ایسنا نوشت:

نشست نمایندگان حوزه‌های انتخابیه‌ای که جمعیت آن‌ها از قوم بختیاری هستند با ضرغامی، رییس صدا و سیما شب گذشته در خصوص عواقب پخش سریال «سرزمین کهن» برگزار شد.

 نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی درمنطقه چهارمحال و بختیاری اظهارکرد: «در این نشست ضرغامی از انتشار دو بیانیه از طرف رییس سازمان در خصوص نگرانی قوم بختیاری به دلیل کوتاهی در پخش این سریال و عذرخواهی از آنان، خبر داد.»

 مجید جلیل از توقف پخش سریال «سرزمین کهن» تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: «میزگردی نیز در رابطه با معایب و عواقب پخش این سریال با حضور کار‌شناسان و نمایندگان مجلس از طریق رسانه ملی برگزار خواهد شد.»

 او خاطرنشان کرد: «در همین راستا نیز معاونان و دست اندرکاران صداو سیما به منظور دلجویی از قوم بختیاری به این مناطق اعزام شده‌اند.»

 به گفته او، رییس صدا و سیما نسبت دادن الفاظ رکیک به بختیاری‌ها و تشابه اسمی را از اشتباهات این سریال دانست.
 جلیل افزود: «طبق گفته ضرغامی برجستگی‌ها و رشادت‌های قوم بختیاری به قدری زیاد است که این قوم حتی سردار زن به نام سردار مریم بختیاری داشته‌اند و شهید علیمردان بختیاری نیز نمادی از رشادت‌های این قوم است.»

 منتخب مردم لردگان در مجلس اظهار کرد: «ضرغامی قوم بختیاری را اولین قومی دانست که با امام خمینی (ره) بیعت کردند و کاروان پیاده به جنگ فرستاندند و خاکریز دوم جنگ عراق و ایران بودند.»

 جلیل خاطرنشان کرد: «رییس صدا و سیما همچنین در این نشست دستور افتتاح دفتر صدا و سیمای لردگان و تجهیز آن به دوربین و دستگاه‌های تدوین اخبار را نیز صادر کرد.»

