نسیم نوشت:

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار وزیر بهداشت با تاکید براینکه بیمه سلامت مسئله مهمی بوده که در درمان مردم موثر بوده است، اظهار داشت: همچنین بحث‌های پیشرفت علمی نیز از دیگر مسائلی است که نشان می‌دهد علی‌رغم تحریم‌ها به سمت خودکفایی حرکت کردیم. پیشرفت علمی سبب حرکت جامعه می‌شود. دلیلی ندارد که بگوییم آن‌ها تافته جدا بافته هستند چرا که وقتی در محدودیت‌ها قرار گرفتیم توانستیم در بسیاری از علوم مختلف از جمله صنعت و پزشکی پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشیم.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه گاهی محدودیت‌ها سبب پیشرفت می‌شود، خاطرنشان کرد: پزشکان افراد فرهیخته‌ای هستند که باید در راستای نگرانی‌های مردم تلاش کنند و باید به مردم اطمینان داد که هیچگونه عقب نشینی در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه دولت با وجود محدودیت‌های مالی کارها را انجام دهد، عنوان کرد: وقتی دولت در همه شرایط اطمینان مردم را جلب کند اعتماد به دولت نیز در تمام زمینه‌ها بیشتر می‌شود. خدمت دولت در حوزه بهداشت و درمان از برجسته‌ترین خدمات است. هرچه دشمنان فشار بیشتری به نظام ما وارد کنند انسجام و وحدت مردم ما بیشتر می‌شود.وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اقدامات دولت یازدهم در بخش بهداشت و درمان موجب رضایتمندی مردم بویژه درمناطق محروم و شهرهای دور افتاده شده است.

سید حسن قاضی زاده هاشمی هم در دیدار با آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید در قم، افزود: علاوه بر حوزه درمان، در حوزه بهداشت نیز کارهای خوبی انجام شده و دسترسی به مکمل‌های غذایی و ویتامین‌ها برای مادران و نوزادان و همچنین واکسیناسیون نوزادان از جمله این اقدامات است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه در دولت یازدهم اقدامات خوبی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور انجام شده و کلیه خدمات ما با حفظ احترام و حقوق مردم بوده است و جامعه پزشکی نیز همراهی خوبی با ما دارد.

وی با اشاره به موضوع افزایش موالید در کشور گفت: در این زمینه آموزش‌های لازم داده شده، اما کافی نیست، برخی مقررات که از طرف ما قابل اصلاح بود، اصلاح کردیم.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: برای جلوگیری از کاهش موالید نیازمند آن هستیم که بقیه دستگاه‌ها نیز کمک کنند، موضوع صرفا مربوط به حوزه بهداشت و درمان نیست.

وی گفت: درحال حاضر نزدیک به سه میلیون نفر جمعیت نابارور در کشور داریم که طرح‌های خاصی را بویژه از نظر مسائل بیمه‌ای برای نیل به آرزوی فرزنددار شدن آن‌ها خواهیم داشت.

وی در پایان با اشاره به سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، ابراز داشت: همان نشاط، صمیمیت و وحدت دوران انقلاب و سال‌های پس از آن که در بین روحانیون و دانشگاهیان وجود داشته است، زمینه ساز عزت ایرانیان شده است.

دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی امروز به منظور دیدار با مراجع عظام تقلید و بازدید از مراکز درمانی قم، وارد این استان شد و با آیات عظام لطف الله صافی گلپایگانی، حسین وحید خراسانی و ناصر مکارم شیرازی دیدار کرد.

دیدار و گفت وگو با آیات عظام حسین نوری همدانی، عبدالله جوادی آملی، جعفر سبحانی و عبدالکریم موسوی اردبیلی از دیگر برنامه‌های سفر قاضی زاده به قم می‌باشد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =