تسنیم نوشت: یادگار امام خمینی(ره) گفت که اگر کسی روی نظام شمشیر کشید باید با آن مقابله کرد.


 حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید علی خمینی عصر امروز در مراسم بزرگداشت شهدای هفت‌تیر که در مصلا امام جعفر صادق(ع) این شهرستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت:هنگامی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و در میان ناباوری‌ها حرکت خود را به ثمر رساند دشمنان انقلاب اسلامی در مقابل موج مردم اهدافی برای خود ترسیم کردند.

ایجاد اختلافات قومی و قبیله‌‌ای از نخستین اهداف دشمنان در مقابله با موج انقلابی ملت ایران بود

وی با اشاره به اهداف دشمنان انقلاب در مقابله با پیشروی انقلاب اسلامی ملت ایران افزود: ایجاد اختلافات قومی و قبیله‌ای از نخستین اهداف دشمنان در مقابله با موج انقلابی ملت ایران بود. به تصور آنها قیام عرب، ترک، کرد، لر و اهل سنت کشور را از حالت امنیت خارج کرده و ناامنی ایجاد می‌‌کند؛ همین طرح در کشورهای دیگری که در آنها انقلاب صورت گرفت پیاده شد و دعواهای قومی قبیله‌ای به راه انداخته و انقلاب را فشل و از میان بردند.

یادگار امام راحل عنوان کرد: امام با ایستادگی در مقابل این طرح شوم قدم‌های متفاوتی برداشتند و ابتدا در عین هوشیاری فرمودند: «به شما دوستان اکیدا اخطار می‌‌کنم هر کس عکس من را بسوزاند و به من ناسزا گوید حق ندارد کسی به او تعرض کند، امروز مقابله به مثل خلاف شرع است.» امام اینگونه از حق خود گذشتند و توصیه کردند اگر به من توهین شد مقابله به مثل نکنید زیرا هدف دشمن را شناخته بودند که اختلافات قومی سبب از بین رفتن انقلاب می‌شود.

پشتیبانی مردم لرستان از امام و انقلاب

وی با اشاره به پشتیبانی مردم لرستان از امام و انقلاب بیان کرد: در استان لرستان حتی پیش از انقلاب هم مردم پشتیبان امام بودند و دل امام به مردم قرص بود و اگر ایشان می‌خواستند حضور مردم را به رخ دشمن بکشند لرستان و جاپلق را مثال می‌زدند اما با وجود اینکه محبوبیت خاص امام در همه جای کشور حرف اول را می‌زد دشمن چشم طمع داشت.

محبوبیت امام و عشق مردم به رهبر فقید

حجت‌الاسلام و المسلمین خمینی با اشاره به محبوبیت امام و عشق مردم به رهبر فقید خود خاطرنشان کرد: در هرشهر و روستایی که می‌رویم می‌بینیم عشق امام با مردم چه کرده است و این عشق در دل‌ها موج می‌زند، دشمن نمی‌تواند این عشق و علاقه مردم را محاسبه کند.

وی گفت: در سال 1360 مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران فرمودند منافقین با انواع سلاح‌های سرد و گرم شکم می‌درند و سر می‌برند برای اینکه جو را متشنج کنند.

منافقین از داعش بدتر بودند

وی هدف قرار دادن فیزیکی افراد موثر در انقلاب را دومین مرحله مقابله دشمنان با انقلاب در کشور دانست و تصریح کرد: با ناامید شدن دشمنان از نفوذ در میان مردم، آنها افرادی که مغز متفکر و قدرت اداره کشور را داشتند هدف قرار دادند به همین منظور دست به تجهیز منافقین زدند و این گروهک تروریستی دست به اقدامات و جنایاتی زد که داعش در عراق و سوریه نکرده است. داعش کجا توانسته است نخست وزیر عراق و سوریه و یا نمایندگان مجلس این کشورها را بکشد، این گروهک فقط مردم بی‌گناه را می‌کشد اما منافقین علاوه بر مردم بی‌گناه مسئولان ارشد، مغزهای متفکر و ائمه جمعه‌ای که ارکان کشور بودند را ترور کرد.