57247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 36
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    در ايران نميشود كار كرد، در ايران در مورد هر موضوع ومسئله اي بخواهي كار كني در نهايت به كسي يا سازماني ويا نهادي ويا قومي برميخورد،همان بهتر كه اصلا كار نشود
  • پانی A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    88 51
    خیلی خوب شد.ما ک خوشحالیم.تا باد چنین بادا...همه سریالای صدا سیما باید تا اطلاع ثانوی قطع بشن چون تو همشون دائم به شعور مخاطب توهین میشه.
    • علیرضا سوری A1 ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
      32 22
      برعکس در آثار آقای طالب زاده و تبریزی شعور مخاطب بالا برداشت می شود،شما دقت کردین به سریال 10 سال قبل این دو....فکر کنم اسمش دوران سرکشی بود که خیلی ها انگ سیاه نمایی به اون زدند ماها لیاقتمون همون سریال های پوچ کره ای،ترکی و کلمبیایی است...یادمه بدبخت آقای حاتمی کیا را سر سریال خاک سرخ به توده ایی بودن متهم کردند....متاسفم برای کسانی که روزی یک صفحه کتاب درباره ی تاریخ و مذهب کشورشون مطالعه نمی کنند جالب این جاست اکثر منتقدان هم از این قشر بی حوصله و نق بزن هستند.
  • محمد ج A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    حالا خیلی ها این سریالو ندیدن بی دلیل اعتراض و شلوغ می کنن.
    • بی نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
      69 61
      دوست گرامی برداشت شما صحیح نیست احترام به اقوام ایرانی باید در رسانه سراسری حتما" رعایت شود
    • بی نام IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
      کدوم بی احترامی؟؟؟ فامیلی طرف بوده بختیاری... چه ربطی به قوم بختیاری داره؟؟؟ ، جوگیری تمومی نداره...
    • بی نام IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
      54 23
      آقا پس کجا باید نسبت به نقاط سیاه اقوام عکس العمل نشون داد ؟! حالا اینجا نام خانوادگی یکی از شخصیت های منفی فیلم بختیاری بود که به نظر من توهین نیست . یعیی اگر اینجوری باشه پس فردا که اگر فامیلی یک نقش منفی لک بود قوم لک اعتراض می کنه . اگه شاهسوند بود عشایر شاهسوند اعتراض می کنند و ... . به نظر من بی رودرواسی باید اگر نقاط سیاهی هم هست ( که هست ) به تصویر کشیده بشه تا آسیب شناسی بشه . همه ما بخصوص کسانی که اصلتی در شهرستان ها و قومیتهای خارج از مراکز استانی دارند واقفند که در بسیاری از اقوام رفتارها ، عادات و اخلاقهای ناپسند زیادی باب است که با نپرداختن به آنها اوضاع آن نواحی روز به روز بدتر از قبل می شود .
    • مهربونی A1 ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
      56 26
      اخه این چه کاریه؟ کم به ما گیلک ها بخاطر بینی مون و لهجه مون گیر دادن؟ یکم جنبه داشته باشیم....
    • بی نام A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
      24 39
      آقاجون اصلا بحث تمسخر لهجه و طنز و شوخی نیست. کلا این سریال سفارشی و فرمایشی که بعد از 1320 (پایان سلطنت رضا شاه) رو روایت میکنه ادامه روند همون سریال کذایی کلاه پهلوی هست که تا 1320 رو روایت میکرد. مردم بیشتر از این ناراحتن که چرا با خرج هنگفت صدا و سیما با توهین به اقوام به هر قیمتی اصرار بر تحریف تاریخ معاصر داره. آخه چرا باید به سردار اسعد بختیار فاتح ملی توهین بشه؟
    • میلاد IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
      1 7
      با سلام.............. اول فیلمی که به توهین باشه عاقبت خوشی نداره آقااااااااااااااااااااااا......................
  • بی نام GB ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    64 63
    يعني تا صداي مردم در نياد نبايد نظارت باشه
  • حميدرضا IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    63 9
    صورت مسئله . . پاك شد . . . . . . . . .!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    89 55
    ما ایرانی ها از بزرگ و کوچک و از هر قومی که هستیم تحمل شنیدن صدای مخالف را نداریم
  • بی نام A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    66 20
    این کار درستی نیست.سریال سرزمین کهن در 3قسمت پخش شده نشون داده سریالی قوی و با کیفیته.باید اجازه داد تا پایان پیش بره و مفهوم مورد نظر کارگردان رو منتقل کنه.مگه ممکنه کارگردان با تجربه ای مثل کمال تبریزی قصد بی احترامی به یکی ا زبزرگترین و اصیل ترین اقوام ایرانی رو داشته باشه؟نمی شه تا به یک نفر از یک قشر ،صنف و قومی حرفی زده شد,همه اون قوم یا صنف گله مند بشن.با این وضعیت که نمی شه سریال و فیلم تاریخی و واقعی ساخت.از مسئولین صدا و سیما انتظار داریم تدبیری بندیشند که پخش سریال متوقف نشه که اصلا صورت خوشی نداره.
    • بابک US ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
      7 30
      نه. ممکن نیست؛ پس هر چی بگه درسته
  • بی نام A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    48 6
    ما عادت داریم از آغاز هرچی که بدمون بیاد از رگ و ریشه بزنیم حالا اگه آخرش به نفعمونم بود مهم نیست
  • بی نام A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    63 26
    بابا من می خوام این سریالو ببینم حقمه خوب
  • بی نام A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    39 57
    بازم نجابت آریایی هموطنان بختیاری و لر که باوجودیکه تعدادشون بسیار زیاده و دست کم در 10 استان کشور در اکثریت هستند ، با وقار و آرامش و دور از آشوب از طریق نمایندگان و وکلای خودشان این مسئله را حل کردند ، به نظر من این نشان از توسعه آداب و زندگی اجتماعی ایل نشینان کهن پارس است.
