تسنیم نوشت: دبیر کل انجمن روزنامه نگاران دفاع مقدس با اشاره به برخی کاستی ها در حوزه حمایت مبنایی از خبرنگاران و تامین امنیت و آینده شغلی این قشر، از طرح یارانه بیمه خبرنگاران تقدیر کرد.

 

سعید علامیان، دبیر کل انجمن روزنامه نگاران دفاع مقدس در این باره با اشاره به اینکه اصولا روزنامه نگاران به لحاظ شغلی در معرض آسیب های جدی هستند اظهار کرد: موضوع امنیت شغلی روزنامه نگاران کشور بر کسی پوشیده نیست و هر قدمی که برای این قشر فرهیخته برداشته شود کیفیت و خروجی رسانه های کشور را ارتقاء می دهد.

دبیر کل انجمن روزنامه نگاران دفاع مقدس، موضوع بیمه و اقدامات وزارت ارشاد در جهت ایجاد امنیت شغلی برای روزنامه نگاران کشور را درخور توجه دانست و گفت: هر اقدامی که برای روزنامه نگاری به عنوان یک حرفه آسیب پذیر انجام شود قابل تقدیر است چرا که روزنامه نگاران در جهت توسعه کشور گام بر می دارند و رکن فرهنگی و اطلاع رسانی جامعه هستند.

وی یادآور شد: اجرای این طرح های حمایتی، هیچ هزینه ای را روی دوش صاحبان رسانه ها نمی گذارد و تمام حق بیمه خبرنگاران را دولت پرداخت می کند که این یک اتفاق مبارک و قابل ستایش است.

سعید علامیان در ادامه با اشاره به اینکه طبق اعلام معاونت مطبوعاتی از ابتدای سال آینده قرار است بیمه خبرنگاران با عناوین مرتبط از حمایت 2 برابری وزارت ارشاد برخوردار شود تصریح کرد: این اقدام باعث می شود رسانه هایی که خبرنگاران خود را با عناوین غیر مرتبط مانند کارمند بیمه می کنند، تغییر رویه دهند که مطمئنا به نفع خبرنگاران و آینده شغلی و سنواتی آنهاست.

وی در عین حال اضافه کرد: هم اکنون بسیاری از روزنامه نگاران به صورت حق التحریر و قرارداد موقت در رسانه ها کار می کنند و سیاست ها و اقدامات تشویقی از این دست که صاحبان رسانه ها را در جهت بیمه کردن روزنامه نگاران ترغیب می کند قابل ستایش است.

وی در ادامه به نواقصی که در اجرای طرح های حمایتی وزارت ارشاد در گذشته وجود داشت اشاره و تصریح کرد: سابقا به دلیل عدم وجود نظارت و هماهنگی های کافی، افراد غیر مرتبط با این حرفه، خود را به عنوان خبرنگار معرفی کرده و با عضویت در صندوق روزنامه نگاران از مزایای آن استفاده می کردند اما طی دو سال گذشته نواقص طرح اصلاح شده و امکان ورود این افراد کمتر شده است.

علامیان در این رابطه پیشنهاد داد: از آنجاکه برخی صاحبان رسانه ها، خبرنگاران خود را به دلیل ایجاد تعهدات سنواتی بیمه نمی کنند بهتر است تمهیداتی نیز برای حل این مساله از سوی وزارت ارشاد اندیشیده شود، اگرچه این خبرنگاران می توانند با مراجعه به سایت سمان، از طریق صندوق اعتباری هنر بیمه شوند اما رسانه ها باید خودشان خبرنگاران خود را بیمه کنند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 506527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =