۰ نفر
۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱

همزمان با بازنشر 19 کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل این کانون تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردند تا بر اساس آن همکاری‌های مشترکی برای ترویج کتاب‌خوانی داشته باشند.

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده قرار است معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های مشترک فرهنگی به ویژه در هفته‌کتاب و نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نشست‌های تخصصی و پژوهش‌های حوزه کتاب با یک‌دیگر همکاری کنند.

همچنین قرار است معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از توسعه و فعالیت کتاب‌خانه‌های کانون پشتیبانی کند.

همکاری دو طرف در راه‌اندازی مجتمع‌های فروشگاهی فرهنگی و همکاری با نهادهای دولتی و غیردولتی برای تشکیل کمیته‌ ملی کتاب کودک و نوجوان نیز از جمله بندهای این تفاهم‌نامه است.

در عین حال کانون نیز با حمایت از طرح‌های ترویج کتاب‌خوانی و مشارکت در کمیته ملی کتاب کودک و نوجوان در زمینه گسترش فعالیت‌های بین‌المللی در بخش کتاب و کتاب‌خوانی پشتیبانی و حمایت لازم را خواهد داشت.

بر همین اساس برنامه‌‌ریزی برای تقویت و گسترش کتاب‌خانه‌های کانون، حمایت از راه‌اندازی مجتمع‌های فروشگاهی فرهنگی توسط بخش غیر دولتی، طراحی و برنامه‌ریزی فعالیت‌های ترویجی در حوزه کتاب‌خوانی و انجام پژوهش‌های مشترک فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان با اولویت ترویج کتاب و کتاب‌خوانی نیز از دیگر همکاری‌ها در این تفاهم‌نامه عنوان شده است.

این تفاهم‌نامه روز ششم بهمن ۹۳ به امضا رسید و دو طرف به مدت سه سال در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، کتاب و کتاب‌خوانی و ترویج فرهنگ مطالعه با یک‌دیگر همکاری خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، کتاب «تمرین خردسالان» به همراه ۱۸ عنوان کتابِ دیگر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، تجدید چاپ شد.

این کتاب در سال ۱۳۷۱ از سوی واحد پژوهش کانون با نظارت محمدحسن گلزاده و برنامه‌ریزی آموزشی نجم‌السادات مظفری تهیه و برای گروه سنی پیش از دبستان منتشر شد و اکنون در بیست و سومین مرحله چاپ، شمارگان آن به ۲۹۵ هزار نسخه رسید.

بر اساس این خبر، کتاب «زبان چیزها» سروده‌ محمود کیانوش و تصویرگری حمید ترابلی به مرحله چاپ چهارم رسید و تاکنون ۷۵ هزار نسخه از آن برای گروه سنی «ب، ج» منتشر شده است.

در عین حال کتاب «گربه‌ ایران ما» به نویسندگی فریبا کلهر و تصویرگری سعید رزاقی برای ششمین بار منتشر شد و شمارگان آن از مرز ۷۰ هزار نسخه گذشت.

بر اساس این گزارش، «چرا دعوا می‌کنی؟ » به نویسندگی بریجیت ونینگر، ترجمه بهمن رستم‌آبادی و تصویرگری اِو تارلت برای چهارمین بار با شمارگان ۴۰ هزار نسخه برای گروه سنی «الف» منتشر شد و کتاب «خانواده آقای چرخشی» به نویسنده طاهره ایبد و تصویرگری علی نامور برای ششمین بار چاپ شد و شمارگان آن از ۳۳ هزار نسخه گذشت.

در عین حال، کتاب «حکایت‌نامه» با گردآوری حسین معلم و تصویرگری بهرام خائف برای پنجمین دفعه با شمارگان ۳۳ هزار، «جزیره بی‌تربیت‌ها(۲) » به نویسندگی شهرام شفیعی و تصویرگری ندا عظیمی برای سومین بار و شمارگان ۳۰ هزار و «خداحافظ راکون پیر» به نویسندگی و تصویرگری کلر ژوبرت برای چهارمین دفعه با ۲۹ هزار نسخه از جمله کتاب‌هایی است که به تازگی تجدید چاپ شده است.

هم‌چنین «دنیای شگفت‌انگیز بدن ما» و «دنیای حیوانات» از مجموعه راهی به سوی خداشناسی نوشته هارون یحیی ترجمه علیرضا عیاری برای سومین و چهارمین بار با شمارگان ۲۷ هزار و ۲۵ هزار نسخه منتشر شد.

بر همین اساس، سه کتاب‌ «بازی با آوا، بازی با الفبا (۱ و ۲ و ۳) » به نویسندگی و تصویرگری زهره پریرخ برای سومین بار با شمارگان ۲۵ هزار، «ترانه‌های خواب و خیال» سروده‌ی گروه شاعران و تصویرگری گروه تصویرگران برای دومین بار با شمارگان ۲۶ هزار و ۵۰۰ نسخه و «آش باش تا برافروزی» (گزیده‌ای از سخنان خواجه عبدالله انصاری) به انتخاب غلامرضا امامی و نقش و تذهیب علی‌اکبر صادقی برای سومین دفعه با شمارگان ۲۰ هزار نسخه تجدید چاپ شد.

در عین حال کتاب «کلاس بهار» سروده‌ محمدحسن حسینی و تصویرگری فاطمه رادپور برای سومین‌بار با شمارگان ۱۸ هزار نسخه، «قیچی که دنبال کار می‌گشت» نوشته منیره هاشمی و تصویرگری مجید ذاکری در دومین مرحله چاپ با شمارگان ۱۶ هزار نسخه، «گربه سانان» (پستانداران ایران جلد اول) با مدیریت اجرایی علی گلشن در چاپ سوم با شمارگان ۱۰هزار نسخه و «هنر قصه‌گویی» به نویسندگی علی خانجانی در مرحله چاپ دوم با شمارگان ۶ هزار نسخه به تازگی تجدید چاپ شده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =