علی کفاشیان می گوید با رقمی حدود 4 یا 5 میلیارد تومان می توان تمام زمین های چمن و کفپوش سالن بانوان کمپ تیم های ملی ایران را ترمیم کرد.

آریا صالحی-خبرگزاری خبرآنلاین:هیچ کدام از تیم های ملی فوتبال ایران زمین تمرین مناسبی ندارند چون فدراسیون بیش از 4 سال است نتوانسته ریالی را هزینه زیرساختی این کمپ کند. کمپی که زمینش را محسن صفایی فراهانی گرفت و از مجموعه ورزش 30 ساله اجاره کرد و حالا نیمی از تاریخش گذشته است اما در همه این سال ها به دلیل عدم رسیدگی صحیح ، فرسوده شده است. حالا نیاز به گودبرداری ، تغییر زه کشی و نسب لوله های آب گرم دارد. 3 زمین چمن تمرینی کمپ ، هر کدامشان چیزی حدود یک میلیارد تومان هزینه دارند ، همین رقم هم باید برای تغییر کفپوش فرسوده سالن هزینه شود و یک میلیاردی هم هزینه های خرده و ریزی است که سالن بدنسازی مجموعه را به روز می کند. استخر و حوضچه های آب یخ را به روز سازی می کند و کمپی مدرن را تحویل فوتبال ملی ایران می دهد که اگر از این پس بهتر از قبل نگهداری شود ، 2 تا سه دهه همه تیم های ملی فوتبال ایران را بی نیاز از مشکلات تمرینی می کند.
فدراسیون به دلیل چاله های مالی که دارد و به دلیل محدودیت کمک های مالی دولتی ، برای هزینه های جاری اش هم مانده و کفاشیان هم عادت دارد در این مواقع یا از حقوق کارمندان فدراسیونش می زند یا هزینه های حیاتی چون این را حذف می کند اما این تنها فدراسیون فوتبال نیست که باید برای چنین سرمایه ای هزینه کند. در تمام دنیا کمپ های این چنینی در تعاملی بین استانداری ها و شهرداری ها ساخته می شود تا با افتخار به تیم های ملی کشورها هدیه شوند اما ایران ما همیشه متفاوت از همه دنیاست. چنین هزینه هایی را برای بهبود شرایط تیم های ملی نمی کنند . شهرداری تهران همین حالا 8 استادیوم در سراسر مناطق 22 گانه اش دارد. ورزشگاه هایی که دو تایش را اخیرا برای 5 سال به استقلال و پرسپولیس اجاره داده تا از آنها بهره برداری کنند. مجموعه هایی که هر کدام شان سالی بیش از یک میلیارد تومان هزینه نگهداری دارند و نه به درد ورزش قهرمانی خورده اند و نه در بخش ورزش شهروندی کمکی کرده اند.
در طول دو دهه گذشته شهرداری تهران تنها یک بار در دوران مدیریت حبیب کاشانی مجموعه درفشی فر را تجهیز کرد و حالا اگرچه چمن این زمین هم به دلیل عدم استفاده مناسب نیاز به باز ترمیم دارد اما یکی از کامل ترین کمپ های ورزشی تهران است. در مقابل اما ورزشگاه های ساخته شده شهرداری از امام رضا(ع) ، شهید کاظمی ، سرداران شهید شمیران ، باباخانی،آیت الله سعیدی . برادران شهید اسماعیلی که تنها دو تای شان چمن طبیعی دارد و این چمن های ورزشگاه های شهید کاظمی و باباخانی هم استاندارد نیستند!
در این شرایط که شهرداری تهران در این سالها هزینه های زیادی برای ساخت و تجهیز ورزشگاه های فوتبالی کرده که در پروژه وظایف تعریف شده ورزش همگانی اش خیلی قرار نمی گیرند و شهردار تهران هم هر از گاهی در رخدادهای بزرگ ملی کمک هایی نقدی به تیم های ملی داشته اما هیچ گاه این قدم اساسی برای تجهیز و نوسازی کمپ تیم های ملی انجام نگرفته است. اینکه شاید فدراسیون فوتبال هم خیلی جدی در پی برداشتن قدمی اساسی برای کمک گرفتن از شهرداری نبوده اما شهرداری و شورای شهری که 4 قهرمان ملی و المپین در خود جای داده و فضایی کاملا فوتبالی با حضور دنیامالی ، کاشانی ، سروری و 4 عضو ورزشکارش دارد ، آیا خود را در برابر فوتبال ملی کشور مسئول نمی داند؟
حبیب کاشانی قبل از حذف تیم ملی امید وعده داده بود شهرداری کمپ تیم های ملی را در تعامل با علی کفاشیان نوسازی می کند اما این اتفاق در دو ماه گذشته عملیاتی نشدو همچنان تیم ملی مشکل بی زمینی دارد و برای شروع تمریناتش آوارگی در پیش دارد. تیم ملی بزرگسالان که از بد حادثه خیرین پولدار هم ریالی برای حل مشکلات اینچنینی اش هزینه نمی کنند ، حالا شاید ناچار به کوچ به مشهد باشد که اتفاقی خوشایند است اما این سئوال همچنان پابرجاست که چرا در شرایط سخت فوتبال ، نهادی مثل شهرداری که همه امکانات لازم را برای تجهیز سریع السیر زمین های ملی را دارد ، چرا چنین کمکی را نمی کند؟ آیا شورای شهر و شهرداری در انتظار خواهش فدراسیون فوتبال هستند یا اصلا وضعیت اسفبار این ملک ملی در شرایطی که فوتبال و وزارت ورزش توان تجهیزش را ندارد ، برای شان چندان مهم نیست و اعضایش ترجیح می دهند تنها به همایش های استقبال یا بدررقه فوتبالیست ها بروند و وعده پاداش بدهند؟
4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 506812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    7 2
    منظور؟چکار بکند برای تیم ملی تراکم بفروشد انها را که حاج حسین استیل پیش خرید کرده برادر من