مهر نوشت:

مدیرکل سازمان بیمه سلامت ایرانیان از آغاز ثبت نام بیمه همگانی برای افراد فاقد دفترچه بیمه از روز دوشنبه اول اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: جلسه شورای عالی بیمه برای بررسی‌ کارشناسی تعرفه‌های بخش خصوصی تا پایان هفته تشکیل می شود.
انوشیروان محسنی بندپی در مورد ثبت نام بیمه همگانی افراد فاقد بیمه گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طریق سازمان بیمه سلامت ایرانیان موظف است در سال 93 حدود پنج تا شش میلیون نفر جمعیت فاقد بیمه را تحت پوشش بیمه پایه سلامت قرار دهد. پوشش بیمه ای این افراد به صورت رایگان است.

او گفت: اعتبار لازم برای بیمه افراد فاقد بیمه، معادل 800میلیاردتومان است که از محل هدفمندسازی در اختیار سازمان بیمه سلامت ایرانیان قرار می گیرد. همچنین دولت منابع حاصله از درآمد هدفمندی یارانه‌ها را در فاز دوم با اولویت نظام سلامت به مردم ارائه خواهد کرد تا عاید تمامی مردم جامعه شود.

او به زمان آغاز ثبت نام از متقاضیان اشاره کرد و گفت: افرادی که تحت پوشش هیچیک از بیمه‌های پایه سلامت یا درمان نیستند، می‌توانند بدون پرداخت حق بیمه، به آدرس سامانه اینترنتی سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی www.bimehsalamat.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: در این مرحله حدود 6 میلیون فرد فاقدبیمه تحت پوشش بیمه پایه درمان قرار می گیرند و انصراف دهندگان از یارانه و یارانه بگیران فاقد بیمه، از بیمه همگانی رایگان بهره مند می شوند و افرادی که مشمول دریافت یارانه نمی شوند و فاقد هرگونه بیمه درمانی هستند نیز می توانند ثبت نام کنند با پرداخت 15 تا 50 درصد تعرفه از بسته بیمه پایه درمان برخوردار شوند که این رقم معادل سه تا 15 هزارتومان در ماه و 36 تا 120 هزارتومان در سال است.

محسنی در مورد اجباری بودن بیمه پایه درمان نیز گفت: کنترل هایی اعمال شده که در مراحل بعدی انتخاب واحد در دانشگاه، ثبت نام در مدارس و مانند آن منوط به ارایه دفترچه بیمه باشد.

مدیرکل سازمان بیمه سلامت ایرانیان از تشکیل جلسه شورای عالی بیمه در هفته جاری خبر داد و گفت: در این جلسه تعرفه‌های بخش خصوصی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    7 0
    پس چرا امروز هم سایتش بازه؟ زمایشیه؟
  • بی نام IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    28 15
    ممنون از دولت آقای روحانی. کار بزرگ و با اهمیتی است که دولتهای قبل توجهی به آن نداشتند.
  • بی نام RO ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    23 42
    مگه نمیگفتم رایگانه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ای خدا اخه چرا اینهمه دروغ به خورد ملت میدین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بعدش میگن بیاین انصراف بدین
    • بی نام IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
      30 14
      این رقم واقعا قابل توجه است که گله می گنید؟ به جای قدر شناسی
    • احمد IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
      2 0
      فقط برای گروههای زیر مجانی است و بقیه باید مقدار کمی حق بیمه پرداخت کنند انصراف دهندگان از یارانه و یارانه بگیران فاقد بیمه، از بیمه همگانی رایگان بهره مند می شوند
  • سارا A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    10 0
    ممنون از اطلاع رسانیتون
  • بی نام IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    2 2
    من که نفهمیدم یعنی هر کی بیمه بشه یارانه شو قطع میکنید؟
  • محمد A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    4 0
    من وقتی می خوام ثبت نام کنم بعداز کد امنیتی میگه اطلاعات شما در سامانه موجود است فکر کنم منظورش اینه که بیمه دارم ولی خودم خبر ندارم و طبیعتا استفاده ای از بیمه ام نمی کنم حالا باید چیکار کنم؟؟ لطفا یکی جواب بده
  • منتظر IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    1 0
    سلام. میشه بگید ماهانه از یارانه چقد برداشت میشه به ازای یه فرد که بیمه میشه؟ا