بزرگ بودن ضایعه ترور مغز متفکر انقلاب اسلامی شهید دکتر بهشتی

یادگار امام راحل با بزرگ خواندن ضایعه ترور مغز متفکر انقلاب اسلامی شهید دکتر بهشتی گفت: عده‌ای انسان جنایتکار و منحرف ضربات سنگینی به نظام وارد کردند. حادثه هفتم تیرماه ضربه‌ای سنگین به نظام وارد کرد و به رغم ایستادگی دولت و ملت در کنار هم این فاجعه از پیشرفت کشور جلوگیری کرد چراکه فقدان بهشتی، مطهری و ... قابل جبران نبود.

وی ناکام ماندن منافقین در ترور رهبر معظم انقلاب را یادآور شده و افزود: این حادثه تروریستی به لطف الهی ناکام ماند اما در حادثه تروریستی دیگری رجایی و باهنر که خدمت صادقانه به انقلاب و نظام کرده و هرچه داشتند در این راه صرف کردند، به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام و المسلمین خمینی با اشاره به وجود 17 هزار شهید ترور در کشور عنوان کرد: امام در این مرحله نیز سکوت اختیار کردند اما دشمنان در مرحله بعدی ترور کور انجام دادند و دست به ترور مردم در خیابان‌ها می‌زدند امام در این مرحله با نصیحت از پدرها و مادرها می‌خواستند اجازه ندهند فرزندانشان خرابکاری کنند.

امروز عده‌ای برای منافقین دل می‌سوزانند

وی تصریح کرد: امروز عده‌ای دلسوز شده‌اند که چرا با گروهک‌های ضد انقلاب نظیر منافقین و پژاک مقابله کردند؟ نظام باید قاطعانه با گروهک‌های تروریستی مقابله کند و با همین مقابله بود که کشور روی آرامش را به خود دید؛ می‌گویند چرا با تعدادی را که هرسال هم عدد آنها را افزایش ‌می‌دهند مقابله کرده‌اید؟ باید گفت برخورد با این افراد کاملا درست بوده چراکه اگر کسی شمشیر کشید روی نظام باید با آن مقابله کرد. شعار اسلام فقط رحمانی نیست، اشداء علی الکفار هم شعار اسلام است.

مدعی نیستیم که صد در صد درست عمل کرده‌ایم

حجت الاسلام سید علی خمینی گفت: البته نه من و نه هیچ کس دیگر مدعی این نیستیم که نیروهای انقلابی صد در صد درست عمل کرده‌اند کسی دفاع صد در صد نمی‌کند و در همه نظام‌های دنیا هیچ کس مدعی نیست که همه احکام صد در صد مطابق واقع است اما اینکه در اصل مقابله با اینها شبهه کنیم و پشیمان باشیم ابدا درست نیست و به هیچ عنوان کوتاه نخواهیم آمد.

ترور شخصیت مرحله سوم مقابله با انقلاب بود

یادگار امام خمینی حذف اعتقادی و ترور شخصیت را مرحله سوم مقابله با انقلاب مردمی ملت ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: وقتی نتوانستند شخصیت‌های مهم نظام را ترور کنند دست به تخریب شخصیت آنها زدند یکی را دزد، یکی را بی‌دین، یکی را جاسوس و دیگری را خائن به نظام خواندند و متاسفانه در این زمینه هم برخی مسئولان کشور رفتار درستی از خود نشان ندادند.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیرسعیدابوزهرا IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    این خبر خیلی مهم است....ومهم تراینکه خبرآنلاین آن رامنتشرکرده است. این خبرگزاری بیشتر علامه رایادگارامام می داند.
  • علي A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    8 215
    درود برشما فرزند بنيانگذار انقلاب اسلامي ايران به اميد موفقيت روز افزون شما و برادرانتان خصوصاً علامه سيدحسن خميني كه خواب رو بر چشم دشمنان انقلاب و امام بزرگوار حرام كرده اند خداوند پشت و پناهتون باشه