دعوت از توماس باخ براي سفر به ايران، راه‌اندازي موزه المپيك در ايران، راه‌اندازي مركز توسعه فرهنگ المپيك در آسيا و به مركزيت ايران، مجوز براي تأسيس مركز آموزش بين‌المللي به خاطر حضور ظرفيت‌هاي خوب علمي و دانشگاهي در ايران، درخواست كمك مالي از كميته بين‌المللي المپيك به خاطر تحريم ايران، دفاع از موجوديت ورزش ايران براي حضور پررنگ‌تر ايراني‌ها در كميته بين‌المللي المپيك، فراهم شدن زمينه عضويت ايراني‌هاي فعال در كميسيون‌هاي كميته بين‌المللي المپيك، توجه بيشتر به ورزش زنان به خاطر ظرفيت‌هاي خوب كه سال‌هاي گذشته ايجاد شده و تأسيس بانك بين‌المللي المپيك طبق طرح ايران همه بسته پيشنهادي را شامل مي‌شد.

رئيس كميته ملي المپيك 9 موضوع را مهمترين مباحث مطرح شده در نشست توماس باخ دانست. به گفته او باخ ايران را خوب مي‌شناسد: «باخ وقتي نايب ‌رئيس IOC بود، دو بار به ايران آمد و به همين خاطر ايران را مي‌شناسد. نگاه او به ايران مثبت است و اعتقاد دارد ايران مي‌تواند جايگاه‌هاي بالاتري در المپيك داشته باشد.»

هاشمي درباره راه‌اندازي موزه المپيك در ايران مي‌گويد: «وقتي اين موضوع را مطرح كرديم، درخواست كمك مالي را هم داديم. هر چند دولت كمك‌هاي مالي به ما مي‌كند اما مسئولان IOC از اين پيشنهاد استقبال كردند. البته آنها در بحث مشكلات مالي و مشكلاتي كه به خاطر تحريم براي ايران ايجاد شده، قول دادند كه اقدامات لازم را انجام دهند.»

او از قول توماس باخ براي استفاده بيشتر از ظرفيت‌هاي ورزش ايران در IOC خبر مي‌دهد: «باخ از پيشنهاد سفر به تهران استقبال كرد. البته در اين مورد پيشنهاد داديم كه مي‌توانيم ميزبان بعضي از نشست‌هاي كميسيون‌هاي IOC باشيم. اگر اين اتفاق بيفتد، مي‌خواهيم استفاده حداكثري را ببريم.»

به گفته هاشمي، مركز توسعه فرهنگ المپيك آسيا به مركزيت ايران با ادغام موزه راه‌اندازي مي‌شود‌: «توماس باخ در اين زمينه پيشنهاد داد كه اين موضوع با پيشنهاد راه‌اندازي موزه المپيك به نوعي ادغام شود. حتي گفت اين پيشنهاد را در تقويم 2020 مي‌آورد و تا شروع المپيك توكيو اجرا شود (توماس باخ با شعار 2020 آمده. او همه فعاليت و اهدافش را در قالب اين شعار گنجانده تا بتواند در المپيك 2020 آنها را اجرا كند).

كيومرث هاشمي از تعجب مسئولان IOC درباره فعاليت بانوان مي‌گويد: «وقتي گفتم كه به ورزش بانوان توجه زيادي مي‌كنيم تا حدي كه نايب ‌رئيس اول كميته ملي المپيك ايران خانم است، براي توماس باخ تعجب‌آور بود. گفتم كه براي اولين بار دو خانم مسئوليت دو پست بين‌المللي كميته المپيك ايران را بر عهده دارند.»

 

 

251 41

 

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =