ایرنا نوشت:

مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت شرکت آب و فاضلاب استان تهران در پاسخ به اظهارات مطرح شده در باره کیفیت آب تهران گفت: کیفیت آب تهران مطابق با استانداردهای ملی و جهانی است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران، احمد مشیری روز چهارشنبه اظهار کرد: آب تهران به صورت لحظه‌ای بر اساس استانداردهای ملی ایران و رهنمودهای سازمان جهانی بهداشت پایش و کنترل می‌شود.

وی بیان کرد: شرکت ابفای تهران در راستای وظیفه اصلی خود که تامین آب سالم و بهداشتی برای مردم است، آزمون‌های کنترل کیفی بسیاری شامل کلرسنجی، باکتریولوژی، بیولوژی، فیزیکی-شیمیایی، فلزات سنگین و ریزآلاینده‌ها را به صورت روزانه روی آب تهران انجام می‌دهد.

مشیری تاکید کرد: آبفای استان تهران برای تامین آب و به منظور حفاظت از منابع آبی زیرزمینی اقداماتی نظیر ایزوله کردن چاه‌ها و اجرای منشور کیفی برای ارتقای کیفیت آب آشامیدنی را در دستور کار خود همواره داشته است که از عمده‌ترین اقدامات برای ارتقای کیفی و پایش بهداشتی آب تهران می‌توان به تحویل‌گیری آب رسانی‌های خصوصی اشاره کرد.

مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آبفای استان تهران خاطرنشان کرد: در شبکه توزیع آب تهران بیش از ۸۰ سامانه پایش لحظه‌ای بهداشت آب مجهز به سیستم سولار مستقر است که قابلیت ثبت نتایج برای شناسایی و تعیین مقدار شاخص‌های کیفی آب مانند PH، کلر آزاد باقی مانده، دما، کدورت و هدایت الکتریکی را دارا می‌باشند.

مشیری در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که براساس استانداردهای ملی ایران و آخرین رهنمودهای سازمان جهانی بهداشت میزان حد مجاز نیترات ۵۰ میلی گرم بر لیتر بر حسب NO٣ منفی است گفت: براساس دستورالعمل این سازمان در خصوص نوزادان زیر سه ماه شرایط به این گونه است که چنانچه نوزاد زیر سه ماه از شیر خشک تغذیه می‌کند، میزان نیترات آب مصرفی باید زیر ۵۰ میلی گرم باشد و در صورتی که از آب داری نیتراتِ ۵۰ تا ۱۰۰ میلی گرم استفاده شود، متولیان بهداشتی باید مراقب باشند که آب مورد نظر به لحاظ میکروبی پاک و قابل آشامیدن باشد؛ زیرا استفاده از آب آلوده به نیترات که دارای آلودگی میکروبی نیز باشد خطر بروز بیماری متهموگلوبینمیا (Blue Baby) را افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: در خصوص کیفیت آب آشامیدنی استان تهران بنا بر تایید وزارت بهداشت، میزان کلر آزاد باقی مانده در آب آشامیدنی توزیعی در مناطق زیر پوشش شرکت ۰.۵ تا ۰.۸ میلی گرم است و نتایج آزمون‌های میکروبی نیز موید آن است که آب آشامیدنی تهران پاک، سالم و دارای قابلیت آشامیدن است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد A1 ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    2 0
    جناب مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت شرکت آب و فاضلاب استان تهران يعني شما آب لوله كشي مصرف مي كنيد.بعيد ميدونم؟