    • بی نام A1 ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
      35 24
      زدن اومدن بیرون مملکتو درگیر این موضوع کردن اونقت شما میگی مسئله رو حل کردن
  • بی نام A1 ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    39 16
    جالبه سریالی مثل آوای باران از اول تا آخر داره به شعور همه مخاطبین توهین میکنه هیچکس صداش در نمیاد . حالا سریالی با این پتانسیل و با این کیفیت و موضوع جذاب داره پخش میشه یه سری فغان برآوردن که توهین شده به ما و فولان . جالبه همین انسان ها میان از آزادی هم سخن میگن و دنبال آزادی هستن . ( فرق توهین با آزادی رو میدونم بله ) . سر یه جمله که توی فیلم در چند ثانیه زده میشه و میره که نباید فیلم رو قطع کرد . تاسف میخورم به حال هموطنانم که سر چیزهایی که باید اعتراض کنن سکوت میکنن و سر چیزی که اصلا ارزش تاریخی هم نداره دست به همچین تجمعاتی میزنن .
  • بی نام IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    31 14
    میگن یارو وسط دعوا نرخ تعیین میکنه یکی به یکی گفته کاسه لیس انگلیس اون یکی گفته نوکر روس منظور هر دو هم اشاره به گرایشات سیاسی طرف مقابل بوده طرف یکیش فامیلیش یا اصالتش بختیاری بوده فکر کنم مرده هم آذری بوده(البته اونجوری که من حدس زدم) چون پدر و مادر بچه تو تبریز فوت کردن پس حتما یه عده ای هم باید بگن که به ما توهین شده
  • فرهاد A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    34 21
    زنده باد شیر مردان و شیر زنان قوم اصیل بختیاری
  • lمحمد A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    18 20
    دلم برای مردم گیلک زبان می سوزد ولی صدایشان به جایی نمی رسد در بیشتر فیلم و سریالهای تلویزیونی به آنان توهین می شود ولی کسی صدایش در نمی آید نمونه اش همین سریال ستایش است که کارگر رستوران ، زنی گیلک است که بسیار عامی و احمق جلوه می کند. ولی ..... .
    • بی نام A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
      19 7
      دوست عزیز اگه قرار باشه با پخش هر سریالی هرج و مرج به راه بندازیم و همه چی سریال ها رو به خودمون بگیریم که دیگه.... مردم شریف گیلک بسیار با ظرفیت تر از این حرف ها هستن که با چندتا شخصیت تلویزیونی و چند تا دیالوگ اصل و نسبشون زیر سوال بره...
    • لر خوزستانی A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
      8 11
      آمحمد مگه توی این 4 سال کم جوک برای لرها ساخته ن؟ حتی مشهدی ها و تبریزی ها هم برای ما جوک لری می فرستادن. هیچکس هم اعتراض نکرد. وقتی توهین همراه با تهمت باشه آزار دهند ه ست. تازه لرها از طریق نماینده هاشون اقدام کردن . یه کار قانونی.
  • بی نام IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    26 22
    دوستان عزیز قوم لر از هزاران سال قبل در این سرزمین زندگی کرده اگر میتوانید با فرهنگ این قوم سازگار شوید که هیچی نمیتوانید خواهشا سرزمین لرها را به قصد بلاد دیگر و جایی که تاریخش رو قبول دارید ترک بفرمایید.اینجا این سرزمین اگه کسی بخاد حرفی برای گفتن داشته باشه قوم لر هست.مغالطعه نفرمایید کاملا واضح به قوم بختیاری توهین کرد. ما قهرمانان خودمون رو میشناسیم شما اگه این تاریخ را قبول ندارید بفرمایید از سرزمین ما خارج بشوید
  • کردستان US ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    29 17
    من به عنوان یک کورد ایرانی با تمام وجودم برای بختیاریهای هم کیشم احترام قائلم و از آن پشتیبانی خواهم کرد .
  • بی نام US ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    10 14
    زنده باد ایران و زنده باد قوم با غیرت بختیاری که همه جای نامش ارامش بخش قلبهاست
    • بی نام A1 ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
      13 7
      اگه وقت کردی بیشتر از خودتون تعریف کن
  • لر نورآبادى A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    12 11
    زنده باد همه لرهاى با اصالت ايران زمين حداقل ما ميدونيم اصل و ريشمون از كجاست
  • بی نام A1 ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    13 4
    قرار نیست چون تو ایران اقوام مختلف وجود داره مدام ازشون تعریف و تمجید بشه تا راضی باشن! تو هر قومی هم آدم خوب هست هم آدم بد! درضمن کاش قوم غیور قدری صبر میکرد سریال پیش بره بعد جوسازی میکرد! خوبه تو قسمت قبل بود که حرف از غیرت بختیاری زدن... گویا اعتراض معترضین آنچنان هم قانونی نبوده مثل اینکه بعضی جاها به اموال عمومی خسارت وارد کردن!!؟ حلا این وسط گناه ما که از دیدن سریال مورد علاقه مون محروم شدیم چیه؟...
  • بی نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    4 6
    من از این خوشحالم که یک فیلم سفارشی توقیف شد!دلیلش برای من مهم نیست.فیلم های سفارشی تاریخ سفارشی می نویسند.
  • حسین IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    5 4
    درودبرقوم بزرگ بختیاری
  • بی نام RU ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    4 2
    زنده و جاوید باد قوم بزرگ و اصیل بختیاری
  • مهرناز IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
    0 0
    اینم تعریف
  • مسعود IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    0 0
    همه نظرها قابل احترام هست اما یادمان باشه صدا و سیما وظیفه تولید و نظارت بر بخش را داره