ایرنا نوشت:

مدیر کل فرآورده های غذایی، آرایشی وبهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: استفاده از واکس میوه به دلیل خوراکی بودن ترکیبات آن مجاز است.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو، دکتر هدایت حسینی این اظهارات را با توجه به نتایج بررسی‌های آزمایشگاهی از واکس‌های مورد استفاده در میوه‌های جمع آوری شده در سطح عرضه بیان کرد.

حسینی افزود: شهروندان بدون هیچ نگرانی می‌توانند از این میوه‌ها استفاده کنند و مساله نگران‌کننده‌ای در باره این واکس‌ها وجود ندارد.

وی که در برنامه نبض به عنوان نماینده وزارت بهداشت حضور داشت درباره موضوعاتی شامل خمیر مرغ، واکس میوه و استفاده از هورمون اتفون در محصولات کشاورزی که طی هفته گذشته تیتر اخبار رسانه ها شده بود، توضیحاتی ارایه داد.

حسینی با تشریح دوز مصرفی، زمان استفاده مناسب، صلاحیت و تخصص واردکنندگان و مجاری قانونی واردات هورمون اتفون، دلایل یاد شده را برای ممنوعیت استفاده از این ماده جهت تسریع در رسیدگی محصولات کشاورزی کافی دانست.

مدیر کل فرآورده‌های غذایی، آرایشی وبهداشتی سازمان غذا و دارو به دنبال اظهارات نماینده سازمان دامپزشکی که سعی در توجیه استفاده از خمیر مرغ داشت، با قاطعیت، تخلفات گسترده بالای 80 درصد استفاده‌کنندگان از خمیر مرغ را دلیل اعلان ممنوعیت مصرف توسط سازمان غذا و دارو دانست.

حسینی در پاسخ به افرادی که نگران اشتغالزایی و صنعت خمیر مرغ بودند به مزاح اظهار داشت: این افراد با توجه به بازار خوب برخی کشورها، می‌توانند تمام این تولیدات را به آنجا صادر کنند.

وی با اشاره به جلسات سازمان غذا و دارو با سازمان دامپزشکی، مقرر شد تا روند نظارت‌ها برای فروشگاه‌های عرضه محصولات پروتیینی افزایش یابد تا این فروشگاه‌ها به قطعه بندی و پاک کردن مرغ اقدام نکنند.

این مقام مسوور در سازمان غذا و دارو گفت: در صورت افزایش این نظارت‌ها، بسیاری از مشکلات مطروح در تولید خمیر مرغ از بین می‌رود.

گفته می‌شود، برخی فروشگاه‌های عرضه کننده محصولات پروتیینی از جمله مرغ، لاشه‌ها و اضافات مرغ را به سودجویان تولید کننده خمیر مرغ غیر بهداشتی، تحویل می‌دهند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    5 0
    همين فردا اين خبر تكذيب ميشه . . .
  • بی نام A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    7 0
    استفاده از گریس و واکس کفش و وایتکس هم مجاز است