۰ نفر
۳۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۴:۵۶

مهر نوشت:

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران نسبت به شیوع رو به افزایش سرطان در کشور هشدار داد و گفت: آمار مرگ و میر بر اثر سرطان در ایران، بالاتر از کشورهای پیشرفته دنیاست.
دکتر ایرج خسرونیا گفت: سرطان، از جمله بیماریهایی است که در کشور ما عوارض زیادی به دنبال دارد که این مسئله ناشی از عدم توجه به مقوله "خودمراقبتی" است که کمتر در جامعه ما اتفاق می افتد.

او با اعلام اینکه آمار ابتلا به سرطان در کشورمان رو به افزایش است، گفت: متاسفانه مردم ما کمتر به پزشک مراجعه می کنند و اجازه می دهند، وقتی بیماری مزمن شد، آن وقت اقدام به درمان می کنند که دیگر خیلی دیر شده است.

خسرونیا به تغییر سبک زندگی، مصرف زیاد غذاهای آماده و فست فودها، کم تحرکی و... به عنوان عوامل موثر در ابتلا به بیماریها نام برد و گفت: در پنجمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، سه موضوع خودمراقبتی، سرطان و بیماریهای قلب و عروق، مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد و در کنار آن به موضوعاتی مثل پزشکی قانونی و مسائل پزشکی نیز اشاره خواهیم داشت.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، یکی از مسائلی که جامعه پزشکی را دچار مشکل می کند، موضوع پزشکی قانونی دانست و گفت: متاسفانه برخی از پزشکان با موضوعات و مسائل پزشکی قانونی آشنا نیستند و همین مسئله باعث می شود که در مسیر کار، دچار مشکل شوند. از این رو، در این کنگره و گفت: خودمراقبتی، سرطان و بیماریهای قلب و عروق، سه محور اصلی کنگره امسال را تشکیل می دهند.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    19 1
    تاثیر پارازیتهایی که همچنان در کشور ادامه دارد و آلودگی هوا را نادیده نگیرید که از کنترل مردم خارج بوده و مسئولین هم که سلامتی جامعه در حد شعار برایشان خلاصه شده است. به همه موارد فوق هزینه های بالای درمان و مشکلات اقتصادی را اضافه کنید
  • مردم ایران IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    13 0
    یکی از اصلی ترین دلایل سونامی سرطان در ایران آلودگی های زیست محیطی و مواد غذایی است آلودگی هوا که جای خود داره و تنها راه کنترل اون واقعی کردن قیمت گازوئیل و بنزینه . باید دید مخالفین رانتخواران قیمت واقعی گازوئیل و بنزین حاضرند خدای نخواسته اسم سرطان رو در مورد یکی از بستگان خودشون بشنوند .آلودگی مواد غذایی هم در ایران بیداد میکنه بطوری که بالاترین آمار سرطان معده در جهان رو داریم . جای تعجبه که چرا مسئولین هیچ اهمیتی به این مسئله نمیدهند فکر نمیکنم خیلی هم هزینه زیادی بخواد اگر در مورد اچ پایلوری که در 80 تا 90 درصد مردم ایران مثبته و یکی از عوامل اصلی سرطان معده هم هست درست اطلاع رسانی بشه و اصول صحیح بهداشت به مردم آموزش داده بشه مطمئنا شاهد کاهش چشمگیر آمار مبتلایان خواهیم بود .
  • منصوره A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    39 0
    وقتی همه کشاورزا برای سود خودشون از کود شیمیایی استفاده میکنند، وقتی همه چیز توی ایران تقلبی شده حتی توی مواد غذایی وقتی روغن زیتون میدن اما همش روغن مایعه و فقط بوی زیتون میده انتظاردارید همه سرطان نگیرن؟؟ چرا قدیما انقد سرطان نبود؟ چرا چرا کسی هم جوابگو نیست وقتی جوجه یه روزه رو طی یک روز میکنن یه مرغ و میدن توی بازار چه انتظاری دارید؟ مردم دارن قربانی هم هبی مسئولیتی ها میشند و یه روزی همه شما ها بای ددر مقابل خدا جوابگو باشید
  • بی نام A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    12 0
    بله. با ریزذرات، آلودگی های هسته ای و شیمیایی منتشر در هوا و آب، طبیعی است که آمار سرطان بالا باشه. تازه در کشوری که آمار دقیقی وجود ندارد و همیشه کم شماری رایج بوده است.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    19 0
    احتمالا کسی نمیخواد راجب به پارازیتها یک توضیح کوچیکی بده ؟؟
  • بی نام IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    11 0
    دقت کنید در مواردی از قبیل ایدز ، اعتیاد ، سرطان ، تورم ، بیکاری ، طلاق و هر چیز منفی دیگه که فکر کنید ماشاله ایران سرامد همه کشورهاست این که نشد زندگی ...............
  • بی نام IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    19 0
    ايران تنها كشور پر مدعاي جهان كه آمار بدي هاش بالاست و آمار خوبي هاش پايين تازه ميخواهيم اين همه نكته منفي رو صادر هم بكنيم
  • srmzanjan A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    4 0
    استرس هم يكي از عوامل ايجاد سرطانه كا ماشالا همه مون به نوعي دچارش هستيم .
  • منصوره A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    3 0
    بخد ملت حاضرن یه هندونه اندازه یه سیب بشه ، یه مرغ گنده اندازه یه جوجه بشه یا اصلا هر چیزی کوچولو بشه اما واقعا سالم باشه و خالی از هر کود شیمیایی اگر دولت ممنوعیت استفاده از کود شیمیایی رو توی کشاورزی صادر کنه تا چند سال اینده میبینیم که واقعا این امار کاهش پیدا میکنه. حداقال برای مصرف مردم کشور خودمون این رو ممنوع کنند. خبر انلاین میشه در این باره یه نظر سنجی بذارید ؟