نماینده مردم شاهین شهر به عنوان مخالف و نماینده مردم تهران به عنوان موافق دو فوریت طرح « اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام » در جلسه علنی سخن گفت.

به گزارش خبرآنلاین، حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه امروز مجلس به عنوان مخالف دوفوریت طرح برجام گفت: هنوز چند دقیقه ای از قرائت گزارش کمیسیون برجام نگذشته است، می بایست این گزارش را می شنیدیم و بعد از آن طرحی را بر اساس آن تهیه می کردیم. این کار در طول دوره های دیگر مجلس نمونه ای نداشته است.

وی ادامه داد: چرا در بزنگاه ها مجلس را تعطیل کنیم؟ چرا چهارشنبه مجلس را تعطیل کنیم؟ هفته بعد کجا می خواهیم برویم. هفته آینده را کاری اعلام کنید.

حاجی دلیگانی تاکید کرد: این متن هیچ برداشتی از این گزارش ندارد. آقای لاریجانی، نوبت قبل هم شما برخلاف ایین نامه ورود پیدا کردید، در گزارش کمیسیون امینت ملی دست بردید. شکایت بنده را کمیسیون اصل 90 بررسی کرد و حق را به بنده داد. گفت هیات رئیسه اشتباه کرده است. حالا هم مگر ما 20 طرح دو فوریتی در نوبت نداریم؟ از کدام آنها اجازه گرفتید که اولویت را جابه جا می کنید؟

نماینده مردم شاهین شهر با تاکید بر اینکه محتوای طرحی که تهیه شده، هیچ نسبتی با گزارش ندارد، گفت: گزارش اشکالات اساسی به  برجام گرفته، اما طرح، برجام را پذیرفته و هیچ ضمانت اجرایی ارائه نداده است. در تهیه طرح مجلس همان راه دولت را رفته است. طرح را بر اساس آن گزارش تهیه کنید.

وی با بیان اینکه در آینده مردم بیشتر در خواهند یافت که این برجام چقدر به ضررشان است، اظهار کرد: برای مجلس درست نیست که چهل روز وقتش را به تهیه گزارش بدهد و بعد از آن بدون توجه به آن طرحی را ارائه دهد.

احمد توکلی، نماینده مردم تهران اما در مقام موافق دوفوریت طرح سخن گفت. او بیان کرد: بنده اولین نفری بودم که اشکالات برجام را گفتم و بعد هم نامه خصوصی به رئیس جمهور و وزیر خارجه نوشتم و آقای ظریف هم لطف کرد و جواب مبسوطی دادند.

وی با تاکید بر اینکه حق این بود که دولت لایحه بدهد، اظهار کرد: وقتی جهت گیری کمیسیون مشخص شد و معلوم شد کمیسیون موافق طرح دوفوریتی است تصمیم گرفتیم طرحی تهیه شود.

توکلی گفت: تاکید رهبری بر اینکه برجام باعث دودستگی نشود باید آویزه گوش باشد. احتیاج داریم که دولت را همراهی کنیم. من فکر می کنم اصلاح طلب ها هم با این طرح مخالفتی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه ما بین بد وبدتر انتخاب می کنیم، تصریح کرد: بنده خودم ایرادهای زیادی به برجام دارم. اما اینکه همه ایرادها را پشت تریبون بگوییم تا دشمن به آن استناد کند، جای بحث دارد. من با موی سفیدم می گویم اگر این برجام را به سرانجام نرسانیم ضررش بیشتر از اجرای این متن است که البته می شد ضعف های کمتری داشته باشد. ما در این طرح برخی از اشکالات را رفع کرده ایم.

29213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =