خانه ملت نوشت:

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از واگذاری شرکت پالایش و پژوهش خون به بخش خصوصی، گفت: بستن قرادادهایی برای واردات کیسه‌های خون بخشی از اعتراضات پزشکان به عملکرد سازمان انتقال خون است که به نظر می‌رسد پای منافع عده‌ای در میان باشد.

حسن تامینی لیچائی در مورد نامه جمعی از پزشکان و کارکنان سازمان انتقال خون نسبت به سوء مدیریت این سازمان به رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: متاسفانه در مدیریت سازمان انتقال خون مشکلات زیادی صورت گرفته و نارضایتی‌ها به شدت افزایش یافته است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بروز تخلفات متعدد در سازمان انتقال خون نیاز به بررسی و بازنگری درنحوه عملکرد مدیریت این سازمان دارد؛ از سویی دیگر هفته گذشته نیز از وزیر بهداشت درخواست شد تا این موضوع را بررسی کرده و نتیجه آن را به کمیسیون اعلام کند.


این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با یادآوری شکایت‌های بسیار زیاد در مورد سوء مدیریت در سازمان انتقال خون، گفت: بحث خرید یکسری از اقلام مانند کیسه خون مورد توجه است زیرا با وجود تولید داخل این اقلام اما شاهد بستن قراردادهایی برای واردات آن هستیم که به نظر می‌رسد پای منافع عده‌ای در میان باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس نهم،‌ به بخش دیگری از علت نارضایتی جمعی از پزشکان و کارکنان سازمان انتقال خون اشاره کرد وگفت: متاسفانه سازمان انتقال خون در اقدامی، شرکت پالایش و پژوهش خون را به بخش خصوصی واگذار کرده است درحالی که اعتراض کنندگان بر این باور هستند که این موضوع بحثی حاکمیتی بوده و اساسنامه آن از سوی مجلس به تصویب رسیده لذا لازم است این واگذاری نیز مورد تصویب مجلس واقع شود.

تامینی لیچائی، گفت: اعتراض‌کنندگان معتقدند که این واگذاری منطقی نیست و منجر به بیکاری بسیاری از کارکنان سازمان انتقال خون شده است اما متاسفانه با وجود تذکرهای بسیار زیاد، مدیریت این سازمان توجهی به حمایت از تولید داخل ندارد و همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

تامینی لیچائی با بیان اینکه بعد از پایان سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه این مهم را حتما بررسی خواهیم کرد، گفت: امید است بتوانیم این موضوع را به جایی برسانیم تا رضایتمندی زیادی حاصل شود، در این زمینه طرح سوال از وزیربهداشت در دستور کار قرار گرفته و در زمان آغاز به کار کمیسیون بهداشت این طرح سوال تعیین تکلیف خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی،‌ تاکید کرد: با وجود آنکه وزیر بهداشت نیز از چنین اقدامی نارضایتی دارند اما متاسفانه شاهد ادامه چنین روندی از سوی سازمان انتقال خون هستیم.

جمعی از پزشکان و کارکنان سازمان انتقال خون با ارسال نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی و برخی نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان نسبت به سوء مدیریت در این سازمان هشدار دادند و درخواست کردند که ترتیبی حاصل شود که مجلس عملکرد سازمان انتقال خون را بررسی کند.

در پی این درخواست 12 نماینده مجلس با استناد به ماده 236 آیین نامه داخلی مجلس خواستار طرح سوال از وزیر بهداشت درباره عملکرد سازمان انتقال خون شدند.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارمند A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    6 9
    بنده کارمند این سازمان هستم کیسه های تولید داخل مربوط به کارخانه بعثت بوده و بسیار بی کیفیت بوده و در هنگام کار با آن طناب کناری آنها تکه تکه میشود اما جنس خارجی آن بسیار با کیفیت بوده واز نیدل تیز و بهتر و بسیاری مزایای دیگر برخوردار است جان بیماران شوخی نیست که بخواهیم با آن بازی کنیم دوستان دلواپس اکر میخواهند مدیریت سازمان انتقال خون را زیر سوال ببرند یا وزیر بهداشت را استیضاح کنند دنبال بهانه ی دیگری باشند بنده مطمىن هستم هرکدام از این عزیزان که بخواهد برای تحقیق میتوانند حضور یابند و با مدرک برایشان ثابت خواهیم کردخبر انلاین اکر واقعن دنبال حق و حقیقت هستی این نظر رو ثبت کن به والله که جناب دکتر پورفتح الله بهترین مدیر از ابتدای امر برای انتقال خون بوده است اینها همه از حسادت است
  • کارمند IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    6 0
    من هم از کارمندان سازمان هستم این عزیز فکر کنم از دوستان روابط عمومی سازمان باشه چون امروز تو ستاد شایع شده بود این عزیزان رو بسیج کردند که در سایتها کامنت بگذارند
  • كارمند اداري IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    7 0
    حقوق و مزاياي كاركنان اداري اين سازمان خيلي پايين لطفا رسيدگي شود