کارگردان فیلم سینمایی «یه حبه قند» تاکید کرد از امضای بیانیه مربوط به کمپین شش سینماگر درباره توافق هسته‌ای پشیمان نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خبر راه‌اندازی کمپین شش نفر از سینماگران سرشناس در زمینه توافق هسته‌ای، سه‌شنبه هشتم مهرماه منتشر شد و بعد از انتشار این خبر واکنش‌های مختلفی نسبت به آن مطرح شد. منتقدان این کمپین بیش از هر چیز شعار «هر توافقی بهتر از عدم توافق است» را برجسته کردند و روی آن مانور دادند.

رضا میرکریمی کارگردان مطرح سینمای ایران و یکی از اعضای این کمپین در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین در مورد حاشیه‌هایی که در این زمینه مطرح شده، اظهار کرد: «من با نیت خیر و خیرخواهانه در جهت مصالح عمومی این بیانیه را امضا کردم و پشیمان هم نیستم.»

او ادامه داد: «این جمله که «هر توافقی بهتر از عدم توافق است» خطاب به طرف‌های غربی مذاکره‌کننده نوشته شده و مصرف داخلی ندارد و از این منظر کاملا قابل دفاع است.»

کارگردان فیلم‌های «خیلی دور، خیلی نزدیک» و «امروز» با اشاره به فضایی که اطراف این کمپین راه افتاده، گفت: «متاسفانه این روزها بساط اقرارگیری و تفتیش عقاید راه افتاده که شایسته جامعه ما نیست.»

او پیشنهاد خود را در این وضعیت چنین  مطرح کرد: «پیشنهاد می‌کنم به جای این همه سوء‌ظن کمی با حسن نیت به همدیگر نگاه کنیم.»

عباس کیارستمی، اصغر فرهادی، مجید مجیدی، رخشان بنی‌اعتماد و محمدمهدی عسگرپور، به واسطه صفحه‌ای در فیس‌بوک و همچنین هشتگی در توییتر کمپینی در جهت حمایت از رسیدن به توافق مذاکره‌کنندگان هسته‌ای راه‌اندازی کرده‌اند.

5758

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    هر توافقی بهتر از عدم توافق است
  • ایرانی A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    15 7
    اوه اوه فرار کنین حاتمی کیا داره میاد
  • بی نام A1 ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    47 13
    مجیدی که زده زیرش.
    • علی IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
      13 3
      هیچ کس نزده زیرش. این القائات و تحریف های خبری یک خبرگزاری خاص است که همه مان هم می شناسیمش. مجیدی درباره موضوع توضیح داده است، کنار کشیده است.
    • علی A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
      2 1
      ببخشید عبارت آخر کامنت قبلی ام اشتباه تایپ شد: مجیدی کنار نکشیده است.
  • بی نام A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    3 35
    تاكي مي خواهيد باسوءاستفاه از اقشار مختلف مردم ملت رافريب داده و خودرا موجه جلوه دهيد عتراض مجید مجیدی به استفاده از نام او برای یک کمپین ساختگی: قویا خبر ایجاد کمپین سینماگران را رد می‌کنم/ آقای ظریف با هنرمندان تماس گرفت و پوستر را از وزارت خارجه فرستادند/ کدام عقل سلیمی توافق هسته‌ای به هر قیمت را تایید می‌کند؟ خبر انلاين براي يك بار هم شده جرات داشته باش ونظر مخالف راهم منتشركن......
  • بی نام A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    13 2
    آق رضا این حرکتت ارزشمند است، اما مراقب دوستت باش که یکهو پشت تریبون و در یک جشنواره بر علیه تو بر خلاف نامه قبلیش که به خاطر فیلمت قند و خرس را یکطرفه و به صورت ناشیانه با هم مقایسه کرد به باد انتقاد نگیره و از مسئولین پاسخ نخواهد
  • بی نام A1 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    12 3
    ای بابا حاتمی کیا رو بگیرین که الان گردوخاک میکنه
  • بی نام IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    3 27
    نمی دونم چرا دوستان جرات نمی کنن مخاطبشون رو صریحا خظاب بکنن.مثل اون جمله مسخره کشتار همنوعان خور را متوقف کنید که اصلا معلوم نبود خطاب به کی بود.
  • بی نام IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    10 6
    فردا مریلا زارعی با ابراهیم حاتمی کیا کمپین " توافق ، توقف" راه میندازند.
  • امير A1 ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    12 2
    هر توافقي بهتر از عدم توافق است به غير از اينكه بخوان برداشتن تحريمارو طول بدن
  • اهوازی IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    6 5
    خواهشا مسائل سیاسی را به اهلش بسپارید آنها خوب می دانند که چه توافقی خوب است هم ایرانی هستند وهم از همین نظامند و هم دانا پس هر کسی هر جا باشد وظیفه خودش را به بهترین نحو انجام دهد و لزومی هم ندارد که در مسائل دیگر دخالت نکند چطور کسانی که خود را دلواپس می دانند و علیه هر توافقی جبهه می گیرند را به باد انتقاد می گیریم که شما چه کاره هستید که نظر می دهید ولی علیه کسانی که موافق هر جور توافقی هیچ عکس العملی نشان نمی دهیم هیچ با آنها هم نوا میشویم
  • سعدى A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    11 1
    همه پرسى اگربگذارندتمامى مردم يالااقل ٩٠٪ به توافق رأى خواهندداد، امتحان كنيدونترسيد