استاندار سیستان و بلوچستان : موانع ایجاد شده توسط مافیای واردات گوشت را بشکنیم

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ما باید چنان برنامه ای بریزیم که کشتارگاه های سیستان و بلوچستان با رعایت کامل قوانین و ضوابط بهداشتی و زیست محیطی فعالیت کنند تا بتوانیم به سرعت موانع ایجاد شده توسط مافیای واردات گوشت را بشکنیم.

دولت تدبیر و امید امسال قرار است اعتباری معادل 50 درصد کل اعتبارات سیستان و بلوچستان در 35 سال گذشته را به این خطه تخصیص دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین «علی اوسط هاشمی» استاندار سیستان و بلوچستان این خبر را در جمع سرمایه گذاران و فعالان این استان در تهران داد و گفت: همچنین دولت با تخصیص یک میلیارد و 442 میلیون دلار از محل بند ق-تبصره 2 قانون بودجه برای گاز رسانی به شهرها و روستاهای بالای 20 خانوار در استان سیستان و بلوچستان موافقت کرده است.

علی اوسط هاشمی توضیح داد: حاشیه سازی ها تاکنون مانع از پیشرفت برنامه های دولت تدبیر و امید در سیستان و بلوچستان شده است و واقعیت این است که دولت آقای روحانی بسیار به این منطقه توجه داشته است.  

وی همچنین تاکید کرد: قبول داریم که اعتماد مردم نسبت به دولت در سال های گذشته از بین رفته است و باید صبور باشیم تا دوباره این اعتماد بازگردد.

علی اوسط هاشمی همچنین تصریح کرد: پیش از این فقط مدیران در این استان تصمیم می گرفتند اما با شروع به کار دولت تدبیر و امید و ورود به سیستان و بلوچستان تصمیم گیری ها با حضور کارشناسان بومی ومردم استان انجام می گیرد.

وی در این باره افزود: در این یکسال تلاش کرده ایم سرمایه گذاران بومی سیستان و بلوچستان را از اقصی نقاط کشور و دیگر کشورها دعوت کنیم. شاهدیم بسیاری در پاکستان، کشورهای حاشیه خلیج فارس و آفریقا در حال فعالیت هستند. رفتار نادرست گذشته سبب شد نوعی سیستان و بلوچستان هراسی ایجاد شود. درحال حاضر تلاش دولت تدبیر و امید بازگردانندن و ترغیب این عزیزان در کشور خودشان است.

بهشت معادن ایران

استاندار سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنانی خود با فعالان سرمایه گذاری این خطه گفت: 200 هزار کیلومتر مربع در کشور معادن زیر استخراج داریم که از آن 100 هزار کیلومتر مربع فعال است و با مابقی نیز 86 هزار کیلومتر مربع ظرفیت معادن سیستان وبلوچستان است.

وی در این باره تصریح کرد : شرکت ایمیددرو تلاش دارد استخراج در این حوزه را شروع کند و به زودی می توانیم خبر استخراج مس از سیستان و بلوچستان را به مردم بدهیم .

 درآمدزایی از حمل ونقل

بخش دیگری از جلسه هم اندیشی فعالان اقتصادی سیستان وبلوچستان با علی اوسط هاشمی به موضوع توسعه ظرفیت هوایی و خدمات ناوبری این منطقه اختصاص داشت .

در این جلسه «کیخا» خلبان ایرانی زاده سیستان و بلوچستان که در آمریکا تحصیل کرده بود و از سال 57 تا 84 در کشور فعالیت کرده بود گزارشی از وضعیت و توانمندی های کریدورهای هوایی منطقه داد.

وی گفت: توسعه خدمات ناوبری در سیستان وبلوچستان قابلیت ارزآوری بسیار خوبی برای کشور دارد و این در حالی است که استان به سهولت می تواند آسمان امنی را برای پروازهای بین المللی داشته باشد .

استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: در حال حاضر ظرفیت تردد جاده ای در سیستان وبلوچستان 6 میلیون تن است و کشتی های اقیانوس پیما که در چابهار پهلو می گیرند بسیار کمتر از این ظرفیت هستند که به بدبینانه ترین شکل ممکن دولت موفق می شود تا پایان سال 94 این ظرفیت را ارتقا دهد.

وی همچنین از فعال شدن 300 کارگاه احداث شده در مسیر راه آهن چابهار - زاهدان - مشهد - سرخس خبر داد و گفت: دولت تدبیر و امید تلاش دارد هر چه سریعتر کریدورهای بین المللی ترانزیتی منتهی به سیستان و بلوچستان را فعال کند.

می توانیم گوشت کشور را تامین کنیم

یکی از محورهای این جلسه بحث درباره توانمندی  استان سیستان وبلوچستان در تامین گوشت قرمز کشور بود.

تعدادی از حاضران در این جلسه نیز سرمایه گذارانی زاده سیستان و بلوچستان بودند که در تهران و سایر کشورهای منطقه به تولید گوشت قرمز مشغول هستند.

علی اوسط هاشمی دراین جلسه تاکید کرد: باید بر پتانسیل تولید گوشت قرمز در سیستان و بلوچستان تمرکز کنیم زیرا این منطقه به خوبی توان تامین گوشت قرمز کشور را دارد.

وی همچنین در این باره توضیح داد : متاسفانه مافیای واردات گوشت برزیل تاکنون مانع از آن شده تا تولید گوشت قرمز سیستان و بلوچستان پا بگیرد و این در حالی است که دولت در این استان قرنطینه هایی احداث کرده ولی همگی رها شده است.

علی اوسط هاشمی همچنین افزود: ما باید چنان برنامه ای بریزیم که کشتارگاه های سیستان و بلوچستان با رعایت کامل قوانین و ضوابط بهداشتی و زیست محیطی فعالیت کنند  تا بتوانیم به سرعت موانع ایجاد شده توسط مافیای واردات گوشت را بشکنیم.

وی خاطر نشان کرد،زنجیره کامل تولید گوشت از دامپروری،پروار بندی،کشتارگاه،بسته بندی را در استان سامان خواهیم داد تا وابستگی به کشورهای صادر کننده دام را نیز کمتر کنیم.

  در این جلسه همچنین از سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری یکی از سیستان و بلوچستانی های مقیم کانادا سخن به میان آمد که با همکاری استانداری این 500 میلیون دلار به عنوان سپرده نزد دولت امکان دریافت وام 5/2 میلیارد دلاری فراهم شده است. 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =